Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Os alumnos apreciarán a importancia da historia e cultura no desenvolvemento da literatura, lingua e sociedade en países de fala inglesa.
Examinarán fontes primarias e secundarias, aprendendo a comparar, contrastar e analizar criticamente.
Coñecerán as causas detrás das diferenzas, o comportamento e a mentalidade culturais.
Saberán relacionar os seus coñecementos nesta materia con outras materias do Grao en Inglés.
Serán capaces de redactar textos /resumos correctamente.
Serán capaces de expoñer os seus achados oralmente en beneficio dos seus compañeiros.
Apreciarán que a cultura e a historia teñen moito que ver coa literatura e o desenvolvemento da lingua. |
A2 A6 A11 A15 A17 A18 A19 A20 A21
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución e comentario do programa |
1.1. Explicación xeral (datas de entrega, sistema de avaliación, etc.) |
2. Resumo da historia das Illas Británicas |
2.1. Romanos, anglosaxones e viquingos |
|
2.2. A conquista normanda de 1066 e as súas consecuencias culturais |
|
2.3. Gales e o dominio da coroa inglesa |
|
2.4. A independencia de Escocia; Bannockburn 1314 |
|
2.5. A dinastía Tudor e a súa chegada ao trono: os restos dun rei debaixo dun parquin; a Armada Invencible |
|
2.6. O xuízo de Carlos I; a República; o retorno da monarquía |
|
2.7. A Revolución Industrial; a época vitoriana; o imperio |
|
2.8. A Primeira Guerra Mundial; a Segunda Guerra Mundial |
3. Resumo da historia dos Estados Unidos |
3.1. Os primeiros tempos |
|
3.2. A época colonial |
|
3.3. Cara á independencia |
|
3.4. A escravitude |
4. A Xeografía humana e física das Illas Británicas |
4.1. Clima |
|
4.2. Trazos xeográficos; a mentalidade de unas islas |
5. A Xeografía humana e física dos Estados Unidos |
5.1. Clima |
|
5.2. Trazos xeográficos |
6. A constitución do Reino Unido |
6.1. Goberno |
|
6.2. Elección de representantes; o papel da monarquía |
7. La constitución dos Estados Unidos |
7.1. Goberno |
|
7.2. Elección de representantes; o papel do presidente |
8. As relacións exteriores |
8.1. O Reino Unido e a UE; Brexit
8.2. A relación especial cos EE.UU.
|
9. Pintores británicos |
Artistas británicos dos séculos XVIII e XIX; Fontes de inspiración cultural.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A15 A17 B8 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A11 |
2 |
10 |
12 |
Lecturas |
A2 A11 A19 A20 A21 |
5 |
20 |
25 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A6 A18 B1 B6 C3 |
1 |
8 |
9 |
Proba mixta |
A2 A11 B7 |
2 |
10 |
12 |
Resumo |
A15 B4 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A17 |
18 |
18 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
B3 C3 |
10 |
18 |
28 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B5 B8 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Comentario do programa; datas de traballos; normas; expectativas |
Análise de fontes documentais |
Análise dunha gran variedade de fontes primarias e secundarias |
Lecturas |
Textos variados como apoio ao coñecemento. Fontes informáticas. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Un proxecto por parellas. Consistirá nunha análise crítica e unha avaliación da contribución positiva e/ou negativa dun acontecemento ou unha persoa (non viva) á sociedade e ás culturas de fala inglesa. |
Proba mixta |
Proba escrita: respostas breves; redacción de pequenos comentarios; identificación de elementos significativos |
Resumo |
Resumos de materiais escritos e de fontes informáticos para demostrar a comprensión e saber relacionar temas |
Sesión maxistral |
Explicacións, orientacións, recomendacións para o estudo individual; foméntase a participación do alumnado |
Prácticas a través de TIC |
Acceso a materiais e fontes a través de Internet. Estudo e avaliación crítica |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e participación nas charlas-coloquio organizadas na Facultade Pode implicar a redacción de informes breves. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Os alumnos consultarán acerca do mellor xeito de abordar a realización deste tipo de tarefa. Ofreceranse consellos prácticos, e fontes de información.
A profesora está dispoñible durante as horas de titoría semanais para resolver problemas ou ofrecer suxestións. Fóra destas horas tamén poden contactar conmigo por correo electrónico.
Existe unha oficina (ADI) na universidade que se especializa en "atender os membros da comunidade universitaria con necesidades especiais derivadas da discapacidade ou doutras formas de diferenza fronte á poboación maioritaria". O alumnado que o desexe pode falar coa profesora Ana Veleiro para acadar máis información ou poñerse directamente en contacto coa ADI en http://www.udc.es/cufie/uadi/. Tamén no teléfono 5622 ou na dirección de email adi@udc.es. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A6 A18 B1 B6 C3 |
-Os alumnos realizarán un proxecto por parellas (só en casos excepcionais e coa autorización do profesorado podería realizarse individualmente).
-O proxecto consistirá nunha análise crítica e unha avaliación da contribución positiva e/ou negativa dun acontecemento ou unha persoa (non viva) á sociedade e ás culturas de fala inglesa. Non se trata dunha mini-biografía, listaxe de logros, folleto de tipo turístico/histórico, etc. (como en Wikpedia),
-O proxecto consistirá en (i) unha presentación oral (en clase) en datas que se anunciarán en Moodle; (ii) un resumo de 500 palabras, con 5 palabras crave, bibliografía e recursos dixitais consultados; (iii) unha versión impresa da presentación en Powerpoint. Instrucións específicas en clase e en Moodle.
-O alumnado queda avisado de que a facultade dispón dunha ferramenta informática (Turnitin) para detectar plaxio (é dicir, copiar o traballo doutros en parte, ou enteiramente), ademais de detectar se un traballo xa foi entregado como parte doutra materia polo mesmo estudante. O plaxio implicará un 0 nesta parte da avaliación.
|
30 |
Proba mixta |
A2 A11 B7 |
Proba escrita: respostas breves; redacción de pequenos comentarios; identificación de elementos significativos, obxectos, documentos históricos e culturais, cadros, trazos xeográficos. |
40 |
Prácticas a través de TIC |
B3 C3 |
-Estudo de materiais e fontes a través de Internet. Avaliación crítica de materiais.
-Tres tareas escritas baseadas nas clases interactivas (temas e características anunciados en Moodle)
-Ver nota sobre plaxio arriba. |
30 |
|
Observacións avaliación |
- Proba
mixta: data aprobada por Xunta de Facultade para o curso 2020-21 (primeira
oportunidade en xaneiro 2021). As datas para a entrega de
tarefas e a presentación deben respectarse; calquera incidencia que
impide cumprir cos requisitos debe xustificarse documentalmente. - Para
aprobar a materia é necesario conseguir un 5 sobre 10 en cada apartado da
avaliación. - A oportunidade de xullo basearase na repetición da(s)
parte(s) da avaliación que non se superaron, conservando os mesmos porcentaxes
(30% + 40% + 30%). - Os temas para a repetiticón de xullo (tareas escritas) anunciaranse en Moodle. Aplicarase unha
penalización pola entrega tardía. - Obterá
unha cualificación de “Non Presentado” aquel/a estudante que non se presente á
proba escrita (a mixta), e que tampouco entregase polo menos un 50% das tarefas
prácticas. - Os
alumnos/as que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á oportunidade de xullo terán a nota de suspenso. - Os alumnos
que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as
normas especificadas para a oportunidade de xullo. - Aqueles
alumnos que oficialmente fosen matriculados a tempo parcial, e que posúan unha
dispensa académica, tal e como establece a Normativa de permanencia desta
universidade, serán avaliados en calquera oportunidade (primeira ou segunda)
seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Inglesa 1/613G03003 | Lingua Inglesa 2/613G03008 | Lingua Inglesa 3/613G03015 | Lingua Inglesa 4/613G03019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asistencia habitual é
fundamental para o estudo desta materia. Dado que algunhas tarefas se
entregarán durante as clases prácticas, non asistir implica renunciar a
estas cualificacións. |
|