Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o papel que desempeñan os sistemas de información nas organizacións empresariais e cáles son o seus compoñentes.
Coñecer o ciclo de vida dun sistema de información empresarial e, específicamente, qué papel desempeñan os usuarios do mesmo nas distintas fases que abarca dito ciclo de vida. |
A1 A5 A6 A11
|
B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Aspectos prácticos específicos relacionados cas TIC no ámbito da xestión empresarial. |
A2 A3 A11
|
B3 B4
|
C1 C4 C6 C7
|
Coñecer e manexar ferramentas TIC usuais nos SIE, con especial incidencia nas denominadas de "automatización de ofiñas". |
A2 A4 A6 A11
|
B7 B10
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer, dende do ponto de vista do usuario, as ferramentas básicas no deseño do modelo de dados e do subsistema de procedementos dun Sistema de Información Empresarial. |
A2 A4 A6 A8 A9 A10
|
B5 B8
|
C1 C4 C6 C7
|
Alcanzar unha visión xeral do marco xurídico no que se desenvolven os sistemas de información empresarial. |
A2 A4 A6 A9 A11
|
B6 B9
|
C1 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción ao Sistema de Información empresarial. |
1.1 A información como recurso da actividade empresarial.
1.2. O Sistema de Información na empresa. Conceito, actividades e compoñentes.
1.3. O Sistema de Información e os niveis de decisión empresarial.
1.4. O Sistema de Información empresarial e o entorno da empresa.
|
2. O ciclo de vida dun Sistema de Información. |
2.1. Introducción.
2.2. Ciclo de vida dun Sistema de Información. Fases.
2.3. Análise e deseño dun Sistema de Información. Conceito. Especial consideración do modelo de dados e procedimentos. |
3. Sistemas de Información Empresarial e TIC. |
3.1. Ferramentas básicas.
3.2. Ferramentas OAS.
3.3. Oturas ferramentas: de axuda ao deseño. |
4. Visión xeral doutros aspectos relevantes nun Sistema de Información. |
4.1. Especial consideración da seguridade.
4.2. Outros aspectos relevantes.
4.3. Novas tendencias.
|
5. Visión xeral do marco xurídico do Sistema de Información. |
5.1. A protección de dados de carácter persoal.
5.2. A firma electrónica.
5.3. Os servicios da sociedade da información.
5.4. A protección xurídica do software e das bases de dados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A8 A9 A10 A11 B1 B7 B8 B9 B10 |
25 |
50 |
75 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 |
22 |
0 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
1. Exposición nas clases presenciales dos contenidos teóricos e prácticos da materia co obxeto de orientar ao alumno na sua preparación.
2. O tempo adicado a cada un dos capítulos nos que está dividida a materia será proporcional ao grao de dificultade na preparación dos mesmos e a súa extensión, de xeito tal que non se adicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se afondará máis nuns ca noutros. Todo ilo, a xuicio do profesor que imparte la materia.
3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión remitese ao alumno á bibliografía, si ben nas clases presenciais orientarare ao alumno acerca de:
a) qué fontes concretas se recomenda utilizar
b) qué aspectos son os máis relevantes e de maior interese en orden a alcanzar os resultados do aprendizaxe establecidos para la asignatura.
4. Discusión, conxunta para todos os grupos de traballo, do desenrolo encomendado a cada un dos grupos. O alumno pode intervenir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos.
2. Plantexaránse exercicios e/ou lecturas a realizar polo alumno en horas no presenciais ou de traballo autónomo. Nas horas presenciais posteriores faráse:
a) unha revisión dos exercicios nos que o alumno pode intervenir nos termos descritos no ponto 3 e b) das lecturas abriráse a correspondente quenda de preguntas a fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno plantexe sobre o contenido das mismas.
3. O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir a quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Seminario |
Discusión en grupos reducidos dos contenidos da asignatura, en particular, dos traballos a que se fai referencia na "Solución de problemas".
O alumno pode intervenir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Solución de problemas |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral o alumno pode intervir, logo de petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención se estea a tratar.
2. Na solución de problemas o alumno pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. Nos horarios de titoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, se a través do correo electrónico do profesor que imparte o curso ao que pertence o alumno, expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de titoría) en que está interesado en ser atendido, facilitarase a xestión e efectividade destas.
4. Sin á persoa que evacuou a consulta, ésta pode ser publicada en Moodle ou na páxina web do coordinador, xunto ca súa respuesta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da mesma. Todo ilo si o profesor a considera oportuna e de interés xeral.
5. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A8 A9 A10 A11 B1 B7 B8 B9 B10 |
Para a Primeira Oportunidade: 100% evaluación continua.
1. Elaboración de un ou máis casos prácticos plantexados polo profesor, nos que se desenrolará algún ou algúns dos aspectos relativos ao contido da materia.
2. Os traballos desenrolaranse en grupos de 4 a 6 alumnos. Excepcioalmente e previa aprobación por parte do Profesor da materia ou do Tutor do grupo, permitiráse outro número de alumnos por grupo.
3. Forma parte esencial da evaluación a discusión do desenrolo do mesmo co Profesor da materia ou Tutor du grupo de desenrolo que se asine ao mismo.
4. Cualquera dúbida acerca deste apartado evaluativo ha de solventarse sustentándose a solución na idea de "evaluación continua".
Para a Segunda Oportunidade:
60% Traballos alternativos aos da evaluación continua.
40% Proba mixta (examen) en Moodle sobre os contidos da materia. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Na convocatoria adiantada, e só neste caso, faráse unha proba
mixta encamiñada a evaluar todas as competencias e contidos propios da materia. Os criterios de puntuación de cada unha das probas daránse a
coñecer no momento da proba e suministraránse xunto co enunciado desta. As probas non realizadas puntúan como cero. A calificación de
"Non Presentado" otorgaráse ao alumno que participe en menos dun 20%
das probas puntuables para a calificación final. As realizadas en fraude
supoñen a calificación de cero puntos na evaluación final. Os únicos utensilios cos que está permitido o acceso ao recinto da
proba son os básicos para contestar ao examen: lápis, bolígrafo ou pluma, goma
de borrar e calculadora electrónica non programable.
O alumno ten que acreditar a súa personalidade de acordo
á normativa vixente.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as
datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as
restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá
poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do
cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito
calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación
a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piattini, M. G.; Calvo-Manzano, J. A.; Cervera, J. y Fernández, L. (). Análisis y diseño detallado de Aplicaciones Informáticas de Gestión. Ra_ma. Madrid
Schmuller, J. (2000). Aprendiendo UML en 24 horas. Prentice Hall. México
Aguiar Maragoto, F.J.; Martínez Fernández, P y Vizcaíno González, M. (). Apuntes de Sistemas de Información. Página web de la asignatura. Moodle
Pablos Heredero, C. de et al (2006). Dirección y gestión de los sistemas de información en la empresa (una visión integradora). Madrid: ESIC
Teaching Soft Group (2011). Excel 2010 : curso práctico. Madrid: RA-MA
Moreno Bonilla, Fernando (2010). Excel 2010 : modelos económicos y financieros. Madrid : Anaya Multimedia
Travería, Santiago (2011). Excel 2010 a fondo. Barcelona : Inforbook's
Silberschatz, A.; Korth, H. F. y Sudarshan (). Fundamentos de Bases de Datos. McGraw Hill. Madrid
Edwars, C. et al (1998). Fundamentos de sistemas de información. Madrid: Prentice Hall
Arjonilla Domínguez, S. J. y Medina Garrido. J. A (). La gestión de los sistemas de información en la empresa. Pirámide. Madrid
Links en Moodle (). Legislación relacionada con los Sistemas de Información empresarial.
Giner de la Fuente, F. (2004). Los sistemas de información en la sociedad del conocimiento. Madrid: ESIC
Davara Rodríguez, M. A. (1998). Manual de Derecho Informático. Madrid: Ed. THOMSON – ARANZADI
Kimmel, P. (2007). Manual de UML. Guía de aprendizaje. McGraw Hill. México
Grau Fernández, L. y López Rodríguez, I. (2001). Problemas de Bases de Datos. Sanz y Torres. Mdrid
Almasri, R. y Navate, S. B. (). Sistemas de Bases de Datos. Conceptos fundamentales. Addison-Wesley. México
Gómez Vieites, Á.y Suárez Rey, C. (2005). Sistemas de información. RA-MA. Madrid
Cardona, J. R.; Bueno Ávila, S. y Bañuls Silvera, V. A. (). Sistemas de Información Empresarial. Casos y supuestos prácticos. GEU
O'Brien, J.A.; J.M. Marakas (2006). Sistemas de Información gerencial. Mexico: McGraw-Hill
Menchén Peñuela, Antonio (2011). Tablas dinámicas en Excel 2010. Madrid: RA-MA
Podeswa, H. (2010). UML. Anaya. Madrid
Arlow, J. y Neustadt, I. (2006). UML 2. Anaya. Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Gane, C. y Sarson, T. (1993). Análisis estructurado de sistemas. El Ateneo. Buenos Aires
Yourdon, E. (1989). Análisis Estructurado Moderno. Prentice-Hall. México
Piattini Velthuis, M.; Peso Navarro, E. del; y Peso Ruís, M del (2008). Auditoría de Tecnologías y Sistemas de Información. RA-MA. Madrid
Piattini Velthuis, M. G.; García Rubio, F. O.; García Rodríguez de Guzmán, I. y Pino, F. (2011). Calidad de los Sistemas de Información. RA-MA. Madrid
Fernández Alarcón, V. (2010). Desarrollo de Sistemas de Información. Una metodología basada en el modelado. UPC. Barcelona
Rumbaugh, J.; Jacobson, I. y Booch, G. (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de referencia. Addison Wesley
Areito, J. (2008). Seguridad de la Información. Redes, informática y sistemas de información. Paraninfo. Madrid
Debrauwer, L. y Van der Heyde, F. (2009). UML 2. Iniciación, ejemplos y ejercicios corregidos. ENI. Barcelona
Debrauwer, L. y Karam, N. (2010). UML 2. Practique la modelización. ENI. Barcelona
Fowler, M. y Scott, K. (1997). UML gota a gota. Pearson. México
Alarcón, R. (2000). UML. Diseño orientado a objetos con UML. Eidos. Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño de Sistemas de información/611G02041 |
|
|