Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A6 A8 A9 A10 A12
|
B1 B7
|
C4 C6 C7 C8
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A3 A4 A6 A8 A10 A12
|
B2 B4 B5 B10
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11
|
B3
|
C6
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
A12
|
B6
|
C4 C6
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B8
|
C1 C4 C6
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: A CONTABILIDADE FINANCEIRA COMO PARTE DO SISTEMA DE INFORMACIÓN DA EMPRESA |
PARTE I |
A Contabilidade Financeira como sistema de información cara aos usuarios externos. A normalización contable |
Conceito e importancia.
Normativa contable española e internacional.
O Plan Xeral de Contabilidade.
|
A Contabilidade Financeira como sistema de información para a xestión empresarial |
A conta como elemento base do sistema de información interno
Cadro de contas personalizado.
Boas prácticas. |
PARTE II. A PROBLEMÁTICA CONTABLE DOS PRINCIPAIS ELEMENTOS PATRIMONIAIS |
PARTE II |
Existencias |
Conceito e tipos.
Recoñecimento de compras e ingresos.
A problemática da valoración. |
Debedores e acreedores comerciais |
Tipos.
Recoñecemento e valoración.
Xestión dos dereitos de cobro. |
Inmobilizado |
Tanxible e intanxible.
Recoñecemento e valoración. |
Axustes de valor dos activos: Deterioros |
Recoñecemento e valoración. O principio de prudencia.
Deterioro do activo circulante.
Deterioro do inmobilizado. |
Instrumentos financeiros |
Conceito e clasificación.
Recoñecemento e valoración.
Activos e pasivos a coste amortizado. |
Provisions |
Conceito.
Recoñecemento e valoración.
Provisons a curto e a longo prazo.
|
Imposto de sociedades |
Marco xeral.
Recoñecemento do gasto por imposto sobre beneficios.
Método do efecto impositivo basado no Balance. |
Fontes de financiación propia |
Aportación de socios.
A autofinanciación.
Subvencions de capital. |
PARTE III. A CONTABILIDADE NO ENTORNO DO SISTEMA DE INFORMACIÓN DA EMPRESA |
PARTE III |
Software contable |
Características.
Evaluación.
Automatización de tarefas. |
O Sistema de Información Contable en relación con outros sistemas de información da xestión empresarial |
Xestión de almacens.
Xestión de contas con terceiros.
Xestión de persoal e nóminas.
Xestión comercial.
|
Organización das tarefas de rexistro e verificación contables |
Conciliacións e xustificación de saldos.
Liquidación de impostos.
Auditoria. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A7 B4 B7 |
18 |
36 |
54 |
Discusión dirixida |
A2 A12 B2 B5 B10 C1 C4 C6 C7 |
6 |
19 |
25 |
Obradoiro |
A5 A9 A10 A11 B6 B8 C5 C8 |
19 |
38 |
57 |
Proba mixta |
A1 A4 A5 A8 A9 A10 A11 B1 B3 B6 B8 C5 C8 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expón os conceptos conceptos teórico-prácticos do programa |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba mixta |
Pruebas de evaluación continua.
Pruebas alternativas a la evaluación continua para la segunda oportunidad.
Examen final de la segunda oportunidad. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario.
As tutorías serán en Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A4 A5 A8 A9 A10 A11 B1 B3 B6 B8 C5 C8 |
Primeira oportunidade: 100% a evaluación continua.
Segunda oportunidade:
60% Traballos alternativos aos da evaluación continua.
40% Proba mixta (examen) en Moodle sobre os contidos da materia.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Todas as probas serán realizadas na plataforma Moodle. Na convocatoria adiantada, e só neste caso, realizarase unha proba mixta
encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
Os criterios de puntuación de cada unha das probas daranse a coñecer no
momento da proba e subministraranse xunto co enunciado desta. As probas non realizadas puntúan como cero. As realizadas en fraude supoñen a
cualificación de cero puntos na avaliación final. Para a cualificación de "non presentado" estarase á normativa vixente. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na
Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa
súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co
profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia
se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o
mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2008). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC) . Centro de Estudios Financieros
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting.. Prentice Hall
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2007). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade das Operacións Societarias/611G02027 |
|
|