Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. |
A1 A2 A7
|
B3
|
|
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público.
|
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público.
|
A1 A2 A4
|
B2 B6
|
|
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. |
A3 A5 A6 A8 A9 A10 A11
|
B4 B8
|
C4 C5
|
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico.
|
A2 A3 A12
|
B7
|
C6 C7
|
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico |
A8 A9 A13
|
B9
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A CIENCA MACROECONOMICA |
1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas? |
2. O ENFOQUE MACROECONOMICO |
1. Introducción
2. A producción agregada
3. Outras variables macroeconómicas principais
|
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS |
1. Introdución
2. Os compoñentes do PIB
3. A demanda de bens
4. A demanda de investimento e o tipo de xuro
5. O equilibrio no mercado de bens e a curva IS |
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM |
1. Introdución
2. A demanda de diñeiro
3. A oferta monetaria
4. O equilibrio no mercado monetario e a curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto |
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM
|
1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS
3. Os mercados financeiros e a relación LM
4. O modelo IS-LM
5. Combinación de políticas económicas
6. Introdución da dinámica |
6. O MERCADO DE TRABALLO
|
1. Introdución
2. Panorámica do mercado de traballo
3. As variacións do desemprego
3. A determinación dos salarios
4. A determinación dos prezos
5. A taxa natural de desemprego
|
7. A DEMANDA E A OFERTA AGREGADA MACROECONÓMICA |
1. Introdución
2. A oferta agregada: concepto, obtención gráfica e pendente
3. A demanda agregada: concepto, obtención gráfica e pendente
4. A produción de equilibrio a curto e a medio prazo
5. Os efectos dunha expansión monetaria
6. Unha redución do déficit público
7. Conclusións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
25 |
25 |
50 |
Proba mixta |
A1 A6 A11 A12 A13 |
5 |
29 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.
Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
|
Solución de problemas |
Correspóndese coa avaliación continua do alumnado que poderá consistir nunha serie de probas (exame tipo test, solución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc.). Na avaliación continua as preguntas incorrectas restarán puntuación |
Proba mixta |
Realizarase únicamente un exame na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) onde a peso será do 100% da nota final da materia. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con resposta múltiple, sendo correcta unha soa das respostas. Tamén poderá incluír o exame temas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. No caso dos test, os fallos restarán puntuación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
Atención personalizada nas titorías de grupo reducido e nas titorías individuais, especialmente en relación cos traballos e outras actividades plantexadas na aula ou en Moodle.
As Titorías de Grupo Reducido serán virtuais, así como as individuais e grupais, preferentemente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 |
Correspóndese coa avaliación continua do alumnado que poderá consistir nunha serie de probas (exame tipo test, solución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc.). Na avaliación continua as preguntas incorrectas restarán puntuación |
100 |
|
Observacións avaliación |
Calificación de non presentado Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada. Segunda
Oportunidade e convocatoria adiantada Realizarase únicamente un exame na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) onde a peso será do 100% da nota final da materia. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con resposta múltiple, sendo correcta unha soa das respostas. Tamén poderá incluír o exame temas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. No caso dos test, os fallos restarán puntuación. Alumnado
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia Agás para
as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva, para as
restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación. Identificación
do estudante O
estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (1994). CONTESTACIÓN AL PROGRAMA DE MACROECONOMÍA. TÓRCULO
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. (2011). PROBLEMAS Y TEST DE PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA . EN TRÁMITE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|