Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías |
A3 A9
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada |
|
|
C6 C7 C8
|
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de xestión e análise da estrutura organizativa dunha empresa e comunicarse con fluidez non seu contorno |
A10 A11
|
B5 B6
|
C1 C5
|
Saber deseñar organigramas e realizar análise das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión |
A1 A2 A4 A5 A6 A8
|
B10
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. |
|
|
C4
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
B7 B8
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introdución á análise organizativa |
1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos e partes fundamentais |
TEMA 2: Parámetros de deseño organizativo |
2.1. Deseño de postos.
2.2. Deseño da estrutura departamental
2.3. Deseño de vínculos laterais.
2.4. Descentralización |
TEMA 3: Factores de continxencia |
3.1. Idade
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Contorno
3.5. O papel do poder |
TEMA 4: Configuracións estruturais |
4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 A3 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 B1 B5 B6 |
17 |
17 |
34 |
Traballos tutelados |
A1 B2 B3 B4 C1 |
29 |
76 |
105 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Organizaranse 4 horas de titorías presenciais para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso. |
Sesión maxistral |
Presentación de conceptos teóricos básicos |
Traballos tutelados |
Traballos grupais con exposición oral.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Os seminarios e as titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados.
No caso de que por mor do COVID 19 voltaramos a situacións de confinamiento, as dúbidas e seguimento dos traballos tutelados realizarase mediante tutorías personais ou grupais, previa solicitude por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 B2 B3 B4 C1 |
Dous traballos en grupo e exposición oral dos mesmos. Un deles podería ser sustituído, a criterio do profesor, por pequenos casos prácticos a resolver na propia aula. |
100 |
|
Observacións avaliación |
- Os alumnos coñeceran as cualificacións dos traballos antes da data marcada pola facultade do exame (Xuño ou Xullo).
- Os criterios de avaliación e cualificación son, exactamente, iguales nas dúas oportunidades (Xuño e Xullo).
- Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, si realizou máis dun 20% dos traballos e casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno si non alcanza o cinco, estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao exame.
- Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade como para xullo
- Os alumnos que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicálo o profesor. Nestes casos os profesores valoraran a adaptación dos criterios de avaliación.
- As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle, coa suficiente antelación.
- Os traballos grupales tutelados realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do período lectivo. No caso de non acadar a nota suficiente para aprobar os alumnos disporán ata unha semana antes da data marcada pola facultade para o exame de Xullo, para correxir e defender de novo os traballos que non acadaran a suificente avaliación.
- Na defensa oral do traballo tutelado, participarán tódolos compoñentes do grupo responsable da súa elaboración.
- Calquera información, aviso ós alumnos,… colgarase na plataforma Moodle. Enviarase un e-mail notificándoo.
- É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.
- Para o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima
de 4 puntos sobre 10 puntos en cada traballo (non se calculará a nota media dos
alumnos que obteñan unha nota menor que esta).
Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10. - Os alumnos que se presenten a proba adiantada, deberán realizar os mesmos traballos que os de probas normais. Para iso deberán contactar co coordinador da asignatura para que lles indique que traballos deberán realizar e datas de entrega.
É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne. - Recórdase que está prohibido acceder a calquer tipo de proba con ningun dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
- Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando traballos, exames ou probas mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero na convocatoria.
NOTA IMPORTANTE ESTUDANTES DE INTERCAMBIO/ACORDO BILATERAL/ ERASMUS/... As entregas de traballos estabeleceranse a principio de curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Morales Fernández, E. J. y Ariza Montes, J. A. (2015). Diseño y organización de empresas. Ediciones Universitarias McGraw-Hill
Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É unha asignatura eminentemente práctica. O seu desenvolvemento supón
unha implicación do alumno na realización dos traballos grupales desde o
inicio da mesma.É altamente recomendable, como aprendizaxe, asisitir ás
presentacións orais de todos os grupos. Os docentes da asignatura
realizan comentarios, recomendaciones e imparten docencia en devanditas
sesións. |
|