Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Deseño Organizativo Código 611G02029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
a.nietouria@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
Gago Cortés, María Carmen
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
m.gago@udc.es
a.nietouria@udc.es
Web
Descrición xeral A materia centrase no análise das estruturas organizativas das empresas no mundo real.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se modificarán os contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
MAnteñense as mesmas metodoloxías, que serán desenvolvidas polos medios informáticos dispoñibles na Universidade.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Pasariamos a tutorías por Teams, diariamente a solicitude previa do alumnado por correio electrónico.
Semanalmente reunión e clase de traballo para aclaración xeral de dudas e impartición de contidos.

4. Modificacións na avaliación
A avaliación permanecerá invariavel, dado que esta asignatura evaluase mediante a realización e presentación de traballos grupais incluindo a defensa de forma oral dos mesmos. Dadas as ferramentas informáticas dispoñibles, esto mesmo podese realizar por Teams.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se considera

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías A3
A9
B1
B2
B3
B4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada C6
C7
C8
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de xestión e análise da estrutura organizativa dunha empresa e comunicarse con fluidez non seu contorno A10
A11
B5
B6
C1
C5
Saber deseñar organigramas e realizar análise das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión A1
A2
A4
A5
A6
A8
B10
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. C4
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. B7
B8
C1

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introdución á análise organizativa 1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos e partes fundamentais
TEMA 2: Parámetros de deseño organizativo 2.1. Deseño de postos.
2.2. Deseño da estrutura departamental
2.3. Deseño de vínculos laterais.
2.4. Descentralización
TEMA 3: Factores de continxencia 3.1. Idade
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Contorno
3.5. O papel do poder
TEMA 4: Configuracións estruturais 4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario A2 A3 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Sesión maxistral A4 A5 A6 B1 B5 B6 17 17 34
Traballos tutelados A1 B2 B3 B4 C1 29 76 105
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Organizaranse 4 horas de titorías presenciais para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso.
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Traballos grupais con exposición oral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
Os seminarios e as titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados.
No caso de que por mor do COVID 19 voltaramos a situacións de confinamiento, as dúbidas e seguimento dos traballos tutelados realizarase mediante tutorías personais ou grupais, previa solicitude por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B2 B3 B4 C1 Dous traballos en grupo e exposición oral dos mesmos. Un deles podería ser sustituído, a criterio do profesor, por pequenos casos prácticos a resolver na propia aula. 100
 
Observacións avaliación
  • Os alumnos coñeceran as cualificacións dos traballos antes da data marcada pola facultade do exame (Xuño ou Xullo).
  • Os criterios de avaliación e cualificación son, exactamente, iguales nas dúas oportunidades  (Xuño e Xullo).
  • Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, si realizou máis dun 20% dos traballos e casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno si non alcanza o cinco, estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao exame.
  • Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade como para xullo
  • Os alumnos que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicálo o profesor. Nestes casos os profesores valoraran a adaptación dos criterios de avaliación.
  • As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle, coa suficiente antelación.
  • Os traballos grupales tutelados realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do período lectivo. No caso de non acadar a nota suficiente para aprobar os alumnos disporán ata unha semana antes da data marcada pola facultade para o exame de Xullo, para correxir e defender de novo os traballos que non acadaran a suificente avaliación.
  • Na defensa oral do traballo tutelado, participarán tódolos compoñentes do grupo responsable da súa elaboración.
  • Calquera información, aviso ós alumnos,… colgarase na plataforma Moodle. Enviarase un e-mail notificándoo.
  • É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.
  • Para o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima
    de 4 puntos sobre 10 puntos en cada traballo (non se calculará a nota media dos
    alumnos que obteñan unha nota menor que esta).

    Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
  • Os alumnos que se presenten a proba adiantada, deberán realizar os mesmos traballos que os de probas normais. Para iso deberán contactar co coordinador da asignatura para que lles indique que traballos deberán realizar e datas de entrega.

É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne.

  • Recórdase que está prohibido acceder a calquer tipo de proba con ningun dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
  • Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando traballos, exames ou probas mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero na convocatoria.

NOTA IMPORTANTE ESTUDANTES DE INTERCAMBIO/ACORDO BILATERAL/ ERASMUS/...

As entregas de traballos estabeleceranse a principio de curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Morales Fernández, E. J. y Ariza Montes, J. A. (2015). Diseño y organización de empresas. Ediciones Universitarias McGraw-Hill
Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
É unha asignatura eminentemente práctica. O seu desenvolvemento supón unha implicación do alumno na realización dos traballos grupales desde o inicio da mesma.É altamente recomendable, como aprendizaxe, asisitir ás presentacións orais de todos os grupos. Os docentes da asignatura realizan comentarios, recomendaciones e imparten docencia en devanditas sesións.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías