Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber expresarse de xeito oral e máis escrito, empregando correctamente os conceptos básicos da materia: compra, custo, gasto, investimento, pago. |
A4 A10
|
B1 B2 B4
|
C1 C6 C7
|
Identificar as características dos ámbitos internos e externos da empresa, económico, social e ambiental, así como os modelos contables relacionados con estes. |
A1 A2 A3 A11
|
B3
|
C6
|
Identificar os diferentes factores de producción de acordo coa súa natureza, función e comportamento |
A6 A8
|
|
|
Comprender os diferentes modelos de imputación de custos e as posibilidades de afectación e imputación dos mesmos aos portadores de custos en función daqueles. Identificar, calcular e interpretar conceptos tales como Centro de custo, Unidades equivalentes, Unidades técnicas e económicas, Unidades de obra, Capacidade, Tasa de Aplicación e Imputación racional de custos, Prezos de transferencia, custos ambientais. Isto permitirá poder redactar proxects de xestión sustentables ou de áreas funcionais da empresa. |
A5 A8 A11
|
B9
|
C1
|
Identificar, medir e valorar o emprego dos recursos na empresa, comprender as relacións entre recursos, procesos, outputs, e sustentabilidade, e interpretar os resultados obtidos. |
A1 A4 A7 A11
|
|
|
Identificar o sistema de custos mais axustado ás características do proceso productivo da empresa. |
A1
|
B7
|
|
Identificar os custos relevantes na toma de decisións a curto plazo e ser quén de xustificar a decisión tomada e saber traballar en equipo |
A4 A6 A8
|
B6
|
C7 C8
|
Ser quen de interpretar e razoar as repercusións de calquera cambio nas unidades técnicas ou económicas, do nivel de producción, etc. no plantexamento inicial da situación. |
A4 A8
|
B8
|
|
Cálcular o custo estándar e relacionalo coa planificación e o control da actividade da empresa. |
A4 A6 A11
|
|
|
Saber aplica-los conceptos de contabilidade de manera autónoma, crítica, transparente, responsable e desenvolver un espírito emprendedor nun entorno sustentable. |
A9 A12
|
B5 B10
|
C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á contabilidade de xestión |
1.1. Contexto
1.2. Contabilidade financeira e contabilidade de xestión
1.3. Definición, obxectivo e fins
1.4. Importancia da información na contabilidade de xestión: os sistemas de información para a xestión |
Tema 2. O cálculo do custo |
2.1. Concepto e clasificación dos custos
2.2. O proceso productivo
2.3. Os factores de produción
2.4. Custos por seccións: o modelo de custo completo
2.5. O modelo de custo variable
2.6. Custos por actividades
2.7. Custos para valoración do inventario
2.8. Custos diferentes para sectores produtivos diferentes
2.9. A importancia da capacidade
2.10 O modelo de Custo racional
|
Tema 3. Análise custo-volume-beneficio |
3.1. Supostos de partida e limitacións do modelo
3.2. Punto morto
3.3. Marxe de contribución e ratios
3.4. O problema da produción múltiple
3.5. Análise de sensibilidade |
Tema 4. Planificación e control: coste estándar e introdución aos orzamentos |
4.1. Natureza do custo estándar
4.2. Cálculo
4.3. As desviacións e a súa interpretación
4.4. O orzamento
|
Tema 5. Toma de decisións a curto prazo |
5.1. O proceso de toma de decisións
5.2. Custos relevantes e toma de decisións
5.3. Decisións a curto prazo |
Tema 6. Prezos de transferencia
|
6.1. Concepto
6.2. Valoración |
Tema 7. Contabilidade ambiental |
7.1. Contabilidade ambiental e desenvolvemento sostible
7.2. Información social e ambiental
7.3. Alternativas de presentación da información
7.4. Propostas de información de Organismos nacionais e internacionais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B10 C4 C7 C8 |
16 |
40 |
56 |
Proba mixta |
A8 A11 C1 |
2.5 |
20 |
22.5 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 B2 B3 B4 B9 C1 C6 |
17 |
20.5 |
37.5 |
Solución de problemas |
A1 A4 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B8 C5 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos conceptos teóricos e prácticos básicos da materia. |
Proba mixta |
Exame escrito no que a alumno terá que demostrar ter acadados os resultados de aprendizaxe; a proba incluirá teoría e práctica. Nas sesións de atención personalizada desenvolveranse titorías en pequeno grupo coa fin de aclarar as dúbidas que o alumnado poida ter cara á proba obxectiva. |
Estudo de casos |
O/a alumno/a realizará un traballo en grupo no que desenvolverá o sistema de cálculo do custo do producto ou servizo dunha empresa da súa elección. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos de aplicación dos conceptos teóricos básicos da materia |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Titorías guiadas de 4 horas en grupos de 15 alumnos antes do remate do cuadrimestre. Os horarios e o lugar no que se desenvolverán comunicaranse no seu momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A4 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B8 C5 |
Valorarase a participación do alumnado nas clases prácticas, na presentación de traballos, a calidade das súas opinións e aportacións, o traballo na aula e a presentación de pequeños problemas que terá que resolver por sí mesmo/a, ou en pequenos grupos, de xeito oral ou escrito |
0 |
Proba mixta |
A8 A11 C1 |
Exame escrito que incluirá cuestións teóricas e/ou cuestións prácticas. |
30 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 B2 B3 B4 B9 C1 C6 |
Traballo en grupo no que se avaliarán, xunto coa súa capacidade de resolución de problemas, a capacidade de síntese, a capacidade para expresarse de xeito oral e escrito, o traballo en equipo, e a utilización das ferramentas teóricas de xeito práctico. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A continuación especifícanse os criterios para a avaliación na primeira e a segunda oportunidade: Na primeira oportunidade a superación da materia precisará que o alumno teña sido valorado tanto na súa participación no "estudo de casos" como na "proba mixta". Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe en actividades
de avaliación que teñan unha ponderación que non supere o 20% da avaliación, con independencia da cualificación acadada. Segunda oportunidade: na segunda oportunidade os criterios de avaliación serán os mesmos que na primeira oportunidade, mais para garantir que o alumnado poda superar a materia poderá recuperar un 30% da avaliación continua na proba mixta final respostando unha serie de cuestións teóricas e/ou prácticas.
Convocatoria adiantada: proba mixta cun peso do 100% sobre a cualificación: consistirá nunha proba mixta na que se incluirán cuestións teóricas e prácticas e na que o/a alumno/a terá que desmostrar ter alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da materia. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Proba mixta cun peso do 100% sobre a
cualificación: consistirá nunha proba mixta na que se incluirán
cuestións teóricas e prácticas e na que o/a alumno/a terá que demostrar
ter alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da
materia.
CONDICIÓNS DE AVALIACIÓN:
- está prohibido o acceso ás aulas de exame con calquera tipo de dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, excepto naqueles casos nos que o profesorado responsable da materia así o estableza. - O/a estudante haberá de identificarse antes do inicio da proba utilizando calquera dos medios aceptados pola Universidade da Coruña
Sexa cal sexa a convocatoria ou a dedicación do/a estudante, a
cualificación mínima para obter un aprobado é de 5 (50%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Suarez, José Luis (director) (2014). Cálculo de costes y control de gestión 70 casos de aplicación práctica. Delta publicaciones
García Suárez, José Luis (coordinador) (2012). Cálculo, análisis y gestión de costes. Delta publicaciones
AECA Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2003). Contabilidad de Gestión para la toma de decisiones.
Somoza López, Antonio (2016). Contabilidad social y medioambiental. Pirámide
Tomás Escobar; Virginia Cortijo (2011). Fundamentos de Contabilidad de gestión. Pearson
Moscoso, Philip; Lago, Alejandro (2016). Gestión de operaciones para directivos. McGraw Hill Education |
A bibliografía poderá ser actualizada en calquera momento por mor da inclusión de novos textos que o profesor considere axeitados para o alumnado. |
Bibliografía complementaria
|
Ripoll Feliu, Vicente M., coord. Alcoy (2011). Contabilidad analítica -- Problemas y ejercicios.. Barcelona: Profit
Carlos Mallo, María Ángela Jiménez Montañés (2009). Contabilidad de costes. Madrid : Pirámide
Sáez Torrecilla, Ángel. (). Contabilidad de costes y contabilidad de gestión. Madrid : McGraw-Hill
Catalina Vacas Guerrero ... [et al.] (2009). Fundamentos de contabilidad de costes y de gestión: una visión práctica . Collado Villalba : Delta
Muñoz, Clara; Zornoza, Javier; Veuthey Eloy (2008). Introducción a al contabilidad de costes para la gestión. TME Tratados y manuales de empresa |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|