Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios explicativos dos procesos político-económicos |
A2 A3 A5 A6 A7 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Analizar e comprender a incidencia na realidade económica das decisions das autoridades públicas en materia de política económica |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C4
|
Ter capacidade de reflexión lóxica e de crítica para aplicar os coñecementos adquiridos na análise de problemas de política económica e das súas posibles solucións en contextos cambiantes |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Fundamentos teóricos da Política Económica |
1.1. Introdución
1.2. A Política Económica como campo de análise
1.3. Razóns e limitacións da intervención do goberno na economía
1.4. Funcións económicas dos poderes públicos
|
Tema II. O proceso de elaboración da Política Económica |
2.1. Introdución
2.2. O esquema fins-medios
2.3. Suxeitos activos no proceso de elaboración da Política Económica
2.4. Etapas e problemas do proceso de elaboración da Política Económica
|
Tema III. Modelos e Política Económica |
3.1. Introdución
3.2. Os modelos de decisión.
3.3. Os modelos de interdependencia entre política e economía
3.4. Outros problemas e restricións da política económica
|
Tema IV. A Política Económica Conxuntural versus a Estrutural |
4.1. Introdución
4.2. O ciclo económico e a política conxuntural
4.3. A política monetaria
4.4.A política fiscal
|
Tema V. Obxectivos e instrumentos de Política Económica |
5.1. Introdución
5.2. Pleno emprego
5.3. Estabilidade de prezos
5.4. Crecemiento económico.
5.5. Redistribución da renda.
5.6. Calidade de vida e conservación do medioambiente.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A7 B1 |
5 |
10 |
15 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A5 B8 B9 C4 C7 |
3 |
6 |
9 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A8 |
17 |
51 |
68 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
B2 B1 B3 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse referencias documentais de todo tipo que axuden aos obxectivos do curso. Servirán tanto para afianzar coñecementos teóricos coma para a realización de actividades de obradoiro. |
Lecturas |
En cada tema poderase facilitar ao alumno algún documento que sirva de referencia a través da súa lectura para afondar nos contidos teóricos da materia. A devandita documentación tamén poderá empregarse como material de apoio para o resto de metodoloxías de natureza máis práctica.
|
Sesión maxistral |
Explícanse os aspectos fundamentais da materia.
|
Obradoiro |
Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado. Valorarase a capacidade de análise e de razoamento do alumno afondando nos contidos propios da materia. En canto a traballo específico do alumno, propoñeranse preguntas de resposta breve para valorar o grao de aprendizaxe e a capacidade de síntese, tamén se formularán preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia habitualmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso tamén poden formularse preguntas onde o alumno deberá elixir unha das opcións formuladas no enunciado. Parte desta metodoloxía desenvolverase nas clases de grupo reducido. |
Proba mixta |
Ó final do curso realizaráse unha proba escrita que combinará preguntas de resposta breve ou resposta múltiple con algunhas cuestións de desenvolvemento amplo. Co este modelo de exame preténdense valorar os coñecementos adquiridos polo alumnado ó longo do curso, así como a capacidade de razoamento, a creatividade e o espíritu crítico do alumnado |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Para lograr un mellor aproveitamento desta metodoloxía atenderanse as necesidades individuais de aprendizaxe de cada alumno. Desenvolverase tamén dentro das clases a grupos reducidos.
Para aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial establecerase un plan individual para a avaliación continua os primeiros días do cuatrimestre. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 B1 B3 |
Avaliación nun exame final. Consiste na realización dun exame escrito no que se avalían todos os contidos desenvolvidos durante o curso. |
40 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Avaliación ó longo do curso. Dentro deste apartado considérase a participación nas clases e as actividades prácticas desenvolvidas e presentadas polo alumnado durante o curso. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada. Segunda oportunidade e
convocatoria adiantada: Os
criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de
avaliación. Na convocatoria adiantada e na segunda oportunidade é posible
recuperar 2 puntos da avaliación continua. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade
para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do
curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. Sobre condicións de avaliación
final: Está prohibido
acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co
exterior e/ou almacenamento de información. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa
personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GRUBER, J. (2012). Public Finance and Public Policy. Worth Publishers
Morán, J, C. (2014). Claves para el diseño de la política económica en la actualidad. Madrid: Piramide
Benassy-Quere, A. (2010). Economic policy theory and practice. New York:Oxford
STIGLITZ, J.and ROSENGARD J. K. (2015). Economics of the Public Sector. Norton and Company
Cuadrado, J.R.;Mancha. T. Villena, J. E.;Casares, J.;González, M. (1995). Introducción a la Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Arias, X. C. (1996). La formación de la política económica. Madrid: Civitas
Mankiw, N. G. (2016). Macroeconomics.. Nueva York: Worth Publishers.
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A.; Rodríguez Sáiz; L. (2011). Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Cuadrado, J.R.;Mancha. T. Villena, J. E.;Casares, J.;González, M.; Marín, J.Mª.; Peinado, Mª.L. (2019). Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
Ochando, C. (2015). Políticas económicas coyunturales. Objetivos e instrumentos. Valencia: Tirant Lo Blanch
Mankiw, N. G. (1998). Principles of Economics. Orlando: The Dryde
ROSEN, H. S and GULLIS J. and JONES P (1992). Public Finance and Public Choice. McGraw-Hill
Acocella, N. (1998). The foundations of economic policy: Values and techniques. Cambridge: Cambridge University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|