Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o carácter dinámico dos ciclos de produción e de inflación, e os efectos que a política monetaria e fiscal teñen sobre elas. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10 A11 A13
|
B1 B2 B4
|
C1
|
Entender o papel das expectativas nas decisións de consumo e investimento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A10 A12
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Entender o concepto de tipo de cambio e o papel das políticas económicas e comerciais na súa determinación. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B7 B8
|
C1 C2
|
Analizar a interrelación entre as variables macroeconómicas e as políticas de estabilización nas economías abertas.
|
A2 A3 A8 A10
|
B1 B2 B7
|
C1 C2
|
Valorar a Macroeconomía e os modelos económicos de forma crítica |
A3 A4 A7 A10 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6 C8
|
Analizar os procesos de axuste da economía no medio prazo. |
A2 A3 A5 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos fundamentais e feitos relevantes acerca da demanda e da oferta. |
1.1 A demanda: características; relación de equilibrio investimento-aforro; o papel das expectativas nas decisións de consumo e aforro; a ecuación de Fisher.
1.2 A oferta: produción e desemprego; efectos ao lado da oferta sobre o desemprego; rixideces nominais, inflación e ciclo económico.
1.3 Algunhas consideracións críticas sobre o enfoque dominante en Macroeconomía. |
2. O modelo das tres ecuacións e a política macroeconómica. |
2.1 Panorámica inicial: ciclo económico, output gap e estabilización; o papel do banco central; inflación e deflación.
2.2 O modelo das tres ecuacións: modelización; aplicacións. |
3. O papel das expectativas. |
3.1 Risco, incerteza e expectativas.
3.2 Curva de Phillips, expectativas e inflación.
3.3 Expectativas no modelo das tres ecuacións. |
4. Diñeiro, banca e Macroeconomía. |
4.1 Diñeiro e macroeconomía.
4.2 O sistema financeiro na actualidade.
4.3 Bancos e estabilización macroeconómica. |
5. A economía aberta 1. |
5.1 Un modelo de economía aberta: mercado de divisas; paridade de tipos de interese; equilibrio de medio prazo na economía aberta; estabilización con tipos de cambio flexibles.
5.2 Aplicacións: shocks de demanda e oferta; overshooting do tipo de cambio; volatilidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 B2 B1 B3 C4 C5 C7 C8 |
17 |
0 |
17 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B2 B3 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C8 |
27 |
0 |
27 |
Traballos tutelados |
A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A5 A4 A3 A2 A1 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 |
6 |
30 |
36 |
Proba de ensaio |
A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
2 |
20 |
22 |
Proba de resposta múltiple |
A3 B1 B5 |
1 |
10 |
11 |
Proba de resposta breve |
A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As actividades docentes do curso incluirán clases maxistrais. A asistencia, aínda que non obrigatoria, considérase de fundamental importancia para a aprendizaxe da materia. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realizaranse actividades en grupo en clase co fin de mellorar a comprensión dos coñecementos teóricos da materia. |
Traballos tutelados |
Propóñense durante o curso uns traballos tutelados que teñen estreita relación con cada un dos temas que se explican nas sesións maxistrais, e que contribúen á súa comprensión. |
Proba de ensaio |
A proba final está deseñada para avaliar os coñecementos alcanzados polo alumno na preparación da materia. Os coñecementos teóricos e os desenvolvementos matemáticos e gráficos serán avaliados mediante preguntas abertas. |
Proba de resposta múltiple |
Para a superación do curso, será necesario aprobar un test de resposta múltiple, tal e como se especifica no apartado de avaliación da guía. |
Proba de resposta breve |
Durante o curso realizaranse probas de respostas breves relacionadas cos temas de estudo para avaliar de forma continua a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumno realizarase nas propias aulas e mediante reunións individuais. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno inclúese a acción de titoría online en grupos reducidos (4 horas por cada grupo de 15 alumnos).
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia
poderá utilizar as horas de titoría para calquera aclaración, en calquera caso, para a preparación do exame.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A3 B1 B5 |
Test de Coñecementos Mínimos da materia. |
20 |
Proba de resposta breve |
A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 |
Realizaranse probas de resposta breve e resolución de problemas para comprobar a aprendizaxe continua ao longo do curso. |
20 |
Proba de ensaio |
A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
A proba final da materia inclúe preguntas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. |
20 |
Traballos tutelados |
A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A5 A4 A3 A2 A1 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 |
O profesor propoñerá actividades ao longo do curso, como solución de problemas e exposición de resultados, e realización de exercicios sobre os contidos estudados. Valorarase a resolución e a exposición dos problemas en clase, de forma individual ou en conxunto e tamén as solucións dadas aos exercicios propostos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
1. Requisitos para aprobar a materia. É necesario alcanzar unha nota final de, polo menos, 5 puntos sobre 10 para poder conseguir unha cualificación de "aprobado". Ademais, é necesario contestar de forma correcta a 15 preguntas sobre 20 no test de coñecementos mínimos de Macroeconomía. Unha puntuación inferior no test de coñecementos mínimos implica a cualificación final de "suspenso".
2. Sobre a cualificación de "non presentado". Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.
3. Sobre as condicións da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.
4. Sobre a avaliación en segunda oportunidade e na oportunidade adiantada. Os criterios de avaliación establecidos nesta guía son de aplicación a
todas as oportunidades. Para a segunda oportunidade e para a
oportunidade adiantada é posible recuperar os puntos de avaliación
continua que se detallan a continuación. Para as probas de resposta
breve (2 puntos sobre 10), poderase realizar unha única proba de
recuperación en data acordada co profesor. Con respecto aos traballos
tutelados (4 puntos sobre 10), poderanse entregar traballos de
dificultade equivalente aos propostos durante o curso polo profesor. A
data de entrega destes traballos deberá ser acordada previamente co
profesor. Por razóns de organización, é imprescindible que as persoas
interesadas en recuperar calquera actividade de avaliación continua
póñase en contacto co profesor ao principio do curso académico (para a
oportunidade adiantada) ou inmediatamente despois da publicación das
notas da primeira oportunidade (para a segunda oportunidade). 5. Tempo parcial e exención de asistencia. Os alumnos e alumnas que teñan recoñecida a matrícula a tempo parcial e exención
de asistencia seguirán o mesmo sistema de avaliación establecido no
punto 4 para a oportunidade adiantada. 6. Identificación do estudantado. O estudantado ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
W. Carlin y D. Soskice (2014). Macroeconomics: Institutions, Instability, and the Financial System. Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
O. Blanchard (2017). Macroeconomía (7.ª edición). Madrid: Prentice Hall
W. Mitchell, L. Randall Wray y M. Watts (2019). Macroeconomics. London: Red Globe Press
Ben Fine y Ourania Dimakou (2016). Macroeconomics: A critical companion. London, UK: Pluto Press
M. Lavoie (2015). Post-keynesian economics: new foundations. Edward Elgar Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Macroeconomía. Crecemento e Dinámica/611G01028 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato
virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|