Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as ferramentas para estudar as tendencias a longo prazo da renda nacional e da súa distribución mundial. Entender os principais modelos teóricos que nos permiten analizar as causas do crecemento económico sostido. Saber comparar as predicións deses modelos cos resultados empíricos utilizando os datos dispoñibles. Saber utilizar estatísticas internacionais e interpretar gráficos económicos. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10
|
B2 B3 B6 B7
|
C1 C4 C7
|
En xeral, coñecer as interrelacións entre as variables macroeconómicas e como derivan implicacións no panorama macroeconómico dos países. Avaliar a produción e o consumo ou as expectativas financeiras. En particular, desenvolva a capacidade de analizar fontes de datos macroeconómicos e a súa aplicación a modelos de predición baseados na teoría. |
A2 A4 A9
|
B1 B5 B8 B9
|
C2
|
- Contribuir á formación integral do estudante complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
- Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional.
- Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
- Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo.
- Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendimento.
|
A1 A3
|
B4
|
C3 C5
|
Valorar con sentido critico o coñecemento da tecnoloxía da información, para resolver os problemas cos que se enfronta |
|
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución: modelos e variables en macroeconomía
2. Os feitos do crecemento e a medida dos ingresos nacionais e do crecemento económico
3. Aforro, acumulación de capital e produción.
4. Modelo de produción e distribución de ingresos nacionais.
O modelo neoclásico de crecemento económico
5. Progreso tecnolóxico e crecemento
6. Progreso tecnolóxico, salarios e desemprego
7.A economía das ideas e a difusión e outras fontes de crecemento
|
1. Introdución
2. Os feitos do crecemento
2.1. Os feitos do crecemento: o longo prazo
2.2. A curto e medio prazo
3. O aforro, a acumulación de capital e a produción
3.1. O aforro, a acumulación de capital e a produción. O longo prazo
3.2. As relacións entre a produción e a acumulación do capital e os efectos da taxa de aforro.
3.3. O aforro, a acumulación de capital e a produción. O curto prazo
4. O modelo de produción e a distribución da renda nacional. O modelo neoclásico de crecemento.
5. O progreso tecnolóxico e o crecemento
5.1. O papel do progreso tecnolóxico no crecemento económico.
5.2. Análise dos determinantes do progreso tecnolóxico, centrado no papel da investigación e desenvolvemento.
6. O progreso tecnolóxico, os salarios e o desemprego
6.1. Análise da relación entre o aumento da produtividade, a produción e o paro a corto prazo.
6.2. Análise da relación entre o aumento da produtividade e a taxa natural de desemprego.
6.3. Progreso tecnolóxico e desemprego
6.4. Os efectos distributivos do proceso tecnolóxico (a destrución creativa de Schumpeter e o cambio na estrutura salarial).
7. Economía das ideas, a difusión e outras fontes de crecemento
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 B2 B3 C3 C4 C5 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
A1 A8 A9 A10 C5 C1 |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
B4 B6 B7 C2 C3 |
4 |
0 |
4 |
Solución de problemas |
B8 C6 C7 |
5 |
11 |
16 |
Discusión dirixida |
A4 A2 C2 |
10 |
14 |
24 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A4 A5 B3 B4 B8 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Con referencia directa entre la teoría y la realidad macroeconomica actual y reciente |
Estudo de casos |
resolución de casos practicos de variables macroeconómicas de diversos paises y períodos |
Seminario |
Permanente durante el curso el estudio y propuesta de resultados de una situación real. acudiendo a las fuentes fiables y sala de informatica. |
Solución de problemas |
problemas de economías analizados en el pasado con arboles de decisión y resultados |
Discusión dirixida |
aportación de los alumnos a análisis macro |
Proba obxectiva |
tipo test y/o preguntas a desarrolar |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Seminario |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
via mail o en horas de tutoria |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A4 A2 C2 |
soluciones propuestas por los alumnos en las sesiones interactivas |
0 |
Estudo de casos |
A1 A8 A9 A10 C5 C1 |
casos reales de variable macroeconómicas en desequilibrio |
0 |
Seminario |
B4 B6 B7 C2 C3 |
se exige participación activa |
0 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 B2 B3 C3 C4 C5 |
se exige presencia activa en la sesión magistral |
0 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A4 A5 B3 B4 B8 |
Durante el período lectivo se podrán realizar pruebas escritas que computarán en el cálculo de la calificación |
40 |
Solución de problemas |
B8 C6 C7 |
Se efectuaran pruebas de evaluacion continua sobre la materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxectiva poderá consistir en preguntas de test ou de resposta ampla. Pode ser necesario unha puntuación mínima na proba obxectiva para poder aprobar a materia. Os pesos da avaliación continua e do exame final poden cambiar para a segunda oportunidade, en xullo ou para a convocatoria adiantada. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial y dispensa académica de excepción de asistencia: se lles solicitará un traballo sobre a materia. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando unicamente participe de actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% sobre a calificación final, con independencia da calificación acadada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Easterly, William (2003). En busca del crecimiento. Andanzas y tribulaciones de los economistas del desarrollo. Barcelona: Antoni Bosch
Jones, Charles I. (2000 ). Introducción al crecimiento económico. México: Pearson Educación
Jones, Charles I. (2013). Introduction to economic growth. New York: W.W. Norton
Jones, Charles I. (2009). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Mankiw, N. Gregory (2007). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosch
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomía. Madrid: Pearson
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. New York; London: W. W. Norton
Mankiw, N. Gregory (2016). Macroeconomics. New York: Worth Publishers
Blanchard, Olivier (2017). Macroeconomics. Boston: Pearson
Acemoglu, D. & J. A. Robinson (2012). Por qué fracasan los países : los orígenes del poder, la prosperidad y la pobreza. Barcelona: Deusto
Easterly, William (2001). The elusive quest for growth. Economists' adventures and misadventures in the tropics. Cambridge, Massachusetts: MIT Press
Acemoglu, D. & J. A. Robinson (2012). Why nations fail: the origins of power, prosperity and poverty. New York: Crown Publishers |
Algunos de estos libros están disponibles en la biblioteca como libros electrónicos o en ediciones anteriores / Some of these books are available in the library as electronic books or in previous editions |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Economía Mundial/611G01011 | Microeconomía e Mercados/611G01012 | Macroeconomía/611G01017 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|