Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a mecánica liquidatoria dos principais impostos españoles |
A1 A4 A7 A9
|
|
|
Diferenciar a imposición individual e a empresarial |
A4 A9
|
|
|
Adecuado uso e comprensión de fontes bibliográficas esenciais no eido fiscal de cara ao seu emprego autónomo no futuro |
A2 A4 A7 A8 A10 A11 A12
|
|
C3
|
Introdución ao manexo de programas informáticos oficiais de axuda da Axencia Tributaria |
A4 A7 A9 A10 A12 A13
|
|
C3
|
Valoración das implicacións fiscais das decisións económicas |
A4 A5 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C7 C8
|
Valoración crítica do sistema fiscal español |
A3 A9 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Obxectivos e metodoloxía da materia |
Obxectivos básicos. A organización da materia. O método de traballo e a
súa avaliación. |
Tema 2: Introducción ao Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF) |
Elementos básicos do Imposto: contribuinte e unidade familiar, rendas
suxeitas e exentas, periodo impositivo. |
Tema 3: Rendas das Persoas Físicas |
Rendementos do Traballo, Rendementos do Capital, Ganancias e Perdas
Patrimoniais |
Tema 4: Rendas de Empresarios e Profesionais
individuais |
Elección do réxime de estimación da renda. Determinación da renda en
Estimación Directa e Estimación Obxectiva. |
Tema 5: Liquidación do IRPF |
Integración e compensación das rendas. Mínimo Persoal e Familiar. Cuota
Integra e Deducións. |
Tema 6 Introducción ó IS. |
Elementos básicos do Imposto: contribuinte, resultado contable e base
impoñible. Periodo impositivo. Imputación temporal de ingresos e gastos. |
Tema 7: Operacións determinantes da Base
Impoñible. Liquidación |
Gastos non deducibles. Amortizacións. Arrendamento Financeiro.
Deterioro de Valor e Transmisións Patrimoniais. Liquidación |
Tema 8: Introducción ó IVE |
Estrutura e características basicas do Imposto sobre o Valor Engadido
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 C6 |
17 |
17 |
34 |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
19 |
38 |
57 |
Actividades iniciais |
A7 C1 |
3 |
0 |
3 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A9 |
4 |
16 |
20 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
6 |
24 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos básicos dos principais impostos e facilitar a aprendizaxe. |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos relativos aos principais impostos para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Actividades iniciais |
Presentación do contido e obxectivos da materia. Metodoloxía de traballo e sistemas de control e avaliación.
Actividades a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados ao programa. Con ela preténdese obter e dar información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Solución de problemas |
Trataríase de resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Durante a realización dos casos de estudo orientarse, supervisarase e resolveranse as dúbidas dos alumnos no seu proceso de adquisición das competencias e realización das actividades propostas.
Tamén establecerase un horario de titorias individuais no que o alumno pode acudir para resolver calquera tipo de dúbida sobre a materia.
Para o alumnado con dispensa académica de exencion de asistencia establecerase unha programación específica ao inicio do cuadrimestre |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C7 C8 |
Plantexaránse problemas concretos (casos) que describe unha situación real/simulada. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos relativos aos principais impostos e chegar a unha decisión razoada mediante a discusión en pequenos grupos de traballo. |
30 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
Exame final. O alumno trataría de resolver a liquidación dos impostos traballados. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A9 |
Formularanse probas de resposta múltiple. Plantexaranse varias cuestións, cada unha con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións das que só unha delas é válida, cando finalice cada tema ou bloque temático. |
30 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só
participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independenza da
cualificación acadada.
2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de
avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na
convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación
continua (solución de problemas, probas de resposta breve, intervencións
durante as sesións magistrales) mediante preguntas adicionais á proba
obxectiva final.
3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na
Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes
probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación.
4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder ao aula
de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou almacenamiento de información.
5. Identificación do estudante: O estudante debe acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
Outras observacións de avaliación: A entrega dos casos de estudio realizarase no período no que se desenvolven as actividades académicas docentes
do primeiro cuadrimestre nas datas que determine o profesor. Para superar a materia, asemade de sumar 5 ou máis
puntos na avaliación, cómpre acadar unha puntuación mínima de 2 de 6 puntos no estudio de casos e probas de resposta múltiple. No caso da solución de problemas (exame) cada unha das liquidacións puntuará 2 puntos, sendo necesario acadar un mínimo de 0,75 en cada unha delas para superar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Manuel
Practico Renta. Axencia
Tributaria. Edición actualizada. - Manual
Práctico Sociedades. Axencia
Tributaria. Edición actualizada. - Gabinete
xurídico do Centro de Estudos Financieiros: "Impuesto sobre la Renta
de las Personas Físicas. Casos Prácticos" . Madrid:
editorial CEF (edición actualizada). - Gabinete
xurídico do Centro de Estudos Financieiros: "Impuesto sobre
Sociedades. Casos Prácticos" . Madrid: editorial CEF (edición
actualizada). - Moreno Moreno,
Mª Carmen e Paredes Gómez, Raquel: "Fiscalidad Individual y
Empresarial. Ejercicios resueltos" . Madrid: editorial
Cívitas (edición actualizada). - Albi Ibáñez,
Emilio: "Sistema
Fiscal Español. Volumen 1" . Barcelona: editorial Ariel (edición actualizada). - "Memento
Práctico Fiscal" . Madrid:
ediciones Francis Lefebvre (edición actualizada). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Facenda Pública/611G01021 | Facenda Pública/611G01026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|