Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais basados no manexo de gap analysis e balanced scorecard |
A1 A3 A4 A5 A8 A10 A11 A12 A13
|
|
|
Valorar criticamente situacións empresariais reales basándose nos conceptos analizados nas clases maxistrais. |
A2 A6 A7
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
|
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público.
-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación
de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público.
-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
|
B8
|
C1 C4 C5
|
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma.
Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial.
-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A8 CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
|
B5
|
C6 C7 C8
|
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A11 CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A9
|
B6 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Racionalidade: da microeconomía á economía da empresa |
1.1. Que se entende por racionalidade.
1.2. Supostos de conduta.
1.3. Da micro á economía da empresa. A organización como axente económico |
TEMA 2. Comportamento empresarial |
2.1. Obxectivos empresariais
2.2. La creación de valor
2.3. políticas e funcións organizativas |
TEMA 3. Función directiva y la estrategia |
3.1. A toma de decisións na organización. La estrategia
3.2. Competencias directivas.
3.3. Instrumentos de apoio á decisión |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B2 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C5 C6 C8 |
17 |
0 |
17 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A11 B4 |
21 |
53 |
74 |
Análise de fontes documentais |
A5 A6 A7 A12 C4 C7 |
4 |
5 |
9 |
Traballos tutelados |
A5 A8 A9 A10 A13 |
4 |
16 |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A3 A4 C1 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación de conceptos teóricos básicos |
Estudo de casos |
Análise de casos prácticos reais aplicada ao marco conceptual da materia |
Análise de fontes documentais |
Busca e análise de datos relevantes utilizando as novas tecnoloxías da información |
Traballos tutelados |
Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais. |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test. Será necesario alcanzar no exame al menos un 4 sobre 10 para considerar a valoración do resto de metodoloxías de aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Proba de resposta múltiple |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Adaptación das metodoloxías seleccionadas ás circunstancias particulares de cada grupo de referencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A11 B4 |
Profundidade da análise dos contidos impartidos na aula. |
20 |
Análise de fontes documentais |
A5 A6 A7 A12 C4 C7 |
Uso das fontes documentais adecuadas en relación á materia |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A3 A4 C1 |
exame tipo test
será necesario alcanzar no exame al menos un 4 sobre 10 para considerar a valoración do resto de metodoloxías de aprendizaxe. |
40 |
Traballos tutelados |
A5 A8 A9 A10 A13 |
Traballos tutelados realizados en grupo. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, se lle aplicará
o esquema de avaliación anterior, se realizou máis dun 20% dos traballos e
casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno se non alcanza o cinco,
estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao
exame. Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade
coma para xullo e para a convocatoria adiantada de decembro.
Tanto o estudo de casos, análise de fontes documentais e os traballos tutelados realízanse ao
longo do curso e non é posible a súa realización fóra do período lectivo dado
que se realizan dentro da aula. Tanto aos alumnos a tempo parcial como a tempo
completo se lles aplicará o mesmo sistema de avaliación. Para o cálculo da nota
media final, será preciso obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 puntos no
exame (non se calculará a nota media dos alumnos que obteñan unha nota menor
que esta no exame). Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá
ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo, recórdase que calquera alumno
sorprendido realizando o exame mediante calquera procedemento fraudulento se
lle asignará unha nota de cero no exame. Si a situación vixente permite o desenvolvimiento normal das clases e actividades de forma presencial, o sistema de evaluación e as metodoloxías a emplear serán as descritas máis arriba (escenario 1: 20% casos/exercicios e participación en clase, 20% fontes documentais, 20% traballo final e 40% exame tipo test). Todas estas actividades terán lugar nal aula física (ou, nol caso de que la Facultad diseñe un sistema híbrido no que a veces os estudantes teñan actividades/clase presencial e, outras, online, tamén se empleará este esquema de evaluación sempre que sexa posible celebrar o exame en modo presencial). Plan de continxencia:Si non fora posible polas circunstancias, celebrar o exame de modo presencial e se instaurara un sistema remoto de encino, entón o sistema de evaluación pasaría a axustarse ao siguinte esquema (Escenario 2): 1. Casos prácticos e participación na clase: 25% 2. Fontes documentais: 25% 3. Traballo final: 50%. Mitad de esta nota califica o traballo escrito entregado e, por tanto, será común a todos os membros do grupo, e, a outra mitade terá en conta a exposición individual de cada estudiante e as súas respostas ás preguntas/comentarios realizados polol profesor. Nste caso (escenario 2) todas las metodoloxías y actividades pasarán á modalidad online e os estudantes as enviarán a través de Moodle ou Teams, seguindo as indicacións do profesor. As clases terán lugar tamén a través de Teams no mismo horario que se estableceu para as clases presencias. Esta estructura (xa sexa o escenario 1 ou o 2) se empleará tanto para a primera como para a segunda oportunidad e tanto para os estudantes a tempo completo como para os de tempo parcial.
Notas para a segunda oportunidade:Para a segunda oportunidade (xullo), o estudante que non superara a materia na primera oportunidade debe realizar o exame na data establecida e pode revisar/mellorar ou realizar as actividades dos outros tres componentes da evaluación. No caso de que sólo sexa posible a modalidad online, o sistema de evaluación será o descrito no escenario 2 (Plan de Continxencia); o estudante entregará a través de Teams/Moodle os tres componentes da evaluación (ao menos unha semana antes da data do exame oficial da segunda oportunidade) e realizará a presentación dos mismos a través de Teams (para o que deberá contactar co profesor para establecer día e hora).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cuervo, A. (2008). Introducción a la Adminsitración de Empresas. Thompson Civitas |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Económico das Organizacións/611G01032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|