Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar as ferramentas informáticas axeitadas para lograr máis eficienica nos cálculos necesarios nos apartados anteriores. |
A9 A11
|
|
C6
|
Ser capaz de valorar rendas financeiras así como identificar en que operacións económico-finaniceras e para que han de ser aplicados tales valores. |
A5 A6 A8 A9 A11
|
|
C8
|
Coñecer os principios que rexen o funcionamento das leis financeiras utilizadas na práctica, xunto coa súa aplicación a operacións financeiras concretas. |
A1 A2 A8 A9 A11
|
|
C4 C5
|
Coñecer e identificar o concepto de operación financeira, así como dos seus compoñentes, custos e rendementos. Saber utilizar estes conceptos en operacións financeiras concretas e, particularmente, nos conceptos de TAE e Custo Amortizado. |
A3 A4 A8 A9 A11
|
|
C1
|
Coñecer, valorar e desenvolver operacións de préstamo, tanto dende o punto de vista do prestamista coma do prestatario. |
A8 A9 A11 A12
|
|
C7
|
-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
|
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
|
|
B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Leis financeiras. Conceptos xerais |
1. Concepto de ben económico.
2. A actividade económica e a actividade financeira.
3. Concepto de capìtal financeiro e representación gráfica.
4. Proxección financeira: concepto e clases.
5. Leis financeiras: concepto, características e propiedades.
6. Equivalencia e orde financeiras.
7. Magnitudes derivadas.
8. Sistemas financeiros. Concepto e clases.
9. Operacións con capitais financeiros
|
Leis financieiras utilizadas na práctica. |
1. Capitalización simple e composta.
2. Desconto simple comercial e racional ou matemático. Desconto composto comercial e racional.
3. Capitalización continua.
4. Tipos de interese equivalentes.
5. Suma financeira e capital unificado. |
Operacións financeiras. |
1. Concepto, clases e compoñentes. O equilibrio financeiro.
2. Reserva matemática ou saldo financeiro. Concepto e métodos de determinación.
3. Custos e rendementos efectivos.
4. Aplicacións prácticas. O concepto de TAE. O custo e rendemento efectivos nas normas de valoración do Plan Xeral de Contabilidade. O cadro de Custo Amortizado de acordo ás normas de valoración do Plan Xeral de Contabilidade. |
Valoración de rendas. |
1. Concepto, compoñentes e clases de rendas.
2. Valoración de rendas. Método xeral e casos particulares.
3. Aplicacións prácticas. Obtención do Valor Actual Neto ou Valor Capital dun investimento. Constitución de capitais. |
Operacións de préstamo. |
1. Concepto de préstamo. Tipoloxía dos préstamos.
2. O equilibrio financeiro nas operacións de préstamo.
3. Cadros de amortización. Concepto, clases e obtención destes segundo as diferentes tipoloxías.
4. Valor financiero de un préstamo.
5. Características comerciais dos préstamos: a carencia e o reembolso anticipado.
6. O cálculo do custo efectivo para o prestatario, do rendemento para o prestamista e da TAE e o CER segundo normativa do Banco de España. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A5 A6 A8 A11 B3 B2 |
2 |
12 |
14 |
Proba de resposta breve |
A5 A6 A8 B2 B3 B4 B5 |
4 |
8 |
12 |
Solución de problemas |
A8 A11 B1 B2 B3 |
25 |
50 |
75 |
Seminario |
A3 A4 A8 A9 A11 B3 C6 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A8 A11 A12 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
14 |
30 |
44 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
2. O exame pode ser oral ou escrito. De non se publicar nada en contrario na páxina web da materia (Moodle) con 48 horas de antelación, o exame será escrito.
3. Celebraranse nas datas, horas e aulas que o Decanato fixe oficialmente. |
Proba de resposta breve |
1. Consisten nun exame sobre unha parte da materia e pode ser de respostas curtas, de tipo test (verdadeiro/falso), de resposta múltiple, de preguntas a desenvolver e de preguntas sobre supostos prácticos ou unha combinación delas.
2. O exame pode ser oral ou escrito. De non dicirse nada en contrario na convocatoria da proba en Moodle, o exame será escrito. A súa duración é de entre 20 e 60 minutos.
3. O grupo pode subdividirse para a realización das probas en cuantos subgrupos con1. Consisten nun exame de respostas curtas, de tipo test (verdadeiro/falso), de resposta múltiple ou unha combinación delas.
|
Solución de problemas |
Solución de problemas
Solución de problemas
1. Exposición e solución de exemplos prácticos acerca dos contidos teóricos.
2. As prácticas e exemplos se intercalan cos contidos teóricos co fin de facilitar a comprensión da materia.
3. Na solución dos exemplos prácticos o alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra b) por iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
4. Formularanse exercicios a realizar polo alumno en horas non presenciais ou de traballo autónomo. En horas presenciais posteriores farase unha revisión dos exercicios na que o alumno pode intervir e abrirase a correspondente quenda de preguntas co fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno formule sobre o contido destas .1. Exposición y solución de ejemplos prácticos acerca de los contenidos teóricos.
|
Seminario |
É un total de 4 horas adicionais de docencia a impartir ao longo do semestre en pequenos grupos de estudantes.
Faranse a través dos equipos de Microsoft fóra da hora normal da clase na data e hora acordadas co profesor.
Os obxectivos do seminario son:
a) Discutir co alumno calquera dúbida teórica sobre a parte de materia explicada ata ese momento
b) Resolución de exercicios da parte de materia explicada ata ese momento
|
Sesión maxistral |
Sesión maxistral
1. Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxecto de que oriente o alumno na súa preparación.
2. O tempo dedicado a cada un dos capítulos en que está dividida a materia será proporcional ao grao de dificultade na preparación destes e á súa extensión, de modo tal que non se dedicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se profundará máis nuns que noutros. Todo iso, a xuízo do profesor que imparte a materia.
3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión poderíase remitir ao alumno á bibliografía, aínda que nese caso nas clases presenciais orientaráselle acerca de: a) que fontes concretas se recomenda utilizar b) que aspectos son os máis relevantes e de maior interese en orde a alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a materia. 1. Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxecto de orientar ao alumno na súa preparación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Seminario |
Proba de resposta breve |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral, o alumno pode intervir, despois de pedir a palabra, para preguntar, aclarar ou presentar o seu punto de vista sobre o tema que se está a debater no momento da súa intervención.
2. Na solución de problemas e nos seminarios o alumno pode intervir tal e como se expón na sección de metodoloxías.
3. Nos horarios de titoría fixados por cada docente, o alumno será atendido, previa solicitude de cita e cos límites establecidos pola normativa de dedicación docente da facultade da UDC para aclarar aquelas dúbidas que xurdan para a preparación da materia. .
4. Sen mencionar a persoa que evacuou a consulta, esta pode publicarse en Moodle, xunto coa súa resposta, para que outros estudantes poidan aproveitalo. Todo isto se o profesor o considera adecuado e de interese xeral.
5. Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, acordarán ao comezo do curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación. Para iso, debes contactar co profesor durante os dez primeiros días do cuatrimestre no que se imparte a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 A6 A8 A11 B3 B2 |
1. Trátase dunha única proba para cada unha das oportunidades de avaliación da convocatoria.
2. Supón o 40% da avaliación final.
3. Consiste nun exame seguindo os criterios expostos en metodoloxías.
4. Nos exames tipo test (verdadeiro/falso) e nas de resposta múltiple as preguntas mal respondidas puntuarán negativo. |
40 |
Proba de resposta breve |
A5 A6 A8 B2 B3 B4 B5 |
1. Tres probas ao longo do curso.
2. Cada unha delas supón o 20% da avaliación final, o que no seu conxunto supón o 60% desta.
3. Consisten nun exame seguindo os criterios expostos en metodoloxías
|
60 |
|
Observacións avaliación |
<p> 1. <u>Cualificaciónde non presentado</u>. Corresponde ao alumno, cando só participa en actividadesde avaliación que teñen un peso inferior ao 20% sobre a nota final,independentemente da nota acadada. </p><p> 2. <u>Segunda oportunidade</u>. Para a segunda oportunidade de avaliación e co fin de garantir a posibilidade de que o alumno supere a materia, realizarase unha proba de avaliación continua adicional antes do exame final sobre toda a materia impartida. </p><p> O valor desta probaserá de 4 puntos sobre 10 na avaliación final. </p><p> A cualificaciónfinal de segunda oportunidade será a suma da nota obtida no exame final desegunda oportunidade (proba mixta) e a superior das duas seguintes: </p><p> a) o obtida nasprobas de avaliación continua realizadas no primeiro semestre. </p><p> b) a obtida nacitada proba adicional. </p><p> 3. <u>Convocatoriaadiantada</u>. Só neste caso, haberá unha proba mixta dirixida a avaliar todasas habilidades e contido da materia. O resultado obtido nesta proba coincidirácoa nota final obtida polo alumno. </p><p> 4.<u> Estudantes conrecoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia</u>.A avaliación destes estudantes rexerase polos mesmos criterios aplicados aoresto do corpo estudantil. </p><p> 5. C<u>ondicións deavaliación </u>. Os únicos utensilios cos que se permite o acceso ao sitioda proba son os básicos para responder ao exame: lapis, bolígrafo ou lapis,goma de borrar e calculadora electrónica non programable. Está expresamenteprohibido o acceso á sala de exames con: a) teléfonos móbiles e outrosdispositivos capaces de comunicación remota e / ou almacenamento deinformación; b) notas, anotacións, libros ou material similar que non estiveseexpresamente autorizado na sesión de exames ou na páxina web do asunto(Moodle). O incumprimento desta norma supón que se considera que a proba defraude foi realizada e que independentemente de se a persoa que ten talesdispositivos ou material indicado na sala de probas os utilizou ou non ao longodeste. </p><p> 6. <u>Identificación doalumno</u>. O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coanormativa vixente. </p><p> 7. <u>Outras observaciónsde avaliación</u>. As probas que non se realizaron puntuarán cero. Asrealizadas con fraude supoñen a cualificación de cero puntos na avaliaciónfinal. </p><p> Os criterios de puntuación decada unha das probas anunciaranse no momento da proba e subministraranse xuntocoa declaración da proba. </p><p> Nos exames de tipo test(verdadeiro / falso) e en probas de elección múltiple, as preguntas mal contestadasobterán unha nota negativa. </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aguiar Maragoto, F. J. y Martínez Fernández, P. (2009). Apuntes de Análisis de las operaciones financieras.
J. Enríquez Díaz y R. Pesqueira Sanchez (2020). Matemáticas financieras. Teoría y práctica. Santiago. Andavira
Joaquín Enríquez Díaz (2018). Matemáticas financieras: a través de supuestos prácticos. A Coruña Repronor SL |
BIBLIOGRAFÍA ELECTRÓNICA:
Ramón Pintado, T. María del
Carmen Lozano Gutiérrez y Ramón Llorens, M. C. (2015). Matemáticas de las
operaciones financieras. Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/44000
Tomás, N. (2015). Operaciones
financieras en diversos escenarios. Ediciones UNL. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/78509
Montero Espinosa Curso de
matemáticas financieras https://www.youtube.com/channel/UCiSbnw9sZjvuxbp1s3zeIrQ
David Moreno Muñoz, María
Gutiérrez Urtiaga Ramón Pintado, T. María del Carmen Lozano Gutiérrez y
Ramón Llorens, M. C. (2015). Matemáticas de las operaciones financieras.
Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/44000
Giménez Morera, A. Soler Orts,
L. y Pascual Plá, B. (2016). Aplicación práctica de las matemáticas de
operaciones financieras y la contabilidad. Editorial de la Universidad
Politécnica de Valencia. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/57422
Ramón Pintado, T. Lozano
Gutiérrez, M. C. y Ramón Llorens, M. C. (2016). Ejercicios resueltos:
matemática de las operaciones financieras. Conceptos básicos. Universidad
Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/44005
Andrade López, J. C. (2017).
Ejercicios resueltos de matemáticas financieras. Ecoe Ediciones. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/70494?page=15 BIBLIOGRAFÍA ELECTRÓNICA
(INGLÉS):
Lozano Gutiérrez, M. C. y Ramón
Llorens, M. C. (2017). Financial mathematics: fundamental concepts. Universidad
Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/44010 |
Bibliografía complementaria
|
Bravo Monroy, R. (2004). 4 Matemáticas financieras. Teoría y ejercicios. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces
González Velasco, M. del C. (2007). Contabilidad Madrid. Editorial Ra-Ma Libro Subir González Velasco, M. del C. 2007 Análisis de las operaciones financieras (Core Syllabus for Actuarial Training in Europe). Pamplona. Editorial Aranzadi, S.A.
Bonilla Musoles, M., Ivars Escortell, A. y Moya Clemente, I. (2006). Matemática de la operaciones financieras. Teoría y práctica. Madrid. Ed. Thomson
Pallerola Comamala, J. (2008). Matemática financiera para el nuevo Plan General de Contabilidad. Madrid. Editorial Ra-Ma
Cabello González, J. M. (2006). Valoración financiera. Teoría y práctica con Excel. Madrid. Delta Publicaciones |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría do Investimento/611G02020 | Teoría do Financiamento/611G02021 |
|
|