Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Obter un coñecemento detallado sobre a corrección idiomática e os principais aspectos normativos da lingua española. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6
|
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Obter un coñecemento detallado sobre a corrección idiomática e os principais aspectos normativos da lingua española. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Obter un coñecemento detallado sobre a corrección idiomática e os principais aspectos normativos da lingua española. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4 C6
|
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A12 A14 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C3 C6
|
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3 C4 C6
|
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A12 A14 A15 A19 A20 A21 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A corrección idiomática. A lingua estándar. A gramática normativa |
1.1. A lingua estándar ou lingua exemplar
1.2. A norma do español |
2. Ortografía e ortoloxía do español |
2.1. Ortografía
2.2. Ortoloxía |
3. Aspectos léxico-semánticos |
3.1. Uso do léxico
3.2. Préstamos e estranxeirismos |
4. Cuestións normativas e clases de palabras |
4.1. Substantivo e adxectivo
4.2. Determinantes e numerais
4.3. Verbo
4.4. Pronome
4.5. Preposición
4.6. Conxunción
4.7. Adverbio |
5. Cuestións normativas na construción sintáctica |
5.1. Concordancia ad sensum
5.2. Anacoluto
5.3. Outros |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A11 A14 A19 A20 A21 A23 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
19 |
19 |
38 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
14 |
28 |
42 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
9 |
27 |
36 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A5 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C8 |
0 |
18 |
18 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A3 A5 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B3 B5 B7 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica, por parte do profesorado, dos contidos da materia. |
Lecturas |
Lectura de artigos puntuais sobre aspectos concretos do temario. |
Obradoiro |
Realización de prácticas nas que se inclúen procuras de solución a determinados problemas, probas de discriminación, probas de completar, corrección de textos, aplicación de normas, análise crítica de determinadas lecturas, traballo en grupo. |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo no que se aplicarán os coñecementos adquiridos á detección de erros e corrección de textos de forma xustificada. A preparación do traballo farase baixo a tutela do profesorado. As indicacións para a realización do mesmo serán distribuidas entre o alumnado a través da plataforma Moodle. |
Análise de fontes documentais |
O alumnado realizará actividades para a súa familiarización coas fontes documentais esenciais da materia, a fin de facilitar o seu desempeño e autonomía no proceso de ensino-aprendizaxe. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias e seminarios relacionados coa materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para todas as probas avaliábeis, o profesorado estará disponíbel en horario de titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir. No caso concreto dos traballos tutelados, ademais, para ter un seguimento do proceso de elaboración, dedicaranse unhas horas de traballo na aula a que os grupos expoñan as dificultades coas que se van atopando e daránselles as indicacións oportunas para superalas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Ao longo do cuadrimestre, realizaranse diversas actividades escritas no marco da aula (exercicios, comentarios...). O profesorado seleccionará até un máximo de catro para a súa entrega e avaliación a través da plataforma Moodle. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15 A19 A20 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Un traballo en grupo (dous ou tres estudantes) no que se poñerán en práctica os coñecementos e competencias adquiridos. As instruccións, materiais e datas de entrega serán oportunamente disponibilizados a través da plataforma Moodle. Este traballo contará coa supervisión do profesorado e un seguimento específico no marco das aulas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
<p>1. En todas as actividades escritas (exame, traballos, exercicios, comentarios...), será valorado o uso correcto e axeitado da lingua española, especialmente para fins académicos. </p><div>2. Non será admitida a entrega de traballos fora de prazo. </div><div><br /></div><div>3. Calquera falta de honradez académica (plaxio, utilización de textos ou ideas dotros autores sen indicar a procedencia, copia en tarefas, traballos ou outras variábeis destas características) será penalizada coa anulación total da actividade de que se trate.</div><div><br /></div><div>4. Obterá a calificación de NP (non presentado) o alumnado que non entregue o traballo tutelado, aínda que teña realizado as restantes actividades.</div><div><br /></div><div>5. O alumnado que teña que superar a materia en segunda oportunidade recuperará tan só as actividades que tiver suspensas. Nese caso, o profesorado facilitará as indicacións oportunas a propósito das características do traballo ou entrega de exercicios por medio da plataforma Moodle, indicando as datas e procedementos de entrega, para que o alumnado poida organizar con tempo suficiente as tarefas para a segunda oportunidade.</div><div><br /></div><div>6. A materia poderá ser adaptada ao estudantado con necesidades especiais, así como ao estudantado procedente de convenios e programas internacionais que non teña un nivel de competencia lingüística en español semellante ao nativo. Nestes casos, as persoas afectadas deberán contactar de maneira inmediata á docente no inicio do cuatrimestre, tras a súa incorporación á materia. </div><div><br /></div><div>7. O nivel mínimo de competencia lingüística recomendado para cursar esta materia, no caso do estudantado Erasmus e de convenios internacionais, é un B2 dacordo co Marco Europeo para o Ensino e Aprendizaxe de Linguas.</div><div><br /></div><div><div><b>Alumnado con dispensa académica de exención de asistencia</b></div><div><b><br /></b></div><div>Os procedimentos e porcentaxes de avaliación serán os mesmos que para o restante alumnado. Porén, o traballo tutelado terá carácter individual (coa conseguinte adaptación de materiais, procedimentos e prazos de entrega). O profesorado porá ao dispor deste estudantado tanto as instruccións para a realización como os procedimentos e datas de entrega a través da plataforma Moodle. </div></div><div><br /></div><div><div>As titorías concertaranse por correo electrónico e terán lugar en horario axeitado tanto para o alumnado como para o profesorado.</div><div><br /></div><div><div><b>Oportunidade extraordinaria de decembro</b></div><div><br /></div><div>O alumnado en disposición de optar a examinarse da materia na convocatoria extraordinaria en decembro será avaliado a través da realización dun exame que suporá o 100% da calificación. </div></div></div><div><br /></div><div><br /></div><div><br /></div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coseriu, Eugenio ((1992)). Competencia lingüística. Gredos, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2014)). Diccionario de la lengua española. Espasa, Barcelona, 23.ª ed.
Martínez de Sousa, José ((2008)). Diccionario de usos y dudas del español actual DUDEA. Trea, Gijón, 4.ª ed.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2005)). Diccionario panhispánico de dudas. Santillana, Madrid. En línea en http://www.rae.es.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2013)). El buen uso del español. Espasa, Barcelona
Casado Velarde, Manuel ((2008)). El castellano actual. Usos y normas. EUNSA, Pamplona, 9.ª ed.
Paredes García, Florentino (coord.) ((2012)). El libro del español correcto. Claves para hablar y escribir bien en español. Instituto Cervantes- Espasa, Madrid
Gómez Torrego, Leonardo ((2011a)). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Arco Libros, Madrid, 2 vols., 4.ª ed. (act.)
Gómez Torrego, Leonardo ((2011b)). Las normas académicas: últimos cambios. SM, Madrid.
Real Academia Española ((2018)). Libro de estilo de la lengua española. Espasa, Barcelona
Montolío, Estrella (dir.) ((2014)). Manual de escritura: académica y profesional. Ariel, Barcelona
Montolío, Estrella (coord.) ((2008)). Manual práctico de escritura académica. Ariel, Barcelona, 3 vols., reimpr.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2011)). Nueva gramática básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2009)). Nueva gramática de la lengua española. Espasa, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010b)). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Espasa, Madrid
Seco, Manuel ((2011)). Nuevo diccionario de dudas y dificultades de la lengua española. Espasa, Barcelona
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2012)). Ortografía básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010a)). Ortografía de la lengua española. Espasa, Madrid
Martínez de Sousa, José ((2014)). Ortografía y ortotipografía del español actual. Trea, Gijón, 3.ª ed. |
A bibliografía complementaria darase en cada tema. Documentación na plataforma Moodle da UDC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|