| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
| A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
| A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
| A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
| A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
| A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
| A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
| A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
| B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
| B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
| B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
| B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
| B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
| B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
| B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
| C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
| C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
| C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
| C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
| C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Coñecer o ordenamento xurídico penitenciario |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B8 B12 B2 B3 B5
|
C2 C6 C7 C8
|
| Ser capaz de realizar escritos e resolver casos de Dereito penitenciario |
A8 A9 A11
|
B7 B11
|
C2
|
| Encarar críticamente a realidade das prisións no noso Estado |
|
B11
|
C2 C4
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
1. Historia e crítica da prisión.
2. A situación penitenciaria en España.
3. Principios e fontes do Dereito penitenciario.
4. A Administración penitenciaria
5. A relación xurídico-penitenciaria.
6. A organización dos establecementos penitenciarios.
7. Tratamento e clasificación penitenciarios.
8. Réxime penitenciario.
9. Réxime disciplinario.
10. Relacións dos internos co mundo exterior.
11. Liberdade condicional, beneficios penitenciarios e recompensas.
12. Sistemas de protección dos dereitos dos internos.
|
|
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B8 B11 B12 B2 B3 B5 C2 C4 C6 C7 C8 |
28 |
2 |
30 |
| Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B11 C2 C4 |
4 |
10 |
14 |
| Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B11 C2 C4 |
18 |
10 |
28 |
| Resumo |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B8 B11 B12 B2 B3 B5 C2 C4 C7 C8 |
18 |
10 |
28 |
| Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B11 C2 C4 |
10 |
0 |
10 |
| |
| Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Sesión maxistral |
Mediante o sistema de lección maxistral, o docente introducirá ao estudante nos aspectos básicos de cada tema. |
| Proba obxectiva |
Planteamento de preguntas acerca dos temas do programa da materia |
| Estudo de casos |
A praxe é un dos elementos clave da nosa disciplina. Por iso, a formulación e resolución de casos prácticos en clase será un dos elementos basilares do desenvolvemento da docencia. |
| Resumo |
Realización dun traballo (oral ou escrito) sobre un tema específico |
| Discusión dirixida |
Os estudantes traballarán en grupo diversos temas, debendo mostrarse activos e colaboradores cos compañeiros do seu grupo |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Discusión dirixida |
| Sesión maxistral |
| Proba obxectiva |
| Estudo de casos |
|
| Descrición |
| A atención personalizada ao estudante non estará vinculada a só unha metodoloxía, senón que será constante. Neste sentido, tanto o contido das clases teóricas, como o estudio persoal do alumno, como calquera das actividades que integran o curso contarán coa posibilidade dunha tutorización por parte do docente, a fin de que o estudante poda formular as súas dúbidas e dificultades e que o docente poda axustar as súas metodoloxías ás especificidades da persoa concreta. A estos efectos, o estudante poderá contar con atención personalizada (sempre, lóxicamente, de un modo organizado) tanto nas horas lectivas como nos horarios de tutorías. |
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B11 C2 C4 |
Realización de debates |
45 |
| Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B11 C2 C4 |
Realización dunha proba teórica e outra práctica |
40 |
| Resumo |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B7 B8 B11 B12 B2 B3 B5 C2 C4 C7 C8 |
Realización dun traballo (oral ou escrito) sobre un tema específico |
15 |
| |
|
Observacións avaliación |
A
avaliación realizarase do seguinte xeito: -O 30% da
nota final virá determinado polas actividades realizadas durante o curso nas
clases teóricas e prácticas (posibles traballos, presentacións, debates,
resolución de supostos prácticos, etc.). -O 70%
restante virá determinado pola realización dunha proba obxetiva sobre a materia
do programa, o día da convocatoria oficial do exame. No caso do
programa en inglés (Prison Law), tal porcentaxe será 40%-60%. No
caso de estudantes que teñan solicitado e obtido a dispensa prevista no artigo
7.5 da Normativa sobre o réxime de dedicación ao estudo da UDC, a proba
obxectiva constituirá o 100% da avaliación.
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
|
|
CERVELLÓ DONDERIS, V., Derecho penitenciario, Tirant lo Blanch 2016. FERNÁNDEZ ARÉVALO, L. / NISTAL BURÓN, J., Derecho penitenciario, Thomson Reuters Aranzadi 2016. JUANATEY DORADO, C., Manual de Derecho penitenciario, Iustel 2016. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
| Dereito Penal. Parte xeral/612G01010 | | Dereito Sancionador/612G01020 | | Dereito Penal. Parte especial/612G01025 |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
| Materias que continúan o temario |
|
|