Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a natureza e funcionalidade do Estado e do Sector Público |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Interpretar e valorar o orzamento público |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6
|
Tomar conciencia dos principais programas de gasto do Estado actual |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Estudio económico da descentralización política e administrativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3
|
Capacidade de análise crítico dos coñecementos adquiridos e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos |
A3 A4 A8 A9 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Facenda pública e sector público
|
1 Economía pública e actividade financeira.
2. O sector público como tema de actividade financeira.
3. Economía pública; evolución do pensamento e tendencias actuais.
4. Sector público; operacións económicas. Medición
5. O Sector público en España.
|
Tema 2. Introdución á intervención pública. Eleccións colectivas.
|
1. As razóns da intervención pública.
2. Fallos do mercado.
3. Eleccións colectivas. |
Tema 3. O orzamento público
|
1. Principios xerais da súa ordenación.
2. Técnicas orzamentais.
3. Gastos e ingresos públicos.
4. Crecemento do gasto público. Teorías explicativas
5. O Estado do benestar. Principais programas de gastos |
Tema 4. Introdución á imposición.
|
1. Conceptos fiscais básicos.
2. Principais categorías dos ingresos públicos.
3. Principios tributarios.
4. Indicadores. |
Tema 5. Teoría xeral da imposición
|
1. Impostos e eficiencia económica.
2. Distorsións fiscais e exceso de gravamen. |
Tema 6. Federalismo fiscal
|
1. Xustificación económica da descentralización.
2. O número de niveis de goberno e división de responsabilidades.
3. Aspectos do financiamento mediante impostos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C6 |
17 |
51 |
68 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
16 |
18 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
9 |
12 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Crearanse grupos de tres a cinco compoñentes para o desenvolvemento dun traballo proposto polo profesor. A finalidade dos traballos será promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor. |
Presentación oral |
Os estudantes realizaran unha presentación do traballo tutelado realizado e/ou dos casos de estudio propostos polo profesor. Terá una duración máxima de 15 minutos por grupo. Posteriormente iniciarase un debate |
Obradoiro |
O estudiante se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto, individualmente ou por un grupo de persoas. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un unha temática particular da materia proposta polo profesor, para chegar a unha decisión razoada, sexa individualmente ou a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo (3-5 estudiantes) |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de conceptos (formular cuestións en forma de pregunta directa sobre conceptos funamentais da materia), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.)). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno mediante o seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas en relación aos traballos tutelados (busqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, exposición dos traballos, etc) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Para a súa avaliación teranse en conta os seguintes aspectos: estrutura, contido, fontes de información utilizadas, a redacción e a análise crítica. |
10 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase positivamente o soporte empregado na presentación, o dominio do tema e a capacidade de síntese |
10 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O profesor plantexará os alumnos unha cuestión relacionada coas clases maxistrales o con noticias económicas sobre a actividade do sector público para o seu estudo polo alumno e posterior discusión na aula |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Consistirá nun exame escrito que combinará preguntas sobre conceptos fundamentais da materia con preguntas tipo ensaio |
50 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxectiva se realizará nas datas fixadaspolo centro para as oportunidades do primeiro cuadrimestre e do mes de xullo,respectivamente. A entrega dos casos de estudio, traballos ea súa presentación oral se realizará nas datas que estableza o profesor dentro do período no que se desenvolva a actividadeacadémica docente do cuadrimestre. A entrega e presentación oral posterior queda supeditada á existencia de causa de forza maior que impidise ao estudante facelo no período anteriormente mencionado. Terá cualificación de non presentado quen participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da puntuación acadada. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicaciónco exterior e/ou o almacenamento de información, agás os expresamenteautorizados polo profesor. As condicions da avaliación na 2ª oportunidade e na convocatoria adiantada serán as mesmas que na primera oportunidade. Por outra parte, o alumno que acredite ou solicite a dedicación parcial (na asistencia presencial) ou dispensa académica de exención de asistencia, poderá superar a asignatura obtando, exclusivamente, a la calificación que suponga a proba obxetiva (examen) como puntuación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Busto Gisbert, A. (2017): Curso Básico de Hacienda Pública. 4ª edición. Editorial: Civitas, Madrid.
Libro amarillo de los PGE: Último texto dsponible, Congrso de los Diputados, recurso obtenible en la web
Navarro Pascual y Paniagua Soto (2016): Hacienda Pública
I y II. Pearson Education
Madrid. Rosen H.S. (2016): Hacienda Pública, Mc Graw Hill.
Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|