Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Calcular a suma de termos dunha progresión e interpretar o resultado |
A5 A9 A10 A12
|
B1 B10
|
C1
|
Obtención do Polinomio de Taylor. Aproximación de una función en un punto |
A8 A11
|
|
|
Coñecer a estrutura e características xerais dun sistema de ecuacións lineares |
A3
|
|
|
Identificar situacións vinculadas á titulación nas que podemos aplicar o concepto de integral e aplica-los a situacións ou casos reais de mercado |
A4 A11
|
|
|
Usar os determinantes para o cálculo da matriz inversa e estudar o rango dunha matriz por menores |
A11
|
|
|
Calcular o rango dunha matriz e a matriz inversa |
A8
|
|
|
Entender o concepto de matriz e saber operar con elas |
A11
|
|
|
Saber calcular integrais indefinidas, definidas e impropias |
A8 A11
|
|
|
Manexar os conceptos básicos da recta real |
A3
|
B2
|
|
Saber as características básicas dunha función |
A8
|
B3
|
C4
|
Coñecer as funcións elementais |
A8
|
B4
|
C6
|
Coñecer e interpretar o concepto de continuidade |
A3
|
|
C8
|
Coñecer o concepto de integral de Riemann en unha variábel |
A3
|
|
|
Identificar contextos reais nos que aparezan progresións |
A3 A11
|
|
|
Ler, interpretar e escribir proposicións sinxelas en linguaxe matemática. |
A7
|
B4 B8
|
|
Formular e resolver problemas sinxelos do ámbito da economía e a empresa en termos matemáticos. |
A6 A8
|
B5
|
|
Usar os determinantes para o cálculo da matriz inversa e estudar o rango dunha matriz por menores |
A11
|
|
|
Calcular o determinante dunha matriz, coñecer e utilizar as súas propiedades |
A8 A11
|
|
|
Calcular o rango dunha matriz e a matriz inversa |
A8
|
|
|
Entender o concepto de matriz e saber operar con elas |
A11
|
|
|
Saber calcular integrais indefinidas, definidas e impropias |
A8 A11
|
|
|
Calcular a suma de termos dunha progresión e interpretar o resultado |
A9 A10 A12
|
B1 B10
|
C1
|
Aplicar o Teorema de Bolzano para determinar a solución dunha ecuación |
A11
|
|
|
Concepto, cálculo e interpretación de derivada e o de elasticidades |
A3 A8
|
|
C7
|
Obtención do polinomio de Taylor. Aproximación dunha función nun punto |
A8 A11
|
|
|
Calcular os extremos dunha función |
A3 A4 A8 A11
|
|
|
Representación gráfica de funcións reais de variábel real |
A8 A11
|
|
|
Coñecer o concepto de integral de Riemann en unha variábel |
A3
|
|
|
Entender e realizar razoamentos lóxico-matemáticos sinxelos. |
A11 A12
|
B5 B6 B7 B9
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución ás funcións reais de variábel real: A recta real. |
Introdución á linguaxe matemática.
Sucesión de números reais.
Progresións.
Función real de variábel real. Propiedades.
Funcións elementais.
|
Tema 2. Límites e continuidade de funcións reais de variábel real. Límite dunha función nun punto. Propiedades. |
Límites infinitos e límites cara infinito.
Álxebra de límites.
Continuidade e descontinuidade. Tipos de descontinuidade. Propiedades das funcións continuas
|
Tema 3. Diferenciabilidade de funcións reais de variábel real |
Derivada dunha función real de variábel real.
Cálculo e interpretación das derivadas.
Elasticidade. Interpretación.
Diferencial dunha función real de variábel real. Teoremas fundamentais do cálculo diferencial.
Extremos relativos.
Derivadas de orde superior ao primeiro.
Teorema de Taylor.
Concavidade e convexidade.
Puntos de inflexión.
Representación gráfica de funcións reais de variábel real.
|
Tema 4. Integral de Riemann dunha función real de variábel real
|
Concepto e construción.
Condicións de integrabilidade.
Teoremas fundamentais do cálculo integral.
Cálculo de primitivas inmediatas.
Integrais impropias.
|
Tema 5. Matrices e determinantes
|
Conceptos básicos.
Operacións con matrices.
Rango dunha matriz.
Determinante dunha matriz. Propiedades.
Desenvolvemento dun determinante.
Matriz inversa.
Rango dunha matriz por menores.
|
Tema 6. Sistemas de ecuacións lineais |
Definicións básicas.
Teorema de Rouché Frobenius.
Método de Gauss.
Regra de Cramer.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B1 |
1 |
2 |
3 |
Lecturas |
A3 |
0 |
5 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A3 |
3 |
9 |
12 |
Sesión maxistral |
A4 A6 A11 A12 B2 B1 B4 B5 C1 C6 |
16 |
16 |
32 |
Solución de problemas |
A7 A8 A10 B8 B10 C4 |
25 |
50 |
75 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A6 A9 B6 B7 C8 |
0 |
7.5 |
7.5 |
Seminario |
B3 B9 C5 C7 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
B2 B3 B4 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da materia. Duración estimada 1 hora |
Lecturas |
Esta actividade refírese ao estudo e preparación pola parte do estudantado, da materia para a súa posterior avaliación. Non será unha actividade presencial. |
Proba de resposta múltiple |
Haberá probas de resposta múltiple (tipo test). Estas probas estarán constituídas por preguntas con varias respostas das que só unha será verdadeira, relativas aos conceptos teóricos e prácticos estudados nas clases de sesión maxistral e de solución de problemas |
Sesión maxistral |
Esta parte da docencia estará centrada na exposición dos contidos teóricos. |
Solución de problemas |
Consistirá na exposición e realización dos contidos prácticos dos diferentes temas, con participación pola parte do estudantado. |
Traballos tutelados |
Consistirán na realización por parte do estudantado de diversos exercicios, que se articularán en boletíns persoais.
Será obrigatorio entregalos nos prazos sinalados e poderá esixirse a súa defensa. |
Seminario |
Nestas sesións resolveranse de xeito colectivo as dificultades que podan xurdir coa materia. Os estudantes poderán ter que presentar e defender o seu traballo individual.
Serivirán para un seguimento máis personalizado do progreso do estudantadado.
Realizaranse se xeito telemático. |
Proba mixta |
Á fin do cuadrimestre haberá unha proba mixta (teórica e práctica) de carácter presencial. Esta proba será realizada na data oficial de avaliación que determine o centro para esta materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Proba de resposta múltiple |
Seminario |
|
Descrición |
Para acadar os obxectivos da materia e para a preparación das diferentes probas, o estudantado disporá dos seguintes medios de comunicación co profesor:
- Titorías persoais no despacho ou a través de Teams (no horario de titorías que estableza o profesor, a consultar na páxina web da UDC ou no Moodle da materia)
-correo electrónico do profesorado
Ademais, tamén será posíbel a realización de titorías en datas e horas diferentes ás establecidas segundo dispoñibilidade das partes, previa solicitude por parte do estudantado. Esta medida facilita a atención personalizada a estudantes a tempo parcial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 B3 B4 |
Proba de resolución de exercicios e problemas. Poderá ter tamén preguntas teóricas.
O estudante deberá amosar ademais dos resultados, a capacidade de razoamento e de expresión en linguaxe matemática. |
40 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A6 A9 B6 B7 C8 |
A súa ponderación na avaliación final é do 20%.
Os docentes poderán solicitar do alumno a defensa do traballo presentado. A defensa non satisfactoria ou a non presentación á defensa poderá supor un cero no traballo. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A3 |
A súa ponderación na avaliación final é do 40%. Poderán ser substituídas por probas escritas.
Haberá, ao longo do cuatrimestre, un máximo de 4 probas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
<p> Cualificación de Non presentado: Otorgarase esta cualificación ao estudantado que só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida.</p><p>Condicións de realización dos exames: Durante a realización dos exames non se poderá ter acceso a ningún dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, salvo que o propio deseño da proba así o esixa (e neste caso so poderá usarse esta conexión co exterior e/ou o almacenamento de información para os fins marcados polos docentes). Poderá ser denegada a entrada á sala de examen con este tipo de dispositivos. Salvo aviso previo do contrario, tampouco está permitido o uso de calculadoras durante la realización das probas presenciais.</p><p>Convocatoria adiantada de decembro: Realizarase un exame que valerá dez puntos.</p><p class="MsoNormal">Para a
segunda oportunidade: </p><p>- manterase
a parte de avaliación continua (traballos tutelados e proba de resposta múltiple)
aínda que pasará a pesar un 50% da nota
da oportunidade. Dentro da cualificación de avaliación continua as probas de
resposta múltiple manterán o dobre do peso que os traballos tutelados. </p><p>- Farase
unha proba mixta presencial de características análogas ás da primeira
oportunidade que suporá o outro 50% da cualificación da oportunidade.</p><p>Os alumnos que teñan recoñecida a dedicación a tempo parcial, seguirán o mesmo sistema de avaliación que os que están a tempo completo.</p><p>Plataforma
virtual: Para seguir a materia e obter todos os materiais básicos dela, usarase o
campus virtual da UDC (moodle). Así mesmo, se o profesorado o considera
apropiado, poderá usarse a plataforma do
departamento Moebius <a href="http://moebius.udc.es/">http://moebius.udc.es</a> .
Neste caso facilitaráselle a cada
estudante un nome de usuario e un contrasinal persoal, xunto coa información precisa para acceder a esta plataforma
virtual.</p><!-- </body-->
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
K. Sydsaeter, P. J. Hammond y A. Carvajal (2012). Matemáticas para el análisis económico. Pearson Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
K. Sydsaeter, P. J. Hammond y A. Carvajal (2012). Matemáticas para el análisis económico . Pearson Madrid
P. Alegre, C. Badía, F. J. Ortí, C. Rodón, J. B. Sáez, T. Sancho, J. Tarrío y A. Terceño (1990 ). Ejercicios resueltos de matemáticas empresariales 1 . AC, Madrid
F. M. Guerrero y M. J. Vázquez, eds. (1998 ). Manual de álgebra lineal para la economía y la empresa . Pirámide, Madrid
R. Caballero, S. Calderón, T. P. Galache, A. C. González, Mª. L. (2000 ). Matemáticas aplicadas a la economía y la empresa. 434 ejercicios resueltos y. Pirámide, Madrid
P. Alegre y otros (1995 ). Matemáticas empresariales . AC, Madrid
Galan, F.J. Y Otros (2001). Matemáticas para la economía y la empresa Ejercicios resueltos. Ed. AC. Madrid
J. Rodríguez Ruiz (2003). Matemáticas para la economía y la Empresa Vol I. Madrid, Ediciones Académicas
J. Rodríguez Ruiz (2003). Matemáticas para la economía y la Empresa vol. II. Madrid, Ediciones Académicas
Jarne, G.; Pérez-Grasa, I. Y Minguillón E (1997). Matemáticas para la economía. Álgebra lineal y cálculo diferencial. Ed. McGraw Hill. Madrid
E. Minguillón, I. Pérez Grasa y G. Jarne (2004 ). Matemáticas para la economía. Libro de ejercicios. Álgebra lineal y cálculo diferencial . McGraw-Hill, Madrid
Calvo, M. E. Y Otros (2003.). Problemas resueltos de matemáticas aplicadas a la economía y la empresa. Ed. AC. Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>COÑECEMENTOS PREVIOS:</p><p>O estudantado debería ter ben asentados os contidos das Matemáticas Aplicadas ás Ciencias Sociais I e II do Bacharelato e as dos cursos anteriores.</p><p>En particular:</p>
- Cálculo diferencial nunha variábel (funcións elementais, límites, continuidade, derivadas, extremos, convexidade, representación gráfica, integración básica).
- Álxebra linear (matrices, método de Gauss, sistemas de ecuacións lineares, determinantes)
<p>Na rede pode atopar axuda para se por ao día deses temas no caso de déficit formativo.</p><p>Algunhas ligazóns nas que o alumnado pode atopar e lembrar os contidos e as competencias son:</p><ul>
Ministerio de Educación, Política Social y Deporte (2008), Proyecto DESCARTES. http://descartes.cnice.mec.es/descartes2/previas_web/index.html
<a href="http://ocw.innova.uned.es/matematicas-industriales/">http://ocw.innova.uned.es/matematicas-industriales/</a> (temas Álgebra, Integración, Conjuntos, <a href="http://ocw.innova.uned.es/matematicas-industriales/contenidos/pdf/tema2.pdf" title="Aplicaciones,Funciones y Gráficas">Aplicaciones,Funciones y Gráficas</a>, numeros, derivadas) G. Jarne, E. Minguillón y T. Zabal (2009) Curso básico de Matemáticas para estudiantes de Económicas y Empresariales. www.unizar.es/aragon_tres </ul><p>Outras ligazóns de interese: </p><ul>
<b>Khan Academy:</b> https://www.khanacademy.org/
<b>Khan Academy (en español)</b>: http://www.youtube.com/user/KhanAcademyEspanol
<b>Khan Academy (en galego)</b>: http://www.youtube.com/user/KhanAcademyPortugues </ul><ul>
P. Dawkins (2003-2009), Paul’s online math notes. http://tutorial.math.lamar.edu/ M. J. Osborne (1997-2003)
Mathematical methods for economic theory: a tutorial. http://www.economics.utoronto.ca/osborne/MathTutorial/ Escuela de Matemática
Instituto Tecnológico de Costa Rica http://www.cidse.itcr.ac.cr/cursos-linea/MATEGENERAL/index.htm <a href="https://www.wolframalpha.com/">https://www.wolframalpha.com/</a> </ul> |
|