Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas. |
A3
|
|
|
CE7 - Interpretar los datos obtenidos mediante medidas experimentales y simulaciones, incluyendo el uso de herramientas informáticas, identificar su significado y relacionarlos con las teorías químicas, físicas o biológicas apropiadas. |
A7
|
|
|
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
|
|
B2
|
|
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
|
|
B4
|
|
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
|
|
B5
|
|
CG1 - Aprender a aprender |
|
B6
|
|
CG2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B7
|
|
CG3 - Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
|
B8
|
|
CG4 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B9
|
|
CG5 - Trabajar de forma colaborativa. |
|
B10
|
|
CG6 - Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano/a y como profesional. |
|
B11
|
|
CG7 - Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
|
B12
|
|
CT3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
|
|
C3
|
CT7 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social.
|
|
|
C7
|
CT8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
|
|
C8
|
CT9 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
|
|
C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 0: Conxuntos de números |
Números Reais.
Números complexos. |
Tema 1: Cálculo diferencial dunha variable |
Funcións derivables. Regla da cadea.
Crecimento e decrecemento. Extremos relativos.
Concavidad e convexidade. Puntos de inflexión.
Representación gráfica de funciones.
Método de Newton
Polinomio de Taylor.
Aplicacións. |
Tema 2: Cálculo integral nunha variable |
Integral definida.
Teorema fundamental do Cálculo.
Regras de integración.
Cálculo de áreas planas e volumes.
Integración numérica: método de Trapecio.
Integrais impropias.
Aplicacións. |
Tema 3: Sucesións e series |
Sucesións numéricas
Series numéricas
Sucesións funcionais.
Series funcionais
Series de Taylor
Series de Fourier
Aplicacións. |
Tema 4: Espacios vectoriales. Álxebra Lineal |
Álxebra matricial.
Resolución de sistemas de ecuacións lineais.
Método de Gauss.
Espacios vectoriaies.
Diagonalización. Autovalores e autovectores.
Aplicacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A7 B6 B7 B8 C3 |
28 |
56 |
84 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C7 C8 C9 |
12 |
25 |
37 |
Proba mixta |
A3 B2 B4 B7 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A3 A7 B6 B7 C3 |
8 |
16 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de los contidos especificados no programa da materia, para elo emplearánse medios audiovisuales ou pizarra. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas interactivas nas que se resolverán problemas de relevancia no ámbito das Ciencias e da Enxeñería, para elo utilizarase o lenguaxe de programación Python, |
Proba mixta |
Desenvolvemento de cuestións e problemas da materia. |
Solución de problemas |
Sesións onde se presentarán problemas de relevancia no ámbito das Ciencias e da Enxeñería, que se resolverán tanto analítica como numéricamente: O alumno deberá ser capaz de alcanzar a solución de cualquier problema mediante lápiz y papel ou alternativamente empregando ferramientas informáticas, e comparar os resultados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
a) A diversidade do alumnado e da súa formación fia recomendable unha orientación personalizada, que podría levarse a cabo nun marco dunha acción tutorial.
b) Nas prácticas con ferramientas TIC e na resolución de problemas, o profesorado axudará ao alumnado no desenrolo dos problemas enunciados así como nas aplicacións a problemas no ámbito das Ciencias e a Enxeñería.
c)As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para el estudio da materia, a evaluación continua das prácticas a través de TIC e da resolución de problemas realizarase mediante probas parciales online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 B2 B4 B7 |
Proba que inclúe a resolución de cuestións e problemas da materia |
60 |
Solución de problemas |
A3 A7 B6 B7 C3 |
Resolución de problemas de carácter práctico. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C7 C8 C9 |
Resolución de problemas de carácter práctico empregando o lenguaxe de programación Python |
20 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final da asignatura consta de tres partes: A calificación final será a suma das tres partes CP + CR + CE, siempre e cuando a cualificación da proba obxetiva sexa maior que 2. Noutro caso, a cualificación final será a nota obtida na prueba obxetiva, CE. As cualificacións de prácticas a través de TIC (CR) e de resolución de problemas (CP) conservaranse na segunda oportunidade da evaluación. Porase un Non Presentado a aqueles alumnos/as que non se presenten a proba mixta final. Observaciones sobre o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tiempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”: As medidas de atención persoalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemiento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para el estudio da materia, a evaluación continua das prácticas a través de TIC e da resolución de problemas realizarase mediante probas parciais online.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía: - Ron Larson, Bruce Edwards. "Cálculo. Tomo I". Cengage Learning, Edición 10ª.2018.
Saturnino L. Salas, Finar Hille, Garret J. Etgen. "Calculus I. Una y varias varialbles" (Vol. nº 1). Reverté. Edición 4ª. 2018. Claudia Neuhauser. "Matemáticas para Ciencias". Pearson-Prentice Hall. Edición 2ª. 2020. Bernard Kolman, David R. Hill. "Álgebra Lineal". México: Pearson Educación. Edición 8ª. 2006. Stanley Grossman. "Álgebra Lineal". McGraw-Hill. Edición 7ª. 2012. Jay Abramson. "Precalculus". Disponible gratuitamente en: https://openstax.org/details/books/precalculus
Bibliografía para prácticas a través de TIC: Jeffrey J. Heys. "Chemical and Biomedical Engineering Calculations using Python". Wiley. 2017. Svein Linge, Hans P. Langtangen. "Programming for Computations - Python. A Gentle Introduction to Numerical Simulations with Python". Springer. Texts in Computational Science and Engineering. Edición 1ª. 2017. Anders Mathe-Sorenssen."Elementary Mechanics Using Python: A Modern Course Combining Analytical and Numerical Techniques (Undergraduate Lecture Notes in Physics)". Springer. 2015. Robert Johansson. "Numerical Python: Scientific Computing and Data Science Applications with Numpy, Scipy and Matplotlib". Apress. . Edición: 2ª. 2018. Rubin H. Landau, Manuel J. Paez, Christian C. Bordeiany. "Computational Physics: Problem Solving with Computers". Wiley VCH Verlag GmbH. Edición 2ª. 2007. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Ampliación de Cálculo/610G04009 |
|
Observacións |
É conveniente ter coñecementos de matemáticas de 2º de bacherelato. Estudio diario dos contidos tratados na aula, complementándoos coa bibliografía recomendada.
|
|