Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Pensamento Económico e Institucións Código 611532005
Titulación
Máster Universitario en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.usc.gal/gl/centros/ecoade/materia.html?materia=144255
Descrición xeral Facilitar a familiarización dos alumnos coas liñas centrais das principais correntes e escolas de pensamento económico e o contexto socioeconómico, científico e filosófico no que estas se desenvolven. Así mesmo, discutiranse os fundamentos da análise económica actual desde unha perspectiva histórica e á luz de diversos desenvolvementos científicos recentes.
Plan de continxencia Ver web curso

Metodoloxía da ensinanza
Escenario 1: Presencial

Aulas expositivas e interactivas na aula física.

Prácticas a través de TIC Os alumnos deben realizar, co apoio e dirección dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas.

Proba obxectiva Proba para avaliar a capacidade que o alumno ten para asimilar os conceptos e interrerlacionalos.

Sesión maxistral Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos.

Traballos tutelados Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se lles ensinan no curso.

A guía docente detallada do curso (na que se describe de forma pormenorizada o sistema de avaliación, as guías docentes para cada tema, os boletíns de exercicios, material de apoio, actividades complementarias...) proporcionarase a través da aula virtual do curso.

Escenario 2: Semipresencial

Aulas expositivas e interactivas tanto na aula física como na virtual e usando as plataformas MS Teams e MS Stream.

Prácticas a través de TIC Os alumnos deben realizar, co apoio e dirección dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas.

Proba obxectiva Proba para avaliar a capacidade que o alumno ten para asimilar os conceptos e interrerlacionalos.

Sesión maxistral Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos.

Traballos tutelados Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se lles ensinan no curso.


A guía docente detallada do curso (na que se describe de forma pormenorizada o sistema de avaliación, as guías docentes para cada tema, os boletíns de exercicios, material de apoio, actividades complementarias...) proporcionarase a través da aula virtual do curso.

Escenario 3: Non presencial

Aulas expositivas e interactivas na aula virtual e usando as plataformas MS Teams e MS Stream.

Prácticas a través de TIC Os alumnos deben realizar, co apoio e dirección dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas.

Proba obxectiva Proba para avaliar a capacidade que o alumno ten para asimilar os conceptos e interrerlacionalos.

Sesión maxistral Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos.

Traballos tutelados Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se lles ensinan no curso.

A guía docente detallada do curso (na que se describe de forma pormenorizada o sistema de avaliación, as guías docentes para cada tema, os boletíns de exercicios, material de apoio, actividades complementarias...) proporcionarase a través da aula virtual do curso.
Sistema de avaliación
Ao alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia, seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, avaliarase cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.

O sistema de avaliación nos Escenario 1 (presencial), 2 (semipresencial) e 3 (non presencial) será o mesmo.

Avaliación continua (10 puntos). Elaboración dun traballo ao longo do curso proposto polo profesor e que deberá entregarse antes das vacacións de Nadal. Para a segunda convocatoria de xuño/xullo esixirase a entrega deste mesmo traballo. En todos os casos o traballo remitirase por correo electrónico no formato demandado.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A5 CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales.
A10 CE10 - Participar en grupos de trabajo interdisciplinarios ligados al estudio de las tendencias socio- económicas de largo plazo.
A11 CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial.
A12 CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas.
A13 CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos.
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que las sustentan– a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B8 CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
B9 CG4 - Capacidad para fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance tecnológico, social y cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento.
B10 CG5 - Capacidad para la crítica y la defensa intelectual de las soluciones propuestas.
C1 CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria.
C2 CT2 - Capacidad para comunicarse por oral e por escrito en lengua gallega.
C5 CT5 - Comunicación oral e escrita.
C10 CT10 - Capacidad de análisis y síntesis.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar los elementos diferenciadores de las principales escuelas en la historia del pensamiento económico y el papel de las instituciones en la economía AM11
AM12
AM13
BM2
BM3
BM4
BM8
BM9
BM10
CM5
CM10
Analizar los principales elementos del marco institucional y evaluar su incidencia en la Economía y Política. AM5
AM10
AM11
AM12
AM13
BM3
BM4
BM8
BM9
CM1
CM2
CM10
Apreciar y sensibilizar sobre la importancia de las instituciones y los valores de justicia y equidad. AM11
AM12
AM13
BM3
BM8
BM9
BM10
CM1

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías