Datos Identificativos | 2020/21 | ||||||||||||
Asignatura (*) | Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa | Código | 611G02028 | ||||||||||
Titulación |
|
||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | |||||||||
Idioma |
|
||||||||||||
Modalidade docente | Non presencial | ||||||||||||
Prerrequisitos | |||||||||||||
Departamento | Empresa |
||||||||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||||||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||||||||
Web | http://udc.fernandoaguiar.es | ||||||||||||
Descrición xeral | Conocer as funcións e compoñentes dos Sistemas de Información Empresarial dende a óptica do titulado en Administración y Dirección de Empresas. | ||||||||||||
Plan de continxencia | Como queira que a modalidade docente é non presencial, o "Plan de continxencia" ten os mesmos contidos, metodoloxías, criterios de valoración e mecanismos de atención que o plan normal. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Coñecer o papel que desempeñan os sistemas de información nas organizacións empresariais e cáles son o seus compoñentes. Coñecer o ciclo de vida dun sistema de información empresarial e, específicamente, qué papel desempeñan os usuarios do mesmo nas distintas fases que abarca dito ciclo de vida. | A1 A5 A6 A11 |
B1 B2 |
C1 C4 C5 C6 C7 |
Aspectos prácticos específicos relacionados cas TIC no ámbito da xestión empresarial. | A2 A3 A11 |
B3 B4 |
C1 C4 C6 C7 |
Coñecer e manexar ferramentas TIC usuais nos SIE, con especial incidencia nas denominadas de "automatización de ofiñas". | A2 A4 A6 A11 |
B7 B10 |
C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Coñecer, dende do ponto de vista do usuario, as ferramentas básicas no deseño do modelo de dados e do subsistema de procedementos dun Sistema de Información Empresarial. | A2 A4 A6 A8 A9 A10 |
B5 B8 |
C1 C4 C6 C7 |
Alcanzar unha visión xeral do marco xurídico no que se desenvolven os sistemas de información empresarial. | A2 A4 A6 A9 A11 |
B6 B9 |
C1 C4 C6 C7 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
1. Introducción ao Sistema de Información empresarial. | 1.1 A información como recurso da actividade empresarial. 1.2. O Sistema de Información na empresa. Conceito, actividades e compoñentes. 1.3. O Sistema de Información e os niveis de decisión empresarial. 1.4. O Sistema de Información empresarial e o entorno da empresa. |
2. O ciclo de vida dun Sistema de Información. | 2.1. Introducción. 2.2. Ciclo de vida dun Sistema de Información. Fases. 2.3. Análise e deseño dun Sistema de Información. Conceito. Especial consideración do modelo de dados e procedimentos. |
3. Sistemas de Información Empresarial e TIC. | 3.1. Ferramentas básicas. 3.2. Ferramentas OAS. 3.3. Oturas ferramentas: de axuda ao deseño. |
4. Visión xeral doutros aspectos relevantes nun Sistema de Información. | 4.1. Especial consideración da seguridade. 4.2. Outros aspectos relevantes. 4.3. Novas tendencias. |
5. Visión xeral do marco xurídico do Sistema de Información. | 5.1. A protección de dados de carácter persoal. 5.2. A firma electrónica. 5.3. Os servicios da sociedade da información. 5.4. A protección xurídica do software e das bases de dados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 | 17 | 34 | 51 |
Solución de problemas | A8 A9 A10 A11 B1 B7 B8 B9 B10 | 25 | 50 | 75 |
Seminario | A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 | 22 | 0 | 22 |
Atención personalizada | 2 | 0 | 2 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | 1. Exposición nas clases presenciales dos contenidos teóricos e prácticos da materia co obxeto de orientar ao alumno na sua preparación. 2. O tempo adicado a cada un dos capítulos nos que está dividida a materia será proporcional ao grao de dificultade na preparación dos mesmos e a súa extensión, de xeito tal que non se adicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se afondará máis nuns ca noutros. Todo ilo, a xuicio do profesor que imparte la materia. 3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión remitese ao alumno á bibliografía, si ben nas clases presenciais orientarare ao alumno acerca de: a) qué fontes concretas se recomenda utilizar b) qué aspectos son os máis relevantes e de maior interese en orden a alcanzar os resultados do aprendizaxe establecidos para la asignatura. 4. Discusión, conxunta para todos os grupos de traballo, do desenrolo encomendado a cada un dos grupos. O alumno pode intervenir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno. |
Solución de problemas | 1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos. 2. Plantexaránse exercicios e/ou lecturas a realizar polo alumno en horas no presenciais ou de traballo autónomo. Nas horas presenciais posteriores faráse: a) unha revisión dos exercicios nos que o alumno pode intervenir nos termos descritos no ponto 3 e b) das lecturas abriráse a correspondente quenda de preguntas a fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno plantexe sobre o contenido das mismas. 3. O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir a quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno. |
Seminario | Discusión en grupos reducidos dos contenidos da asignatura, en particular, dos traballos a que se fai referencia na "Solución de problemas". O alumno pode intervenir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Solución de problemas | A8 A9 A10 A11 B1 B7 B8 B9 B10 | Para a Primeira Oportunidade: 100% evaluación continua. 1. Elaboración de un ou máis casos prácticos plantexados polo profesor, nos que se desenrolará algún ou algúns dos aspectos relativos ao contido da materia. 2. Os traballos desenrolaranse en grupos de 4 a 6 alumnos. Excepcioalmente e previa aprobación por parte do Profesor da materia ou do Tutor do grupo, permitiráse outro número de alumnos por grupo. 3. Forma parte esencial da evaluación a discusión do desenrolo do mesmo co Profesor da materia ou Tutor du grupo de desenrolo que se asine ao mismo. 4. Cualquera dúbida acerca deste apartado evaluativo ha de solventarse sustentándose a solución na idea de "evaluación continua". Para a Segunda Oportunidade: 60% Traballos alternativos aos da evaluación continua. 40% Proba mixta (examen) en Moodle sobre os contidos da materia. |
100 |
Observacións avaliación | |||
Na convocatoria adiantada, e só neste caso, faráse unha proba Os criterios de puntuación de cada unha das probas daránse a As probas non realizadas puntúan como cero. A calificación de Os únicos utensilios cos que está permitido o acceso ao recinto da
Alumnado con recoñecemento de dedicación a |
Fontes de información |
Bibliografía básica |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Bibliografía complementaria |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario | |
|
Observacións | |