Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar os conxuntos notábeis dun subconxunto de IRn. |
A8 A11
|
|
|
Entender os conceptos básicos do espazo euclídeo IRn. |
A8 A11
|
|
|
Determinar si un conxunto é aberto, pechado, acoutado, compacto e convexo. |
A8 A11
|
|
|
Entender o concepto de función de varias variábeis. |
A8 A11
|
|
|
Representar gráficamente o mapa de curvas de nivel de funcións reais de duas variábeis. |
A8 A11
|
|
|
Entender o concepto de función continua. |
A8 A11
|
|
|
Determinar si unha función é continua ou non. |
A8 A11
|
|
|
Identificar unha función linear. |
A8 A11
|
|
|
Identificar unha forma cuadrática. |
A8 A11
|
|
|
Clasificar unha forma cuadrática mediante o criterio dos menores principais. |
A8 A11
|
|
|
Clasificar unha forma cuadrática restrinxida. |
A8 A11
|
|
|
Calcular e interpretar derivadas e elasticidades parciais. |
A4 A8 A11
|
B1 B2 B5 B10
|
C1 C7
|
Obter o polinomio de Taylor dunha función. |
A8 A11
|
|
|
Obter as derivadas parciais dunha función composta. |
A8 A11
|
|
|
Aplicar o teorema de existencia para estudar cando unha ecuación define implícitamente unha función real. |
A8 A11
|
|
|
Obter as derivadas e elasticidades parciais da función implícita, e as interpretar. |
A8 A11
|
|
|
Estudiar a concavidade/convexidade dunha función. |
A8 A11
|
|
|
Formular problemas de programación matemática. |
A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Distinguir entre óptimo local e global. |
A8 A11
|
|
|
Resolver de xeito gráfico un problema de optimización |
A8 A11
|
B3
|
|
Estudiar a existencia de extremos globais empregando o teorema de Weierstrass. |
A8 A11
|
|
|
Obter os puntos críticos de funcións de variábel vectorial. |
A8 A11
|
|
|
Clasificar os puntos críticos aplicando as condicións de segundo orde. |
A8 A11
|
|
|
Determinar o carácter local ou global dos óptimos dun programa sen restricións. |
A8 A11
|
|
|
Plantexar problemas económicos como programas con restriccións de igualdade. |
A8 A11
|
|
|
Calcular os puntos críticos dun programa con restriccións de igualdade. |
A8 A11
|
|
|
Clasificar os puntos críticos e interpretar os multiplicadores de Lagrange. |
A8 A11
|
|
|
Determinar o carácter local ou global dos óptimos dun programa con restricións de igualdade. |
A8 A11
|
|
|
Coñecer a estructura e características xerais dun programa linear. |
A8 A11
|
|
|
Saber formular problemas económicos sinxelos mediante programas lineares |
A3 A4 A8 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Resolver programas lineares mediante o algoritmo do símplex. |
A3 A4 A6 A8 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O espazo euclídeo IRn. |
O espazo vectorial IRn.
Producto escalar. Norma. Distancia.
Conxuntos notábeis.
Conxuntos abertos e pechados.
Conxuntos compactos. |
Tema 2. Funcións de varias variábeis |
Conceptos básicos.
Representación gráfica de funcións reais. Curvas de nivel.
Límite dunha función nun punto.
Continuidade.
Funcións lineares
Formas cuadráticas. Clasificación. Formas cuadráticas restrinxidas. |
Tema 3. Derivación de funcións de varias variábeis. |
Derivadas parciais.
Derivadas parciais de orde superior. Clase ducha función
Regra de Cadea.
Teorema de Taylor.
Teorema da función implícita. |
Tema 4. Convexidade de conxuntos e funcións. |
Conxuntos convexos. Propiedades.
Funcións convexas. Propiedades.
Caracterización das funcións convexas de clase dúas. |
Tema 5. Introducción á programación matemática. |
Formulación dun programa matemático.
Óptimos locais e globais.
Resolución Gráfica.
Teoremas básicos de optimización |
Tema 6. Programación sen restricións. |
Condicións necesarias de primeiro orde.
Condicións de segundo orde.
O caso convexo.
Análise de sensibilidade. |
Tema 7. Programación con restricións de igualdade. |
Formulación.
Condicións necesarias de primeiro orde: o teorema de Lagrange.
Condicións de segundo orde.
O caso convexo.
Análise de sensibilidade. |
Tema 8. Programación linear. |
Formulación dos programas lineares.
Solucións básicas factíbeis.
Teoremas fundamentais.
O método do símplex. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A6 A9 A12 C1 |
1 |
0 |
1 |
Proba de resposta múltiple |
A10 B2 B3 B4 |
2 |
7 |
9 |
Proba mixta |
A10 B2 B3 B4 |
3 |
15 |
18 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A8 A9 A11 A12 B1 B5 C6 C7 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
B10 C4 C5 C8 |
2 |
4 |
6 |
Proba práctica |
A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
2 |
8 |
10 |
Solución de problemas |
A6 B1 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Durará unha hora e será a presentación da materia. |
Proba de resposta múltiple |
Haberá varias probas de resposta múltiple (tipo test) ao longo do cuadrimestre. Estas probas constarán de diversas preguntas con varias respostas das que só unha será verdadeira, relativas a conceptos teóricos e prácticos abordados nas clases de sesión maxistral, de solución de problemas e seminarios. |
Proba mixta |
Ao final do cuadrimestre haberá unha proba mixta (teórica e práctica). Esta proba será realizada na data oficial de avaliación que determine o centro para esta materia. |
Sesión maxistral |
Haberá un total de 15 horas de clase maxistral, que estará centrada na exposición dos contidos de carácter máis teórico. |
Seminario |
Realizaranse varios seminarios con atención persoalizada de carácter eminentemente práctico. Estes seminarios serán virtuais a través da plataforma Microsoft Teams. |
Proba práctica |
Realizaranse varias probas prácticas ao longo do cuadrimestre. Estas probas constarán de unha ou varias preguntas as que se deberá contestar por escrito e xustificando debidamente as respostas. |
Solución de problemas |
Haberá un total de 25 horas de clase de solución de problemas, que consistirá na exposición e realización de problemas dos contidos prácticos dos diferentes temas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
O estudantado disporá das seguintes vías de comunicación:
- Comunicación Asíncrona:
-Plataforma Moodle (mediante o uso dos foros ou mensaxes directos).
-Correo electrónico do profesorado. Para consultas asíncronas.
- Comunicación Síncrona (Plataforma Microsoft Teams):
-Titorías persoais nos horarios fixados polo profesorado da materia.
-Seminarios (titorías de grupo).
Ademáis, tamén será posible a realización de titorías en datas e horas diferentes ás establecidas, previa solicitude por parte do estudantado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
Haberá varias probas presencias de resolución de problemas. Nesta proba valorarase: a comprensión e asimilación dos conceptos, a utilización de razoamentos axeitados, o bo uso da linguaxe matemática e a destreza na formulación e resolución dos problemas. |
40 |
Proba mixta |
A10 B2 B3 B4 |
O exame final (presencial) suporá un 40% da cualificación final (4 puntos). Nesta proba valorarase: a comprensión e asimilación dos conceptos, a utilización de razoamentos axeitados, o bo uso da linguaxe matemática e a destreza na formulación e resolución dos problemas. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A10 B2 B3 B4 |
Haberá varias probas resposta múltiple (tipo test). |
20 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación Continua (1ª oportunidade): A avaliación continua consistirá na realización de varias probas tipo test e a realización de diversas probas prácticas na aula. A avaliación continua pondera un 60% do total da avaliación final. Segunda oportunidade: Haberá unha modificación dos criterios de ponderación e así a avaliación continua ponderará un 50% da avaliación final e o exame final ponderará un 50% da mesma. Os resultados das probas de avaliación continua na primeira oportunidade serán trasladados para a segunda oportunidade adaptando a ponderación total. Otorgaráse a cualificación de NON PRESENTADO ao estudante que só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida. Convocatoria adiantada: A cualificación final do estudante que solicite a convocatoria adiantada será a obtida no exame presencial valorado sobre 10 puntos. Estudantado a tempo parcial (ou con dispensa de asistencia): Será avaliado acorde as mesmas normas que o resto do estudantado. Condicións de realización dos exames e as probas: a) Probas Presenciais: Durante a realización dos exames non se poderá ter acceso a ningún dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Poderá denegarse a entrada á aula do exame con este tipo de dispositivos. O alumno poderá utilizar unha calculadora científica non gráfica e non programable. Non se admitirán os exames escritos con lapis. Os alumnos deberán identificarse mediante DNI ou equivalente para a realización das probas de avaliación. b) Probas Virtuais: No caso de exames realizados de forma telemática,o estudantado non poderá manter contacto con outras persoas e se poderá solicitar que active a súa cámara (ou a do seu móbil) e se identifique mediante o seu DNI ou equivalente. Plataforma virtual: Utilizaráse a plataforma Moodle da UDC (http://moodle.udc.es) e a plataforma Microsoft Teams (para comunicación con o estudantado).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
K. Sydsæter, P. J. Hammond y P. Carvajal (2012). Matemáticas para el análisis económico . Madrid, Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
R. Caballero, S. Calderón, T. P. Galache, A. C. González, Mª. L. Rey y F. Ruiz (2000). Matemáticas aplicadas a la economía y la empresa. 434 ejercicios resueltos y comentados . Madrid, Pirámide
E. Minguillón, I. Pérez Grasa y G. Jarne (2004). Matemáticas para la economía. Libro de ejercicios. Álgebra lineal y cálculo diferencial. Madrid, McGraw-Hill
I. Pérez Grasa, G. Jarne y E. Minguillón (1997). Matemáticas para la economía: álgebra lineal y cálculo diferencial . Madrid, McGraw-Hill
I. Pérez Grasa, G. Jarne y E. Minguillón (2001). Matemáticas para la economía: programación matemática y sistemas dinámicos . Madrid, McGraw-Hill
M. Hoy, J. Livernois, C. McKenna, R. Rees y T. Stengos (2001). Mathematics for economics. Cambridge, MA, The MIT Press
A. C. Chiang y K. Wainwright (2006). Métodos fundamentales de economía matemática . Madrid, McGraw-Hill
R. M. Barbolla, E. Cerdá y P. Sanz (2001). Optimización. Cuestiones, ejercicios y aplicaciones a la economía . Madrid, Prentice Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É aconsellábel ter superada a materia de Matemáticas I. O estudante debe estar familiarizado cos conceptos e resultados fundamentais da álxebra linear (matrices, determinantes e sistemas de ecuacións lineares), e do cálculo diferencial dunha variábel (límite, continuidade, derivada, elasticidade, extremos, convexidade). |
|