Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os procesos da investigación linguístico-literaria no ámbito da filoloxía hispánica. |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C6 C8
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas do análisis lingüístico y literario. |
A1 A2 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C6 C8
|
Manexar as ferramientas para a obtención e clasificación da información. |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C6 C8
|
Ser capaz de ofrecer os resultados de la investigación de modo ordenado, coherente e axustado ao que se entende como traballo científico nas áreas da filoloxía hispánica. |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A22
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A Filoloxía no marco das Ciencias Humanas |
Os métodos filolóxicos |
O estudo literario dos textos/contextos |
Condicionantes histórico-literarios:
Procesos de creación, mediación e recepción.
|
O estudo lingüístico dos textos |
Estudos lingüísticos
O traballo con corpus |
Organización e elaboración do traballo de investigación
|
Tipos de traballos de investigación: TFG, TFM, tesiña, tese, edición crítica etc.
O proceso de elaboración do traballo de investigación. Obtención e selección de fontes.
A redacción.
Aspectos formais. |
Recursos para a investigación lingüística e literaria |
Recursos orais e escritos
Recursos electrónicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C3 C6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C8 |
21 |
28 |
49 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C3 C4 C6 C8 |
0 |
28 |
28 |
Lecturas |
A2 A11 A14 A15 A16 A17 B1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
14 |
16 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C8 |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Traballos tutelados |
Traballos orixinais sobre aspectos relacionados coa materia obxeto de estudio, consensuados co profesorado. |
Lecturas |
A lectura dos textos literarios e bibliográficos indicados no apartado de "Fontes de información" será necesaria para a elaboración dos traballos propostos nos obradoiros e do traballo tutelado. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e actividades (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requerirán de titorías cos profesorado antes da entrega.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C8 |
CRITERIOS PARA LITERATURA:
Os alumnos levarán a cabo os seguintes exercicios prácticos:
1. Reflexións críticas sobre temas pertinentes á lectura.
2. Análisis de textos e contextos: interpretación crítica de diversas lecturas obxeto de estudio.
Se valorará a capacidade de comprensión, a orixinalidade do plantexamento crítico, o rigor do análisis, a claridade da exposición e o dominio do idioma castelá.
Para LINGUA:
1. Exercicios prácticos de resumo de textos, análise textual, anotación e recensión bibliográfica.
2. Breves presentacións orais relacionadas cos contidos da materia e das lecturas da mesma. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A16 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C3 C4 C6 C8 |
O s alumnos farán dous traballos tutelados (un da parte de Lingua e outro de Literatura), que deberán ser entregados ao profesor/a (vía correo electrónico) o día do examen final sinalado para esta asignatura. Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, corrección expositiva, calidade e profundidade da análise así coma a súa correcta presentación e logro dos obxetivos propostos. Valorarase a capacidade de relación co visto nas clases. |
50 |
|
Observacións avaliación |
En calquera das metodoloxías avaliables, é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles estudantes que non presenten en tempo e forma o traballo tutelado.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos obradoiros e non se superaron. Os traballos e actividades entregaranse en tempo e forma e deberán cumprir as esixencias de
corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación,
precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado,
etc). Penalizarase a nota dos escritos que non se axusten a esta norma. O estudantado con dispensa académica de asistencia a clases
entregará o traballo tutelado e realizará actividades alternativas ás
que se fagan nos obradoiros. Poderánse adoptar as adaptacións oportunas para o estudantado con necesidades específicas de aprendizaxe. Será necesario polo menos un nivel de competencia lingüística en español B1 para cursar esta materia. Se, no curso da avaliación, o profesorado tiver algunha dúbida razoable a propósito da autoría do traballo
tutelado, poderá entrevistar ao alumnado durante a revisión de notas para
verificar a mesma. Neste
caso, a entrevista será grabada e servirá para revisar a nota.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
AAVV (s/d). Crítica literaria: nociones generales. https://www.liceus.com/producto/critica-literaria-nociones-generales/
Ares Cuba, Gabriel (2020). Cui prodest.. La Coruña: Andavira
AAVV (s/d). Sociologías literarias: evolución de las corrientes marxistas”. https://www.liceus.com/producto/sociologias-literarias-evolucion-corrientes-marxistas/
AAVV (s/d). Teorías marxistas y corrientes críticas. https://www.liceus.com/producto/teorias-marxistas-corrientes-criticas/ |
LECTURAS OBRIGATORIAS para LITERATURA : 1.J y W. Grimm. La cenicienta, en http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/la-cenicienta--1/html/ 2. Espronceda, J, El diablo mundo , en http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/el-diablo-mundo--0/html/. Fontes do método de análise literaria. https://comohacerunensayobien.com/como-hacer-un-ensayo-critico/ Ares Cuba, Gabriel. Cui prodest.
La Coruña: Andavira, 2929. (PDF) “La dramaturgia femenina en el Siglo
XX”. https://www.liceus.com/producto/dramaturgia-femenina-siglo-xx/ “Crítica literaria: nociones generales” https://www.liceus.com/producto/critica-literaria-nociones-generales/ “Crítica y psicoanálisis”. https://www.liceus.com/producto/critica-y-psicoanalisis/ “Crítica literaria feminista” https://www.liceus.com/producto/critica-literaria-feminista/ “Método de comentario de textos
literarios”. https://www.liceus.com/producto/metodo-comentario-textos-literarios/ “Teorías marxistas y corrientes
críticas” https://www.liceus.com/producto/teorias-marxistas-corrientes-criticas/ “Sociologías literarias: evolución
de las corrientes marxistas”. https://www.liceus.com/producto/sociologias-literarias-evolucion-corrientes-marxistas/ Enkvist, Inger. (2003). Ética y estética
en la investigación literaria : <http://pendientedemigracion.ucm.es/info/especulo/numero24/inv_lite.html> Guía de recursos bibliográficos de la
Literatura Española (Biblioteca Nacional): <http://www.bne.es/export/sites/BNWEB1/es/Servicios/InformacionBibliografica/docs/Guia_Literatura_Esp.pdf>. http://www.usergioarboleda.edu.co/gramatica/finanzas/LARESEACRTICA.htm
Biblioteca de la UDC: https://www.udc.es/gl/biblioteca.fil/recursos/ RUC : é o repositorio institucional da UDC. filoloxia.bib@udc.es Fontes do método de análise lingüística Baker, M. C. (2001), The Atoms of Language. New York, Basic Books. Blasco, J.; Ruíz Urbón. C. (2009). "Evaluación y cuantificación de algunas técnicas de "atribución de autoría" en textos españoles". Castilla. Estudios de Literatura, 0: 27-47. Brett, M. R. (2000). "Topic Modeling: A Basic Introduction". Journal of Digital Humanities 2.1 (2000). Chomsky, N. (1988), Language and Problems of Knowledge. Cambridge. The Managua Lectures. Cambridge, MIT Press. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford, Oxford UniversityPress. Haegeman, L. (2006). Thinking Syntactically. A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford, Blackwell. Hualde, J.I., A. Olarrea; E. O’Rourke, eds. (2012). The Handbook of Hispanic Linguistics. Malden, Wiley Blackwell. Litosseliti, L., ed. (2010). Research Methods in Linguistics. London, Bloomsbury. McIntyre, D.; Walker, B. (2019). Corpus Stylistics. Theory and Practice. Edinburgh University Press. Rizzi, L. (2004): “On the study of the language faculty: Results, developments and perspectives”, The Linguistic Review, 21: 323-344 NB. O profesorado facilitará ao alumnado interesado unha bibliografía máis extensa sobre a investigación lingüística e literaria |
Bibliografía complementaria
|
|
NB. O profesorado facilitará ao alumnado interesado unha bibliografía mais extensa sobre a investigación literaria e lingüística. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|