Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o modelo actual da empresa, incluíndo as formas xurídicas máis acaídas, a partir da existencia de diferentes grupos de interese con obxectivos diferenciados. |
AP2 AP3 AP4 AP14 AP15 AP17
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP11 BP13 BP14
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Comprender que a estratexia empresarial é a ferramenta básica da dirección para conseguir a supervivencia e a consecución dos obxectivos nun contorno determinado. |
AP2 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP11 AP14 AP15 AP16 AP17 AP18 AP19 AP20 AP24
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP7 BP9 BP10 BP12
|
|
Comprender que a empresa é un sistema socio técnico onde o factor humano debe ser debidamente xestionado (deseño de organigrama e estruturas organizativas, motivación, liderado, etc.). |
AP12 AP13 AP14 AP23 AP24 AP25
|
BP6 BP8 BP9 BP10 BP11
|
CP1 CP5 CP6
|
Aplicar conceptos como a xestión total de calidade TQM ao deseño de produtos e procesos |
AP11 AP15 AP21 AP22
|
BP10 BP12
|
CP2 CP5 CP7
|
Diferenciar dentro da estratexia os niveis corporativo, competitivo e funcional (marketing, operacións, finaceira, recursos humanos, I+D+i, etc). |
AP6 AP7 AP8 AP11 AP12 AP13 AP15 AP21
|
BP3 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13
|
CP2 CP4 CP5 CP6
|
Apoiar as decisións directivas nos sistemas de información empresarial, en concreto sobre a contabilidade a partir do coñecemento e análise dos estados financeiros. |
AP8 AP9 AP10 AP15 AP18 AP19 AP21 AP22
|
BP6 BP7 BP8 BP9
|
CP1 CP2 CP4 CP7 CP10 CP11
|
Desenvolver os roles interpersoais, informativos e de decisión dun directivo e reformular os modelos mentais ante novos tipos de problemas. |
AP11 AP12 AP13
|
BP6 BP7 BP8 BP14
|
CP4
|
Analizar criticamente a realidade do contorno e do interior da empresa. Identificar novos problemas e resolver os actuais. |
AP5 AP11 AP12 AP15
|
BP6 BP7 BP8 BP9 BP15
|
CP4 CP5 CP7
|
Ter unha actitude postiva cara ao traballo en equipo e desenvolver ferramentas para que este se desenvolva de maneira eficiente. |
AP13 AP23 AP24
|
BP3 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4
|
Asumir a resolución dos problemas de xestión empresarial con ética profesional. |
AP11
|
BP8 BP9 BP10 BP11 BP12
|
CP1 CP2 CP5 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Contorno e Competencia |
Análise do Contorno e Competencia |
Niveles de estratexia |
Corporativa
Competitiva. Modelos de negocio
Funcionais (marketing, operacións, financeira, recursos humanos, I+D+i, etc.) |
Obxectivos empresariais |
Nivel estratéxico
Nivel táctico
Nivel operativo |
Avaliación de alternativas estratéxicas |
Sistemas de avaliación |
Formas xurídicas |
Civís
Mercantís
Outras |
Estrutura empresarial |
Deseños organizativos
Mecanismos de integración
Avaliación |
Dirección e liderado |
Modelos de tomas de decisións
Estilos de liderado |
Sistemas de planificación e control |
Plans directores
Plans estratéxicos
Plans operativos anuais
orzamentos
Sistemas de control |
Sistemas de información |
Diseño e implantación
Sistemas de información contable: balance, cuentas de resultados, estado de flujos de efectivo, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
20 |
40 |
60 |
Solución de problemas |
A20 B6 B7 B8 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
8 |
24 |
32 |
Presentación oral |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 |
4 |
8 |
12 |
Discusión dirixida |
A20 B3 B4 B10 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C10 C11 |
8 |
24 |
32 |
Análise de fontes documentais |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Os grupos de traballo asignados á realización do proxecto de empresa resolverán cuestións relativos aos temas que conforma o apartado de Contidos. Será o profesor/a quen propoña os casos para desenvolver os ditos contidos e buscará a conexión destes contidos coa realización do proxecto final.
Os grupos non se poderán disolver, en caso de problemas entre os integrantes do grupo, serán os propios alumnos quenes deberán de xestionar os conflitos ou resolver as discrepancias. Non poderán abandonar o grupo ao cal fosen asignados.
|
Solución de problemas |
Os alumnos deberán desenvolver habiliades para identificar os problemas que xorden na xestión empresarial, recollida nos diferentes capítulos dos contidos, e resolvelos de maneira eficiente e rigorosa. |
Presentación oral |
Os estudantes de maneira individual ou en grupo deberán defender diante do profesor e doutros estudantes a validez das decisión adoptadas dentro dos problemas que se identifiquen. |
Discusión dirixida |
A partir do intercambio de ideas dos estudantes guiados por unha metodoloxía inducida polo docente, deberán formular unha discusión fundamentada orientada á toma de decisións. |
Análise de fontes documentais |
Os estudantes deberán adquirir habilidades no manexo de diferentes fontes documentais e bases de datos que lles axuden no proceso de formulación e resolución dos problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O profesor organizará sesións de titoría individual e en grupo para clarificar e discutir os diferentes aspectos dos traballos e temas, profundar en contidos de maneira específica e resolver dúbidas.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A20 B3 B4 B10 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C10 C11 |
Valorarase a capacidade e participación do alumno na discusión do caso de empresa conforme ás directrices marcadas nesta metodoloxía. |
10 |
Presentación oral |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 |
Valorarase a capacidade do alumno para presentar oralmente os coñecementos específicos desta materia aplicados ao caso de empresa. |
30 |
Solución de problemas |
A20 B6 B7 B8 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
30 |
Análise de fontes documentais |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 |
Valorarase a capacidade do alumno para buscar e analizar as fontes documentais relativas a esta materia e necesarias para solucionar o seu caso de empresa. |
10 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación Segunda Oportunidade e Convocatoria adiantada: O sistema de
avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para as demais
oportunidades de acordo aos seguintes criterios.
Para os estudantes que participaron activamente, no proxecto
empresarial, desenvolto polo equipo ao que foron asignados, na cal
consta a súa participación mediante a pertinente avaliación continua,
pediráselles que realicen e presenten un traballo coreixido e ampliado
daquela parte ou partes que non alcanzasen os mínimos requiridos.
Para aqueles estudantes que non participasen de modo activo, no proxecto
empresarial, desenvolto polo equipo ao que foron asignados,
esixiráselles que realicen e presenten un traballo inédito relacionado co
proxecto e cun enfoque orixinal, sempre en coherencia coa visión
integral do realizado polo alumnado que superou a primeira oportunidade.
Neste caso na segunda oportunidade os criterios de avaliación serán do
100%.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención
de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma
Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal
para a xestión de contidos, titorías e a entrega de
traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación, pero terán a mesma obrigación de
realizar actividades e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación
que o alumnado a tempo completo.
Cualificación de non presentado Corresponde ao alumno,
cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Será o propio estudante quen busque as referencias documentais e materiais bibliográficos para resolver os problemas que se lle formulen. Tamén os docentes proporán materiais concretos ao longo do desenvolvemento da materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|