Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar e coñecer a organización do Sector Público e os fundamentos da súa intervención na economía. |
A4 A6 A7 A8 A11
|
B1 B3
|
C8
|
Coñecer o funcionamento xeral das finanzas públicas e as súas implicacións sobre as magnitudes macroeconómicas.
|
A7 A8 A9 A11
|
B2 B5 B6
|
|
Coñecer os principais elementos do sistema fiscal español e as súas figuras tributarias. |
A1 A2 A3 A8
|
|
|
Coñecer o significado dos distintos elementos dos impostos e as súas implicacións. |
A8 A9 A10 A11
|
B7 B9
|
|
Habilidades de xestión da información relacionada coa materia: obtención e análise crítica de diferentes fontes |
A5 A6 A8 A9 A11
|
B4
|
C2 C3
|
Habilidade para traballar en equipos interdisciplinarios |
A2 A12
|
B8 B10
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - INTRODUCIÓN AO SECTOR PÚBLICO E ACTIVIDADE FINANCEIRA |
• Razóns para a intervención do Sector Público na economía
• Sector Público: configuración e delimitación
• Instrumentos de intervención
• O Orzamento Público. Concepto principios e indicadores
|
TEMA 2 - INGRESOS PÚBLICOS E CONCEPTOS TRIBUTARIOS BÁSICOS |
• Concepto e clases de ingresos públicos
• Imposto: concepto, elementos e clasificación
• Estrutura fiscal española por niveis de goberno |
TEMA 3 - TEORÍA DA IMPOSICIÓN: EQUIDADE, INCIDENCIA E EFICIENCIA |
• Incidencia impositiva
• Principios tributarios. Especial referencia á eficiencia e equidade
• Distorsións impositivas e exceso de gravamen
• Principais causas da erosión da recadación no sistema tributario |
TEMA 4 - IMPOSTO SOBRE A RENDA PERSOAL |
• Xustificación dun imposto sobre a renda persoal
• A renda como medida da capacidade de pago do imposto
• Determinación da renda fiscal
• Elección da unidade contribuinte
• A inflación e o imposto sobre a renda
|
TEMA 5. IMPOSTO DE SOCIEDADES |
• Xustificación do imposto
• Estrutura do imposto.
• Integración dos impostos sobre a renda e sociedades. |
TEMA 6. IMPOSICIÓN INDIRECTA. O IVA |
• Ventaxes e inconvintes da imposición indirecta sobre o consumo
• Imposición selectiva
• Impostos sobre o volumen de ventas
• Impostos sobre o valor engadido |
TEMA 7. IMPOSTOS SOBRE A RIQUEZA |
• Xustificación
• Imposición sobre o patrimonio neto
• Impuesto sobre sucesións e doazóns
• Outros impostos sobre a riqueza. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 |
2 |
18 |
20 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A6 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
50 |
75 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A6 A7 A8 A10 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.)). Tamén pódese construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Solución de problemas |
Realización de traballos relacionados có contido da materia e presentación dos mesmos. Resolución de exercicios, comentarios e/ou cuestionarios que deberá entregar o estudante aos profesores. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar determinados aspectos da aprendizaje autónoma do estudante mediane o seguimento e supervisión de distintas actividades programadas (búsqueda de datos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición dos traballos)
Faranse grupos reducidos de alumnos e programaranse titorias para resolver dúbidas e para facilitar a preaparación da proba final
Para o alumnado con dispensa académica de exención de aisistencia acordarase, a principios do cuadrimestre, un programa que lle permita realizar os caos prácticos e o traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A6 A9 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de traballos relacionados có contido da materia e presentación dos mesmos. Resolución de exercicios, comentarios e/ou cuestionarios que deberá entregar o estudante aos profesores. |
60 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 |
Consistirá nun exame escrito que se dividirá en dúas partes: unha parte teórica (nas que se poden utilizar preguntas de resposta múltiple e/ou ensaio) e unha parte aplicada. A cualificación da proba será o resultado da valoración conxunta das dúas partes. |
40 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só
participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación alcanzada.
2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de
avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na
convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación
continua (solución de problemas, probas de resposta breve, intervencións
durante as sesións magistrales) mediante preguntas adicionais á proba
obxectiva final.
3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas
aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as
restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico
de datas compatible coa súa dedicación.
4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder ao
aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co
exterior e/ou almacenamiento de información.
5. Identificación do estudante: O estudante debe acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vigente. Outras observacións de avaliación: Para aprobar a materia, asemade de sumar 50 ou máis puntos (sobre 100) na avaliación, cómpre acadar unha puntuación mínima;16 de 40 puntos na proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALBI, E., J.M. GONZÁLEZ-PÁRAMO e I. ZUBIRI (2017): Economía Pública I y II, Ed. Ariel, Barcelona. COSTA, M., J.M. DURÁN e outros (2005): Teoría básica de los impuestos. Un enfoque económico, 2ª ed, Ed. Thomson Civitas. DOMÍNGUEZ, J.M. e G. CARRASCO (1998): Ejercicios de Hacienda Pública, Ed. Pirámide, Madrid. ROSEN, H.S. (2007): Hacienda Pública, 5ª edición, Ed. McGraw-Hill, Madrid. RUIZ-HUERTA, J. e LOSCOS FERNÁNDEZ, J. (dirs) (2003): Ejercicios de Hacienda Pública, Ed. McGraw-Hill, Madrid. STIGLITZ, J.E. e ROSENGANRD, J.K. (2016): Economía del sector público. 4ª Edicción. Antoni Bosch. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores de sostenibilidad nos comportamentos persoais e
profesionais.
3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade.
4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un
acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|