Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a identificar oportunidades e ameazas comerciais no sector bancario
Comprender o proceso de comercialización de servizos financeiros
Comprender a relevancia da implantación do cumprimento normativo e a ética no sector financeiro
|
AP17 AP18
|
BP4 BP11 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
|
Desenvolver competencias comerciais orientadas ao asesoramento financeiro e a venda personal de servizos financeiros
Adquirir ferramentas básicas para a mellora da responsabilidade social e a sustentabilidade en entidades financeiras
Habilidades para superar el examen de certificación EFA |
AP17 AP18
|
BP4 BP11 BP15 BP23 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: FUNDAMENTOS DE MARKETING ESTRATÉGICO EN EL SECTOR FINANCIERO: OPORTUNIDADES COMERCIALES, SEGMENTACIÓN Y POSICIONAMIENTO
|
1. INTRODUCCIÓN: EVOLUCIÓN, CONCEPTO Y
FINALIDAD
2. ORIENTACION AL MERCADO
3. SERVICIOS: DEFINICIÓN, CARACTERÍSTICAS Y MARCO DE CALIDAD
4. COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR EN EL SECTOR FINANCIERO
5. LA PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA, SU APLICACIÓN
AL SECTOR FINANCIERO
6. SEGMENTACIÓN DE MERCADOS FINANCIEROS
7. POSICIONAMIENTO DE LOS PRODUCTOS/SERVICIOS FINANCIEROS |
TEMA II: Competencias comerciales: de la transaccionalidad a la venta personal de servicios de asesoramiento financiero |
1. El nuevo paradigma del marketing financiero: transformación digital, nuevos competidores, omnicanalidad, experiencia de cliente
2. La venta personal de servicios de asesoramiento financiero: fases de la venta, estilos de venta personal y herramientas. Comunicación persuasiva y negociación |
TEMA III: Ética, sostenibilidad y responsabilidad social corporativa (RSC) en el sector financiero |
1. Conceptos básicos: sostenibilidad y dimensiones ASG (medioambiental, social y gobierno), RSC. Mapeo de grupos de interés y análisis de materialidad
2. Aplicaciones prácticas: finanzas sostenibles, banca ética, inversión socialmente responsable, educación financiera
3. Cumplimiento normativo. Normas deontológicas. Conflictos de interés. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A18 B4 B23 B25 |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
A18 B11 B15 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
5 |
5 |
10 |
Presentación oral |
A18 B11 B15 B24 B26 B27 |
2 |
2 |
4 |
Seminario |
A18 B23 B28 |
4 |
4 |
8 |
Proba de resposta múltiple |
B25 B26 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia. |
Traballos tutelados |
Desarrollo de un trabajo independiente por parte del alumno, bien individualmente o en grupo, sobre un caso real o cuestión práctica planteada por el profesor que lo irá tutelando. Podrá presentarse por escrito u oralmente. |
Presentación oral |
Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje basada en la exposición verbal a través de la que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, planteando cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica. Puede asociarse a discusiones dirigidas, presentación de trabajos tuteados o role play |
Seminario |
Participación en conferencias invitadas a cargo de profesionales del sector financiero, cuyos contenidos serán evaluables |
Proba de resposta múltiple |
Examen tipo test donde solo una respuesta es correcta y existe penalización para las respuestas incorrectas (penalización de un tercio del valor de la pregunta). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Axudar o tratamento de problemas na preparación dos traballos tutelados e presentación oral, tanto no caso dos alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A18 B23 B28 |
A participación nas conferencias e/ou seminarios que se poidan organizar será obligatoria na medida en que tanto a asistencia como os contidos dos mesmos son avaliables. |
0 |
Presentación oral |
A18 B11 B15 B24 B26 B27 |
A calificación obtida nos traballos de equipo será a mesma para todos os membros do grupo que participen na presentación, con independencia do formato de presentación (oral e/ou escrito; presencial/virtual). |
0 |
Traballos tutelados |
A18 B11 B15 B23 B24 B25 B26 B27 B28 |
A avaliación continua ponderará 40% e será unha combinación da participación en traballos tutelados, presentacións orais, e asistencia a tódalas sesións presenciais, xa sexan teóricas ou prácticas, incluidos seminarios ou conferencias.
A mera asistencia ás sesións presenciais, sin participación no resto de metodoloxías avaliables (traballos tutelados, presentacións orais, seminarios), non poderá ponderar máis dun 10% do total da calificación. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
B25 B26 |
Realizarase un examen de test a través de moodle. As preguntas serán de resposta múltiple cunha única opción correcta. As respostas incorrectas penalizan un tercio do valor das correctas. Será necesario aprobar o examen (obter polo menos un 5 nunha escala de 1 a 10) para aprobar a asignatura
|
60 |
|
Observacións avaliación |
A segunda oportunidade estará sometida aos mesmos criterios
que a primeira oportunidade. Os alumnos que suspendan a proba de resposta múltiple
(examen) figurarán en actas coa calificación obtida no mesmo. Só se avaliarán os traballos tutelados e presentacións realizadas na data e formato de entrega requeridos polo profesor. Con respecto á cualificación de non presentado e seguindo a
normativa aprobada pola Xunta de Facultade, só serán cualificados con Non Presentados
as persoas que únicamente se presentaron a actividades que en conxunto supoñan
menos do 20% da nota final. A calificación obtida na avaliación continua só terá validez
para o curso actual. Se un alumno que ten liberada unha parte non consegue
aprobar a materia no seu conxunto na primeira e na segunda oportunidade, a súa
cualificación final será suspenso, e terá que repetir toda a materia nos
seguintes cursos académicos. No caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica a ponderación será dun 100% para a calificación
obtida no exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Castelló Muñoz, Enrique (2005). GESTIÓN COMERCIAL DE SERVICIOS FINANCIEROS. MADRID, ESIC
José María Barrutia Leganeta (2002). MARKETING BANCARIO EN LA ERA DE LA INFORMACIÓN. EDICIONES PIRÁMIDE
Pedro Embid Herraz, Miguel Martín Dávila, Victor Zorrilla Fernández (1998). MARKETING FINANCIERO. Mc Graw Hill
Jaime Rivera Camino y Carlos Mas Hernández (2015). Marketing financiero. Estrategia y planes de acción para mercados complejos. MADRID, ESIC
Arjan Sundardas Mirchandani (2005). MARKETING FINANCIERO. NUEVAS ESTRATEGIAS PARA EL S.XXI. Mc Graw Hill
Jose Ramón Sánchez Guzmán (1997). MARKETING FINANCIERO. PRINCIPIOS Y ESTRATEGIAS. EDITORIAL CIVITAS
Reggy de Feniks y Roger Peverelli (2011). REINVENTAR LOS SERVICIOS FINANCIEROS. Prentice Hall |
A bibliografía básica e complementaria actualizada se indicará en moodle (artigos, capítulos, informes, casos, materiais de soporte audiovisual, etc.) |
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|