Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir, analizar e interpretar a metodoloxía económica dirixida ao estudo do funcionamento dous mercados e a competencia entre as empresas a un nivel intermedio, empregando modelos matemáticos sinxelos e apoio gráfico. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C8
|
Entender as interrelacións existentes entre as principais variables microeconómicas e como destas derivánse implicacións sobre a dirección e xestión empresarial. |
A4 A5 A6 A7 A8
|
|
C1 C4 C6
|
Saber traballar individualmente e en equipo,, de forma autónoma e utilizando diversas fontes de información |
A12 A13
|
B6
|
C1 C5 C7
|
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esforzo, do traballo, da formación continua, así coma do respeto á diversidade, facendo fincapé na importancia, por exemplo, da igualdade de xénero e no coidado da linguaxe. |
|
B9
|
C4 C6 C7 C8
|
Expresar un pensamento crítico e innovador que permita un desenvolvemento da profesión eficaz e versátil, á vez que avaliar distintos principios normativos e de benestar social |
A1 A5 A6 A7 A9 A10 A11
|
B2 B3 B4 B6 B7 B9
|
C1 C2 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN. MERCADOS COMPETITIVOS E EQUILIBRIO XERAL |
1. Introdución. Mercados competitivos e equilibrio xeral
2. A Caixa de Edgewoorth e a eficiencia de Pareto
|
2. O PODER DE MERCADO. MONOPOLIO |
3. O poder de mercado: o monopolio
4. Costes sociais do monopolio. Monopolio natural e regulación
5. A discriminación de prezos
|
3. MONOPSONIO E INTEGRACIÓN VERTICAL |
6. O monopsonio
7. Cadenas verticais |
4. COMPETENCIA MONOPOLÍSTICA E DIFERENCIACIÓN DO PRODUTO |
8. Competencia monopolística e diferenciación de produto
|
5. OLIGOPOLIO E INTERDEPENDENCIA ESTRATÉXICA |
9. Introdución á teoría de xogos: o equilibrio de Nash
10. Modelos de oligopolios: solucións non cooperativas
11. Modelos de oligopolios: solucións cooperativas |
6. O BENESTAR SOCIAL. FALLOS DE MERCADO. EXTERNALIDADES E BENS PÚBLICOS. |
12. Externalidades, dereitos de propiedade e o teorema de Coase.
13. Bens públicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
30 |
47 |
Solución de problemas |
A13 A12 A9 A8 A4 A3 A2 A1 B1 B3 B8 C2 C6 |
15 |
30 |
45 |
Lecturas |
A7 A9 C7 C2 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
B2 B1 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
14 |
0 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
A7 A9 A10 C2 C3 C6 C8 |
0 |
15 |
15 |
Proba mixta |
A7 A9 A12 B1 B3 B5 C1 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos por parte do profesorado, que pode responder a formatos diferentes: análises teóricas, resolución de problemas, discusión de casos. Pode estar complementada con medios audiovisuais, así como a introdución de preguntas ou a resolución de problemas ou cuestións teóricas dirixidas ao estudiantado, que poderán ter carácter oral ou escrito.
|
Solución de problemas |
Cuestións teóricas ou prácticas para resolver polo alumnado, que poderán plantexarse no contexto das sesións maxistrais, nos seminarios ou ben como traballo persoal do estudantado. Así mesmo, poderase requirir a entrega dos resultados da resolución dos problemas teóricos ou prácticos plantexados, tanto en soporte papel como dixital, a través da entrega directa, mediante a plataforma on-line, do correo electrónico ou de calquera outro sistema indicado polo profesorado. |
Lecturas |
Recomendarase a lectura de textos académicos ou de actualidade, relacionados co contido da materia para que os estudantes analícenos, interpreten e comprendan en base ás ferramentas da análise económica, que se estudan na materia. |
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén pode construirse cun só tipo dalgunha destas preguntas. Poderá incluír tanto preguntas de carácter teórico como práctico ou problemas.
Forma parte da avaliación continua.
Poderase realizar online a través da plataforma Moodle ou de forma presencial. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado tratará de aplicar o uso das TIC para aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, baseadas en documentación escrita, audiovisual e de calquera índole, relacionada coa materia, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. Trátase de ampliar coñecementos e obter información para facilitar a aprendizaxe autónoma e o razoamento crítico. A plataforma Moodle será un vehículo importante para a aplicación desta metodoloxía. |
Proba mixta |
Podera constar de resolución de problemas, preguntas breves, preguntas de ensaio ou de preguntas de opción múltiple. Ao longo do curso faranse varias probas mixtas.
Forma parte da avaliación continua.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Lecturas |
|
Descrición |
A equipa docente estará dispoñible para á atención personalizada aos estudiantes, sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportuno, en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución problemas, lecturas, etc.
Esta atención poderá ser online a través dos mecanismos facilitados pola universidade.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A7 A9 A12 B1 B3 B5 C1 |
Valoraranse os coñecementos e capacidades mostradas polo alumnado nas probas propostas polo equipo docente.
Realizaranse probas mixtas ao longo do curso.
Forma parte da avaliación continua.
As probas poderán ser realizadas presencialmente ou online a través da plataforma Moodle.
|
30 |
Proba obxectiva |
B2 B1 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
Valoraranse coñecementos adquiridos ao longo do curso. A proba poderá consistir en cuestións de tipo teórico ou práctico.
Realizaranse probas obxectivas ao longo do curso.
Forma parte da avaliación continua.
As probas poderán ser realizadas presencialmente ou online a través da plataforma Moodle.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
Realízanse a seguintes observacións: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. En todas elas a avaliación continua pondera o 100% e as probas requeridas estarán a disposición dos estudantes na correspondente convocatoria. 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: dado que a avaliación é continua ao 100%, estes estudantes deberán realizar todas as probas propostas, acordándose ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. 4. Sobre condicións de avaliación final: será correspondente a acadada mediante avaliación continua e todas as probas deberán ser cumprimentadas con data límite fixada. 5. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varian, H.R. (1998). Análisis Microeconómico (3ª Ed.). Antoni Bosh
Sanchez de Paz, E.; Novo-Corti, I. & Barreiro-Gen, M. (). Apuntes básicos para un curso intermedio de microeco . EDaSS - A Coruña
Barreiro-Gen, M. & Novo-Corti, I. en Martínez Fernández et al (eds) (2016). Dixardin (Economía Social y creación de valor: casos prácticos de empresas). Galega de Economía Social
Fernández de Castro, J.; Tugores, J. (1997). Microeconomía. McGraw-Hill
Pindyck, Robert S.; Rubinfeld, Daniel L. (2013). Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Krugman, P & Wells, R. (2013). Microeconomía. Reverté
Goolsbee, A., Levitt, S. Syverson, C. (2015). Microeconomía. Reverté
Carrasco A. y otros (). Microeconomía Intermedia. Problemas y cuestiones. McGraw-Hill
Frank, Robert H. (). Microeconomía y Conducta (7ª Ed.). McGraw-Hill
Perloff, J. (2019). Microeconomics. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
Gracia, Esperanza; Pérez, Rafaela (). Cuestiones Tipo Test de Microeconomía Intermedia. Prentice Hall
Fernández de Castro, J.; Duch Brown, N. (). Economía Industrial. McGraw-Hill
Schumacher, E.F. (2011). Lo pequeño es hermoso. Akal
Puértolas, J y Llorente L. (2013). Micreoconomía Interactiva. Pirámide
Estrin, Saul; Laidelr, David (). Micreoeconomía. Prentice Hall
Datz, Nichael, L.; Rosen, Harvey L. (). Microeconomía. Adison.Wesley Iberoamericana
Nicholson, Walter (). Microeconomía Intermedia y Aplicaciones. Thomson
Congregado, E. y otros (). Microeconomía. Cuestiones y problemas resueltos. Prentice Hall
Tugores, J.; Fernández de Castro, J. (). Microeconomía: Cuestiones y Problemas. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Matemáticas I/611G01009 | Matemáticas II/611G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría Microeconómica/611G01023 |
|
Observacións |
Recoméndase seguir con asiduidade as indicacións e novidades da plataforma MOODLE, xa que esta plataforma, xunto coas clases presenciais, constitúe un sistema esencial de comunicación entre a equipa docente e o estudantado. Ademáis, fanse as seguintes observacións e recomendacións, con carácter xeral: 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|