Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas.
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
Capacidade de elaboración de normas.
Capacidade de negociación e mediación.
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
Traballar de forma colaborativa.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B8 B10 B12 B13 B2 B3 B5
|
C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
|
|
Constitución e Poder Xudicial |
1. Significado constitucional da función xudicial.
2. O goberno do Poder Xudicial.
3. As esixencias do bo goberno.
4. O dereito á tutela xudicial efectiva.
5. As garantías xurisdicionais dos dereitos fundamentais.
6. Xurisdición. Límites da xurisdición.
7. Independencia xudicial.
8. Principio de unidade. Principio de exclusividade. Dereito ao xuíz legal.
9. Os tribunais ordinarios.
10. Outros tribunais con xurisdición en España.
11. Xuíces e maxistrados.
12. Persoal auxiliar. A oficina xudicial.
13. Persoal colaborador.
14. Principios do proceso. Clases de procesos.
15. Actos procesuais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 |
10 |
0 |
10 |
Presentación oral |
A3 A5 |
6 |
18 |
24 |
Proba mixta |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15 B8 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C3 C4 C6 C7 |
5 |
68 |
73 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A7 A8 |
21 |
0 |
21 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 A13 A14 |
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores |
Presentación oral |
A presentación oral é unha técnica tanto para exposición oral dos casos resoltos coma para exposición oral de partes da materia. |
Proba mixta |
Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos. |
Sesión maxistral |
As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais |
Traballos tutelados |
Coa preparación de traballos polo alumnado pretendese que vaia adquirendo a tecnica da investigación e o aprendizaxe autonomo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Presentación oral |
|
Descrición |
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 A13 A14 |
A valoración dos traballos tutelados dependerá da calidade, interese, rigor e corrección dos mesmos |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A7 A8 |
A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas |
2 |
Proba mixta |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A15 B8 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C3 C4 C6 C7 |
Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións |
65 |
Presentación oral |
A3 A5 |
Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas |
10 |
Discusión dirixida |
A1 A2 |
A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos |
3 |
|
Observacións avaliación |
Para a superación da materia será
requisito imprescindible aprobar a proba mixta. A nota resultante servirá para facer a media co resto das puntuacións. A nota dos estudantes a tempo parcial con dispensa
académica de asistencia recoñecida calcularase únicamente sobre a puntuación da proba mixta. O primeiros catro temas serán impartidos por membros da Área de Dereito constitucional e os restantes por profesorado da área de Dereito procesual.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: | - PÉREZ-CRUZ MARTÍN, A.J.; Constitución y Poder Judicial, 2ª edición, Ed. Atelier, 2016. - ORTELLS RAMOS, M. (Dir.); Introducción al Derecho Procesal, 10ª edición; Ed. Aranzadi, 2020. - Lei Orgánica 6/1985 do Poder Xudicial e leis complementarias. Dispoñíbel en varias editoriais: Tecnos, Civitas, Aranzadi, etc. | |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|