Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A5 |
CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais |
A6 |
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos |
A7 |
CE7 - Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural |
A8 |
CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de forma independente en experimentos de laboratorio complexos relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas axeitadas, incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno debe adquirir coñecementos sobre a selección do mellor procedemento de análise para resolver problemáticas de interese, asi de cómo implantar e validar eses procedementos. |
AM8
|
BM2 BM5 BM11
|
CM1 CM2 CM3
|
O alumno deberá saber seleccionar para cada situación en particular técnicas innovadoras tanto no tratamento da mostra analítica, como nas técnicas de determinación e os procedementos de tratamiento de datos. |
AM3
|
BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM3 CM4
|
O alumno deberá ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos á resolución de casos prácticos de interese clínico, industrial, ambiental, entre outros. |
AM3 AM5 AM6 AM7 AM8
|
BM2 BM3 BM5 BM11
|
CM1 CM2 CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción: Selección de metodologías analíticas |
Criterios de selección de un método de análisis. Clasificación de métodos de análisis. Características del análisis cualitativo y cuantitativo |
Tema 2. Validación de metodologías analíticas |
Selección de criterios de funcionamiento de un método. Desarrollo, evaluación y uso de una metodología analítica. Directrices oficiales para la validación de un método analítico. Herramientas de validación. Tipos de validación intra o interlaboratorio. Evaluación de los estudios de validación |
Tema 3. Tecnoloxías Innovadoras en Química Analítica. |
Tecnologías Innovadoras en Química Analítica. Automatización y miniaturización en Química Analítica |
Estudo de casos prácticos |
Abordarasen exemplos prácticos para aprender a determinar as condicións operacionais óptimas dun proceso, a adecuación dun método para o fin previsto, asegurar que os resultados obtidos mediante unha metodoloxía son confiables e de calidade, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 B2 B3 B5 B11 C3 C4 |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
A8 B2 B3 B5 B10 C1 C2 C4 |
7 |
21 |
28 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 B2 B3 B12 C2 |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
A8 A5 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C1 C2 C4 |
3 |
12 |
15 |
Proba mixta |
A5 B2 B3 B10 C1 C4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor imparte os conceptos fundamentais e os contidos máis importantes de cada tema do programa. Ademáis, propone diferentes cuestións que deberán discutir e resolver os estudantes, fomentando a participación. |
Seminario |
Nos seminarios acláranse e amplían algúns aspectos tratados nas clases maxistrales e prácticas de laboratorio, especialmente relacionados coa aplicación práctica das metodoloxías estudadas. Os estudantes participan e discuten as posibles estratexias para resolver os problemas ambientais e/ou industriais que se plantexen baixo a orientación do profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Nas sesións de laboratorio o estudante terá a oportunidade de tomar contacto con técnicas e instrumentación científica avanzada. Sempre que sexa posible, visitaranse laboratorios de centros de investigación ou empresas. |
Traballos tutelados |
Comprenderá a búsqueda de información en distintas fontes, a elaboración, exposición e defensa dun tema proposto polo profesor relacionado con algún problema ambiental, industrial, clínico, etc. As horas presenciais dedicaranse á orientación para a súa elaboración e exposición/defensa dos mesmos. |
Proba mixta |
Exame final para avaliar o grao de aprendizaxe tanto dos contidos teóricos como prácticos de toda a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Ao longo do curso, no horario que especifique o profesor, orientarase ou discutirán todos os aspectos relacionados coa docencia que o estudante considere necesarios en cada momento.
Nos seminarios o profesor supervisa para cada estudante a metodoloxía aplicada e o proceso de resolución dos problemas que se propoñen, resolvendo de forma individual as dúbidas formuladas polo estudante e guiando o proceso de aprendizaxe.
Nos traballos tutelados é importante realizar un seguimento personalizando para comentar os avances que se van realizando e proporcionar ao estudante a orientación necesaria para desenvolver con aproveitamento o devandito traballo
O alumno con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A8 A5 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C1 C2 C4 |
As actividades académicas dirixidas serán avaliados pola realización e /ou exposición das mesmas por parte do estudante. |
20 |
Sesión maxistral |
A3 A5 B2 B3 B5 B11 C3 C4 |
Avaliarase a asistencia ás sesións maxistrais e a participación activa nas mismas. |
5 |
Seminario |
A8 B2 B3 B5 B10 C1 C2 C4 |
Ao longo dos seminarios avaliarase a adquisición de coñecementos e competencias por parte do alumnado a través da resolución de problemas e casos prácticos, etc. |
10 |
Proba mixta |
A5 B2 B3 B10 C1 C4 |
O exame final abordará o conxunto de contidos da materia. Constará de preguntas teóricas, cuestións aplicadas e resolución de problemas. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 B2 B3 B12 C2 |
Avaliarase de modo continuado o traballo e a participación activa do estudante nas sesións prácticas mediante preguntas y cuestións orais, realización de tests, etc.
|
5 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación desta materia farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final presencial, que só poderá realizarse se o alumno participa nun mínimo do 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (sesións maxistrais, seminarios, prácticas). O alumno acadará a cualificación de Non Presentado cando non realice o traballo tutelado e non se presente ao examen final. A cualificación das actividades avaliables poderán conservarse na convocatoria de xullo, excepto a da proba mixta no caso de estar suspensa.
Os seguintes cursos académicos, o proceso de enseñanza-aprendizaje, incluídas todas as actividades avaliables, volverán a comenzar cun novo curso.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, se non puidera realizar todas as probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas oportunas para non prexudicar a súa cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Eurolab España. P.P. Morillas y colaboradores. (2016). Guía Eurachem: La adecuación al uso de los métodos analíticos – Una Guía de laboratorio para la validación de métodos y temas relacionados . Disponible en www.eurachem.org
AOAC, IUPAC (2016). AOAC and IUPAC Official Guidelines for Validation of Analytical methods .
M. VALCARCEL (1999). Principios de Química Analítica. Springer, Barcelona
R. Kellner, J. M. Mermet, M. Otto, M. Valcarcel y H. M. Widmer, Eds (2004). “Analytical Chemistry: A Modern Approach to Analytical Science. Ed. Wiley-VCH. |
|
Bibliografía complementaria
|
Compañó Beltrán R., Rios Castro A (2002). Garantía de calidad en los laboratorios analíticos. Ed. Springer.
Ramis Ramos G., García Álvarez-Coque M.C (2001). Quimiometría . Síntesis. Madrid.
Kruve A. et al. (2015). Tutorial review on validation of liquid chromatography–mass spectrometry methods: Part I. Analytica Chimica Acta 870 (2015) 29–44
I. Rodríguez, E. Trullos, X. Rius (2003). Validación de Métodos Analíticos Cualitativos.. Técnicas de Laboratorio, 281 (2003) 328-335. http:/www.quimica.urv.es/quimio |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Cromatografía e Técnicas Analíticas de Separación/610509125 | Técnicas Atómicas Avanzadas e Sensores/610509127 | Técnicas Avanzadas de Preparación da Mostra/610509324 |
|
|