Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
• Utilizar la terminología química, nomenclatura, convenios y unidades.
• Entender la relación entre la estructura de los compuestos químicos y su reactividad.
• Conocer los principales conceptos y teorías desarrolladas en el campo de la Química Física Orgánica para el estudio de la Reactividad Química.
• Conocer los principales tipos de reacción, entendiendo sus mecanismos.
• Diseñar experimentos que permitan elucidar el mecanismo de una reacción química determinada.
• Interpretar los datos procedentes de observaciones y medidas en el laboratorio.
• Explicar, de manera racional, fenómenos y procesos relacionados con la Química.
|
AM1 AM2 AM3
|
BM2 BM7 BM10 BM11
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estructura química, reactividade e actividade |
Definición de reactividade e actividade. Relación entre estrutura química, reactividade e actividade. Reactividade química e mecanismos de reacción. |
Reactividade química en fase homoxénea e heteroxénea, incluindo sistemas macro, micro e nanoscópicos |
Reactividade química en fase homoxénea. Reactividade química en fase heteroxénea. Reactividade química en sistemas macro, micro e nanoscópicos. Estudio de casos. |
Métodos experimentais no estudo da reactividade química |
Mecanismos de reacción e análise de produtos. Principais métodos experimentais. Intermedios e mecanismos de reacción Cinética química en sistemas multifásicos. Estudio de casos. |
Modelos teóricos e/ou empíricos relacionados coa reactividade e os mecanismos de reacción incluindo relacións cuantitativas estrutura-actividade (QSAR) |
Relacións lineais de enerxía libre. Teoría de Marcus. Relacións QSAR: indicadores de reactividade e de actividade. Estudio de casos. |
Catalizadores para a protección ambiental e os catalizadores do futuro |
Preparación e caracterización de catalizadores. Catálise e protección medioambiental. Os catalizadores do futuro. Estudio de casos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 B2 B7 B10 C4 |
9 |
18 |
27 |
Estudo de casos |
B11 C1 C3 |
0 |
7 |
7 |
Lecturas |
B7 B11 |
0 |
3 |
3 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B2 B10 C1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
C4 |
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
• Permiten o/a profesor/a coñecer o grao e os erros de aprendizaxe, as carencias e limitacións no uso das ferramentas de traballo.
• Impartiranse o remate de cada bloque teórico do programa.
* Plantearanse casos prácticos ou ben resolveranse dúbidas. Existe a posibilidade de realizar probas tipo test. |
Estudo de casos |
@ estudante enfróntase á aplicación dos coñecementos teóricos a situacións reais tomadas de xornais científicos de recoñecido prestixio. |
Lecturas |
Conxunto de textos que se empregarán como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Proba mixta |
Proba escrita que mida a capacidade de razonamento, de síntese, de redacción d@ estudante. |
Sesión maxistral |
Exposición oral para a introducción dos diferentes contidos da asignatura |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Tutorías programadas por el profesor y coordinadas por la Comisión Académica del Máster. Supondrán para cada alumn@ 2 horas. Se proponen actividades como la supervisión de trabajos dirigidos, aclaración de dudas sobre teoría o las prácticas, problemas, ejercicios, lecturas u otras tareas propuestas; así como la presentación, exposición, debate o comentario de trabajos individuales o realizados en pequeños grupos. En algunos casos el profesor exigirá a l@s alumn@s la entrega de ejercicios previa a la celebración de la tutoría. Estas entregas se requerirán con antelación suficiente. La asistencia a esta actividad es obligatoria. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 B2 B7 B10 C4 |
Preparación actividades dos seminarios.
Asistencia e participación activa nos seminarios. |
20 |
Estudo de casos |
B11 C1 C3 |
Valoración da proposta de solución |
15 |
Lecturas |
B7 B11 |
Análise crítica e comprensión do traballo científico. |
5 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B2 B10 C1 |
Examen no que se avaliará a habilidade na aplicación dos contidos teóricos. |
60 |
|
Observacións avaliación |
<p>La evaluación de esta
materia se hará mediante evaluación continua y la realización de un examen
final, estando condicionado el acceso al examen a la participación en al menos
el 80% de las actividades docentes presenciales de asistencia obligatoria (seminarios
y tutorías). En cualquier caso, será obligatorio asistir al menos a una de las
dos tutorías programadas.</p><p>
El profesor verificará
la asistencia a las clases según el sistema de control de asistencias oficial
establecido en la Universidad (o en su caso Centro) donde se halle matriculad@
el/a estudiante. Las ausencias deberán ser justificadas documentalmente.</p><p>
La evaluación continua
(N1) tendrá un peso del 40% en la calificación de la asignatura y constará de cuatro
componentes: resolución de problemas y casos prácticos (10%), realización de
trabajos e informes escritos (10%), exposición oral –trabajos, informes y casos
prácticos- (10%) y evaluación del/a estudiante mediante preguntas y cuestiones
orales durante el curso (10%). Los seminarios y las tutorías incluirán
ejercicios y trabajos realizados presencialmente entregados al profesor. </p><p>
El examen final (N2)
tendrá un peso del 60% y versará sobre la totalidad de los contenidos de la
asignatura.</p><p>
La calificación del
alumno, que no será inferior a la del examen final ni a la obtenida
ponderándola con la nota de la evaluación continua, se obtendrá cómo resultado
de aplicar la fórmula siguiente:</p><p><strong>Nota final= máximo(0.4 x N1 + 0.6 x N2)</strong></p><p>
Siendo N1 la nota
numérica correspondiente a la evaluación continua (escala 0-10) y N2 la nota
numérica del examen final (escala 0-10).</p><p>
En todo caso, para
aprobar la asignatura, será requisito imprescindible alcanzar una nota final
mínima de 5.0 (escala 0-10). </p><p>L@s estudiantes repetidores/as
tendrán el mismo régimen de asistencia a las clases que l@s que cursan la
asignatura por primera vez.</p><p><strong><br /></strong></p><p><strong>Recomendaciones de cara a la eva</strong><strong>l</strong><strong>u</strong><strong>ación.</strong></p><p>
El/a estudiante debe repasar los
conceptos teóricos introducidos en los distintos temas utilizando el manual de
referencia y los resúmenes. El grado de acierto en la resolución de los
ejercicios propuestos proporciona una medida de la preparación del alumno para
afrontar el examen final de la asignatura. Aquell@s alumn@s que encuentren
dificultades importantes a la hora de trabajar las actividades propuestas deben
de acudir en las horas de tutoría del profesor, con el objetivo de que éste
pueda analizar el problema y ayudar a resolver dichas dificultades. Es muy
importante a la hora de preparar el examen resolver algunos de los ejercicios
que figuran al final de cada uno de los capítulos del manual de referencia.</p><p> </p><p><strong>Recomendaciones de cara a la recuperación.</strong></p><p>
El profesor analizará con aquell@s alumn@s
que no superen con éxito el proceso de evaluación, y así lo deseen, las
dificultades encontradas en el aprendizaje de los contenidos de la asignatura.
También les proporcionará material adicional (cuestiones, ejercicios, modelos
de exámenes, etc.) para reforzar el aprendizaje de la materia.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Howard Maskill
(editor): The Investigation of Organic Reactions and their Mechanisms,
Blackwell Publishing, 2006 (ISBN-13: 978-1-4051-3142-1). Howard
Maskill: The Physical Basis of Organic
Chemistry Publisher, Oxford University
Press,1986 (ISBN-13: 978-0198551997).
Stephen R. Schmidt (editor): Catalysis
of Organic Reactions, CRC Press (Taylor & Francis Group), 2007 (ISBN 0?8493?7557?6).
John Regalbuto
(editor): Catalyst Preparation. Science and Engineering. CRC Press (Taylor
& Francis Group), 2007 (ISBN-13:
978-0-8493-7088-5).
Vasile I.
Parvulescu & Christopher Hardacre: Catalysis
in Ionic Liquids, Chem. Rev. 2007,
107, 2615-2665.
Smiljko
Asperger: Chemical Kinetics and Inorganic Reaction Mechanisms, Springer, 2012 (ISBN-13: 978-1461348719).
Eric V. Anslyn
& Dennis A. Dougherty: Modern Physical Organic Chemistry, University
Science, 2005 (ISBN-13: 978-1891389313).
Michael B.
Sponsler: Student Solutions Manual To Accompany Modern Physical Organic
Chemistry, Univ Science Books, 2005 (ISBN-13: 978-1891389368).
D. K.
Chakrabarty & B. Viswanathan: Heterogeneous Catalysis, New Age Science,
2009 (ISBN-13: 978-1906574093).
Julian R.H. Ross: Heterogeneous Catalysis: Fundamentals
and Applications, Elsevier, 2011 (ISBN-13: 978-0444533630).
Steven L Suib: New
and Future Developments in Catalysis: Hybrid Materials, Composites, and
Organocatalysts, Elsevier, 2013 (ISBN-13: 978-0444538765).
Monika Nendza:
Structure - Activity Relationships in Environmental Sciences, Series: Chapman
& Hall Ecotoxicology Series (Book 6), Springer, 2013 (ISBN-13:
978-1461376606).
Kamel
Mansouri: Estimating degradation and fate of organic pollutants by QSAR
modeling: Contributing to the implementation of REACH, the European Community
regulation on chemicals, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013
(ISBN-13: 978-3659447662) |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|