Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar los estudios literarios en un contexto cultural más extenso que trascienda los límites de una sola lengua y /o nación, atendiendo a la diversidad cultural |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción. Literatura e historia. Interpretación e creación da orde da historia a través da ficción. |
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
1.3. Prospección bibliográfica.
1.4. Consideracions críticas e historiográficas. |
2. Obradoiro: estudo de casos.
La obra de Jorge Edwards (Chile 1931): novelista, memorialista e cronista.
|
1. Persona non grata.(1973)
2. Adiós Poeta.(1990)
3. Los convidados de piedra.(1978)
3. Esclavos de la consigna (2018)
4. Los círculos morados (2012)
5. La última hermana (2016)
6. Oh Maligna ( 2019)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B6 B7 B14 B8 C7 |
10 |
0 |
10 |
Obradoiro |
A1 B5 B14 C7 |
10 |
21 |
31 |
Traballos tutelados |
A13 A4 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B10 B3 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 |
0 |
33 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, ensaios críticos, resúmenes, etc.) oalumno levará a cabo distintas actividades relacionadas coa materia obxeto de estudio |
Traballos tutelados |
O/a alumno/a fará un traballo tutelado (previamente concertado co profesor) sobre algún aspecto hermenéutico pertinente á materia obxecto de estudo. Se valorará a orixinalidade, o pensamento crítico autónomo e o dominio do idioma castelá. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías (presenciais, cando fose posible, ou telemáticas, en caso de confinamento por covid19) para aclarar dúbidas sobre a temática obxeto de estudo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A13 A4 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B10 B3 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 |
Valorarase a capacidade de comprensión e reflexión crítica do alumno en función dunha análise hermenéutica e histórico-social sobre un tema obxeto de estudo da asignatura, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes á bibliografía e o uso correcto do idioma castelán. |
50 |
Obradoiro |
A1 B5 B14 C7 |
Os alumnos levarán a cabo os seguintes exercicios prácticos:
1. Reflexións críticas sobre temas pertinentes á lectura.
2. Análise de textos e contextos: interpretación crítica de diversas lecturas obxecto de estudo.
Valorarase a capacidade de comprensión, a orixinalidade do plantexamento crítico, o rigor da análise, a claridade da exposición e o dominio do idioma castelán. |
50 |
|
Observacións avaliación |
En calquera das metodoloxías avaliables, é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles estudantes que non presenten en tempo e forma o traballo tutelado. Na segunda oportunidade (convocatoria de Xullo), gardaranse as notas de todas as actividades superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos obradoiros e non se superaron. Os traballos e actividades entregaranse en tempo e forma e deberán cumprir as esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado, etc). O estudantado con dispensa académica de asistencia a clases entregará o traballo tutelado e realizará actividades alternativas ás que se fagan nos obradoiros. Poderánse adoptar as adaptacións oportunas para o estudantado con necesidades específicas de aprendizaxe. Na convocatoria adiantada de decembro, o sistema de avaliación será o mesmo que para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en contacto co profesor no mes de outubro. Será necesario polo menos un nivel de competencia lingüística en español B1 para cursar esta materia. Se, no curso da avaliación, o profesorado tiver algunha dúbida razoable a propósito da autoría do traballo tutelado, poderá entrevistar ao alumnado durante a revisión de notas para verificar a mesma. Neste caso, a entrevista será grabada e servirá para revisar a nota.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Lecturas obligatorias: Será de obrigada lectura unha selección de fragmentos das obras do programa, aportada polo profesor. En canto a bibliografía secundaria, o profesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica e personalizada acorde coas suas necesidades. |
Bibliografía complementaria
|
|
- Obras de Jorge Edwards:
- Persona non grata, Barral Editores, Barcelona, 1973.
- Adiós poeta: Pablo Neruda y su tiempo, Tusquets,1990.
- Los círculos morados, Lumen, 2012.
- Esclavos de la consigna, Lumen, 2018
- Los convidados de piedra, Seix Barral, Barcelona, 1978.
- La última hermana, Acantilado, Barcelona, 2016
- Oh, maligna, Acantilado, Barcelona, 2019.
Bibliografía secundaria y recursos web:
http://blogs.lasegunda.com/redaccion/columnistas-permanentes/edwards-jorge/ http://www.memoriachilena.gob.cl/602/w3-article-3471.html https://www.march.es/conferencias/anteriores/voz.aspx?p1=22967&l=1 http://www.cervantesvirtual.com/obras-autor/edwards-jorge--0/0 http://www.cervantesvirtual.com/obras-autor/edwards-jorge--0/0BIBLIOGRAFÍA
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|