Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas de Redacción e Argumentación Código 613G03027
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Gomez Blanco, Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
Profesorado
Gomez Blanco, Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
Web http://www.pcudc.es
Descrición xeral O principal obxectivo deste curso é mellorar as habilidades de argumentación e escritura no idioma escrito inglés.
Consolidación de competencias C1.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Sen cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
As clases e o seminario, os exercicios do obradoiro e a proba obxectiva ou exame faríanse en Moodle ou Teams: o exame o día sinalado no calendario oficial de exames, e os exercicios evaluados durante o curso, entregados en Moodle.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Correo eléctronico, Moodle e Teams. As clases terian o mesmo horario oficial mais feitas en Teams ou Moodle.

4. Modificacións na avaliación
Sen modificacións.
*Observacións de avaliación:
Os alumnos/as con dispensa ou dedicación a tempo parcial terán a mesma proba obxectiva ou exame, e o mesmo traballo tutelado (ensaio) que os demáis. Os exercicios feitos durante o curso (o obradoiro evaluado) serán reemplazados por outros similares o mesmo día de prueba obxectiva ou exame. (tanto en Xaneiro como Xulio).
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ninguna.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Características lingüísticas da escritura académica A8
A11
A18
A19
B1
B6
B8
C2
Saber como escribir un resumo A18
B7
C2
Escribir unha introdución a un traballo académico A6
A10
A18
B1
B3
B6
B10
C2
Describir os materiais e métodos A6
A18
B4
C2
Presentar os resultados nun documento A6
A18
B3
B10
C7
Expresar o punto de vista nun artigo académico A6
A18
B7
C7
Redactar conclusións a partir de datos nun ambiente académico A6
A18
C7
C8
Creación de informes A6
A9
A18
A20
B3
C8

Contidos
Temas Subtemas
Variedades de texto Informativo / creativo
Fomal / informal
Br & Am English
Forma e contido Organización del discurso.
Párrafos.
Trazos específicos da linguaxe científica Problemas que estes trazos presentan para a comprensión e composición dos textos científicos
Elementos dun artigo científico e dun poster Presentación e discusión da resultados
Expresión de opinión e integración da evidencia nos escritos académicos
Conclusións
Creación de bibliografías
Publicación
Informes: Informes evaluativos, informes en xeral informes sobre enquisas, informes de propostas Puntos a considerar:
Partes dun informe
Estilo
a voz pasiva
Título
Linguaxe útil
Artigos, noticias e reviews, redacción de noticias Puntos a considerar
Partes
Estilo
linguaxe útil.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A10 6 20 26
Proba de ensaio A6 A9 A19 A20 7 27.5 34.5
Proba de completar A18 B7 C2 3 1.5 4.5
Seminario A8 A11 6.5 24 30.5
Recensión bilbiográfica B1 3 4 7
Aprendizaxe colaborativa B3 B4 B6 B8 B10 C7 C8 3 5 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba de ensaio Enfoque, documentación, presentación.
Proba de completar Elexir a palabra ou palabras adecuadas dunha lista.
Seminario Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Recensión bilbiográfica Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de completar
Proba de ensaio
Descrición
-O lector e o profesor responsable da materia estamos a disposición dos/as estudantes nos nosos despachos nas horas de tutoría, como tamén a través de moodle, do teléfono e o correo electrónico.

-Esperamos que todos/as os/as alumnos/as contáctennos, non só para preguntarnos dúbidas, senón sobre todo á hora de realizar os seus traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A10 As clases prácticas dedicaranse á realización de exercicios escritos. Devanditos exercicios están pensados para axudar ao alumnado a potenciar as súas habilidades para a redacción e a argumentación en inglés, e.*g.: parágrafos, resumos, currículos, vídeo-*cvs, cartas persoais, solicitudes de traballo, etc. Dado o especial cariz desta materia, moitas das clases teóricas serán teórico-prácticas para exercitar os coñecementos aprendidos. 30
Proba de completar A18 B7 C2 Los alumnos deberán realizar un exame no que se pedirá que redacten documentos ou que organicen a información de forma lóxica ou se corrixan textos, exercicios similares ós que se fixeron en clase. 30
Proba de ensaio A6 A9 A19 A20 UN ENSAIO ACADÉMICO INDIVIDUAL: Os/*as estudantes redactarán un ensaio de 4 pp. sobre un "*topic" dunha lista *provista en clase. 40
 
Observacións avaliación

-Para acceder á avaliación continua, a nota media ponderada das actividades de dentro e fóra de clase deberá ser polo menos de 4 sobre 10. Computada xunto co exame, a nota final ha de ser igual a 5 sobre 10 para poder aprobar a materia. No exame final deberase obter unha nota mínima de 4 sobre 10 para poder optar a que se lle somen o resto de cualificacións da avaliación continua.

- Existe nota mínima por parte: 1.1 sobre 3 ou 1.6 sobre 4. En caso de suspender a materia, todas as actividades non superadas, como tamén o exame final, deberán ser recuperadas en xullo.

- Unicamente aqueles estudantes que estean matriculados oficialmente a tempo parcial, tal e como establece a normativa de permanencia desta universidade, e que teñan concedida dispénsaa académica, poderán serán avaliados en calquera oportunidade exactamente igual que aqueles alumnos que se presenten na oportunidade de xullo (datos abaixo).

-Os/s alumnos/as que non preséntense ás probas objectivas de xaneiro ou xullo obterán unha cualificación de Non presentado, se non entregaron máis do 40% de actividades durante o curso. (Por exemplo, non facer o exame e non presentar o ensaio implica non presentado.)

-Os traballos deberán entregarse en tempo e forma para evitar ser descualificados automaticamente. En caso de plaxio (i.e. copia) nos traballos tutelados ou exercicios de taller, a presentación oral, ou a proba mixta, os alumnos estarán automaticamente suspensos. Os
traballos escritos poden ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas,
plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra
o plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos
estudos de grao e mestrado universitario). Turnitin
recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/a
propio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiais
localizados en Internet.

-O ensaio deberá ser entregado ante do 15 de decembro.

-A única lingua empregada en clase, os traballos e os exames será o inglés.

-Esixirase en todo momento corrección lingüística e ortotipográfica adecuada ao nivel de estudos. Penalizarase na avaliación a aqueles alumnos que non respecten as normas básicas de corrección.

-As cláusulas sinaladas arriba valen tanto para xaneiro como para xullo.

Os alumnos a tempo parcial ou dispensa farán un exame, ecribirán o ensaio (entregado antes do periodo de exames) e farán unha proba de exercicios o día de exame.

Os alumnos que non asistan a
clase e preséntanse á oportunidade de Xullo serán avaliados da
seguinte forma: polo exame (30%), unha proba de exercicios (30%) e por un ensaio (40%), debendo obter
un 5 sobre 10 para o aprobado.


Fontes de información
Bibliografía básica Woodward-Kron, R. And Thomson, E. (2000). A text based guide to academic writing. CD-Rom.. Dept. Of Modern Languges, University of Wollongong.
Jordon R. R. (1992). Academic Writing Course. Edinburgh: Thomas Nelson and Sons
Swales, J. M. and Feak, C. B. (1994). Academic Writing for Graduate Students.. Ann Arbor: University of Michigan
Zinsser, William (2001). On Writing Well. New York: Collins
Fowler, H. R. and Aaron, J. E. (1992). The Little Brown Handbook. New York: Harper Collins
Oshima, A. & Hogue, A. (1991). Writing Academic English (2nd. Ed.). California: Addison Wesley

APA Style Manual (2010). The APA Style Manual.

Chicago Manual of Style Guide.

Cory, Hugh (2000). Advanced Writing with English in Use. Oxford: OUP

MLA Handbook. 8th Edition

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Gramática Inglesa/613G03025

Materias que continúan o temario
Gramática Inglesa/613G03025

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías