Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A1 A2 A4 A5 A7 A8
|
B2 B3 B5
|
C3 C4 C7
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
Capacidade para ler, comprender e redactar textos xurídicos en inglés.
Capacidade de elaboración de normas. |
A9 A10 A11 A12 A13 A14
|
|
C2
|
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
Traballar de forma colaborativa.
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A15
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O proceso penal |
1ª.- Os sistemas procesuais penais e os principios do proceso penal
2ª.- A Xurisdicción e a competencia
3ª.- As partes no proceso penal
4ª.- O obxecto do proceso penal
5ª.- O procedemento preliminar (sumario e dilixencias previas).
6ª.- Os actos de investigación
7.- As medidas cautelares
8ª.- O xuízo oral e o sobresemento
9ª.- A acusación, a defensa, a conformidade do acusado e a tese de desvinculación
10ª.- A proba
11ª.- A sentencia e a cousa xulgada
12ª.- Os medios de impugnación
13ª.- Outros procedementos: o abreviado, o procedemento para o axuizamento rápido de determinados delictos, o procedemento para o xuizo sobre delictos leves e o procedemento diante do Tribunal do Xurado
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C7 |
15 |
45 |
60 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B7 B8 B2 C2 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 B11 C4 |
40 |
40 |
80 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Proporanse durante o curso aos estudantes diversos supostos de feito co obxectivo de reforzar a aprendizaxe e contribuír á avaliación. Estes supostos prácticos poderán consistir en dous tipos fundamentais:
1. Análise de textos xurídicos ou con contido xurídico. Proporase neste caso a lectura dalgún traballo doutrinal ou académico, ou mesmo literario ou cinematográfico (visionado), ao obxecto de identificar e comentar os diferentes problemas xurídicos que se podan atopar no mesmo e propiciar a discusión sobre principios ou institucións claves do dereito procesual penal.
2. Resolución de casos prácticos. A partir dalgún suposto de feito, solicitarse a análise dos aspectos xurídico-procesuais-penais do mesmo, e a resolución das cuestións planteadas, ben sexa directamente, ben sexa a través da redacción dun escrito procesual (querela, recurso, sentenza, etc.).
A resolución destes traballos poderá propoñerse individualmente ou en equipo.
Trala entrega dos mesmos polo alumnado ao profesro/a, procederase á discusión na aula. |
Proba obxectiva |
Para a avaliación da aprendizaxe efectuarase cando menos unha proba presencial de caracter obxectivo, que podrá conter cando menos dúas partes separadas, unha primeira de análise dos contidos teórico-prácticos da materia, a través dun exame tipo test, e unha segunda - opcional - de carácter práctica, a través da resolución dun caso práctico na aula durante o tempo de duración da proba. |
Sesión maxistral |
As principais cuestións teóricas e prácticas do curso serán introducidas a través da explicación do profesor/a na aula, onde se exporán as súas caracterísitas principais, o seu encadre na arquitectura institucional do proceso penal e as implicacións prácticas máis relevantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A atención personaliza ao estudante está recomendada, durante os horarios de titoría e a través da plataforma on-line moodle, tanto para a resolución dos casos prácticos, como para a resolución de dúbidas de cara á preparación da proba obxectiva final. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 B11 C4 |
O profesorado poderá ter en conta a asistencia activa do alumnado na aula a efectos de mellorar a súa calificación. |
0 |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C7 |
Os diferentes casos prácticos propostos serán entregados por escrito e avaliados polo profesorado, supoñendo ata o 40% da calificación final do alumnado. |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B7 B8 B2 C2 |
O curso concluirá cunha proba obxectiva, que poderá constar de dúas partes, unha teórico-práctica e a resolución dun caso práctico. Esta proba poderá supor ata o 60% da calificación final. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Poderanse modular as porcentaxes e condicións de entrega para aqueles estudantes que, previa acreditación da súa dedicación parcial, non podan asistir a todas as clases prácticas e entregar nas datas convidas as diferentes actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: | - PÉREZ-CRUZ MARTÍN, A.J. ET AL.: Derecho Procesal Penal, Tirant lo Blanch. Valencia, 2020. | |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria: - ARMENTA DEU, T.: Lecciones de derecho procesal penal. Marcial Pons, Madrid, 2017. - ASENCIO MELLADO, J. Mª, Derecho Procesal Penal, Tirant lo Blanch, Valencia, 7º Edición, 2015.
- GIMENO SENDRA, V.: Manual de derecho procesal penal. Castillo de Luna, Madrid, 2018.
- MORENO CATENA, V.: Derecho Procesal Penal. Tirant lo Blanch. Valencia, 2017.
- NIEVA FENOLL, J.: Derecho Procesal II: Proceso penal. Tirant lo Blanch, Valencia, 2019.
| Recursos web: | BIBLIOTECA UDC: http://www.udc.es/biblioteca/ BOE: http://www.boe.es/ DOGA: http://www.xunta.es/dog/ BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC) | |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito Penal. Parte xeral/612G01010 | Constitución e poder xudicial/612G01014 | Dereito Penal. Parte especial/612G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|