Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística a textos de diversos períodos históricos |
A1 A20
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística que influiron no desenvolvemento da filoloxía e da lingüística histórica |
A3
|
B1 B7
|
|
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua inglesa. |
A17 A21
|
|
|
Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa |
A19 A20 A21
|
|
C4 C6
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva tanto oralmente como por escrito. |
A6 A18
|
B4
|
C2
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua inglesa. |
A9
|
|
|
Ser capaz de interpretar textos de diversas etapas da historia do inglés dende diversos niveis de anñalise (morofolóxica, fonolóxica, sintáctica, etc) |
A2 A10 A11 A14 A15
|
|
|
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
|
B2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Hipóteses sobre a orixe das linguas |
As teorías continuistas
As teorías discontinuistas
A lingua como facultade innata
A lingua como artefacto social |
Conceptos básicos |
Os períodos da historia da lingua |
Cambio e variación
|
Qué é o cambio lingüístico? Marcos teóricos para o seu estudo
|
Os métodos da lingüística histórica
|
O método comparativo
O método reconstructivo
|
Diversidade lingüística e agrupamento |
Cognados
Linguas e formas rexistradas |
O Indoeuropeo e os seus dialectos |
Historia externa
Linguas satem e linguas centum
Fonoloxía do indoeuropeo
Morfoloxía do indouropeo
Léxico indoeuropeo |
O lugar do inglés no contexto indoeuropeo
e os dialectos do xermánico común |
Innovacións xermánicas no léxico
Innovacións xermánicas na fonoloxía: o acento, leis de Grimm e Verner
Innovacións xermánicas na morfoloxía
A sintaxe do xermánico |
Dialectos do xermánico |
Rasgos do xermánico oriental
Rasgos do xermánico septentrional
Rasgos do xermánico occidental |
Innovacións do xermánico occidental |
Innovacións fonolóxicas
Innovacións morfolóxicas
Innovacións léxicas |
Inglés antiguo |
Historia externa
O léxico do inglés antiguo: historia externa e préstamos
Grafía e rasgos fonolóxicos
Rasgos morfolóxicos
A sintaxe do inglés antiguo
Os dialectos do inglés antiguo
|
Inglés medio |
Historia externa
Cambios fonolóxicos e as súas repercusións
Simplificación da morfoloxía inglesa
Sintaxe, orde de palabras e os procesos analiticos en inglés medio
Variación diatópica |
O estándar |
Teorías que explican a aparición dunha variedade estándar |
Inglés moderno temprano |
Historia externa
Actitudes hacia o inglés
Inglés e latín
A expansión do público lector
A expansión do vocabulario
Debates sobre a lingua
Os diccionarios
As gramáticas e o prescriptivismo
O gran desprazamento vocálico e a reforma ortográfica
Variación diastrática
A expansión xepgráfica do inglés
|
Inglés moderno tardío |
Historia externa
O refinamento da lingua
Rexistros e variación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A9 A11 B1 B6 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A3 A14 A17 A19 A20 A21 B2 B7 C6 |
21 |
42 |
63 |
Lecturas |
A11 A14 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A9 B6 C4 C6 |
7 |
10 |
17 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B2 |
0 |
6 |
6 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 A9 A15 A17 A18 A19 A20 A21 B7 C2 |
2 |
10 |
12 |
Seminario |
A1 A2 A6 A10 A15 A18 B4 C2 C4 |
14 |
7 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O estudantado terá que revisar os materiais que se lle proporcionen na plataforma Moodle e respostar algunhas preguntas. |
Sesión maxistral |
A profesora exporá os contidos que os estudantes deben coñecer para alacanzar as competencias previstas na materia. Asemesmo, poderá haber momentos de interactividade a fin de comprobar que os coñecementos obtidos por medio da aprendizaxe autónoma dos estudantes están ben afiazados. |
Lecturas |
o estudantado deberá facer lecturas proporcionadas pola profesora en Moodle ou que deban procurar como parte da súa aprendizaxe autónoma. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os estudantes terán que traballar en grupo para buscar fontes e prepararse para as actividades a desenvolver nos seminarios e nas aulas inteactivas |
Prácticas a través de TIC |
Os estudantes realizarám algunhas actividades en liña (Moodle) ou fora de liña |
Proba mixta |
Os estudantes realizarán un exame que conterá diversos tipos de preguntas (curtas, longas, desenvolvemento dun tema) e o posible comentario lingüístico dun texto |
Seminario |
Se traballará na aula sobre casos e textos reais para detectar e aplicar todos os fenómenos e aspectos tratados nas lecturas e nas sesións maxistrais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Todas as actividades supoñen algún grado de atención persoalizada do profesorado que terá lugar tanto na aula como nas horas de titorías ou por correo electrónico
Prégase aos estudantes con necesidades especiais contacten coa profesora o máis axiña posible, así como con ADI (unidade de atencióan á diversidade) da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 A9 A15 A17 A18 A19 A20 A21 B7 C2 |
Todos os estudantes deberán facer un exame final na data oficial de Xaneiro. A nota mínima de este exame será de 4 (de 10) para tela en conta e sumar o resto das cualificacións. |
40 |
Seminario |
A1 A2 A6 A10 A15 A18 B4 C2 C4 |
Os estudantes poderán ter que resolver algún problema ou facer un test na aula, na casa ou a través da plataforma Moodle. |
40 |
Lecturas |
A11 A14 |
Os estudantes poderán ser avaliados por algunhas actividades relacionadas coas lecturas a desenvolver na aula ou na casa. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes serán avaliados ao longo do curso cun máximo de 4 actividades así
como co exame final. Para aprobar,
os estudantes deben ter unha cualificación de alomenos 4 (de 10) no exame
final. Tamén deben ter realizado e aprobado alomenos a metade das
actividades necesarias.
Aplicarase
unha penalización do 25% sobre a cualificación final de traballos e actividades se estes son entregados fóra de prazo sen causa
xustificada.
Os traballos con evidencia de plaxio serán calificados automáticamente cun 0. Para este fin poderá usarse a aplicación Turnitin, que recoñece traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. Tamén se baixará a nota no caso de non ter un uso da lingua inglesa adecuado ao nivel de 4º de grao segundo a memoria de verificación. Os
alumnos/as que non se presenten o día das probas obxectivas de xaneiro ou xullo acadarán a cualificación de NP, se non
entregaron máis do 50% de actividades durante o curso. Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. AVALIACIÓN
XULLO: Os
estudantes que non superen a materia en xaneiro terán outra oportunidade en xullo na que se terá en conta o exame final (50%) así como unha actividade (50%). Os
estudantes que teñan superado as actividades de avaliación continua previamente non terán que facela. Aqueles
alumnos que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial e teñan concedida unha dispensa académica como establece a Normativa de permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.
Os estudantes a tempo parcial que teñan concedida unha "dispensa académica" deben contactar cola profesora ao comezo do cuatrimestre para facer os axustes precisos nas distintas actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Millward, Celia M. and Hayes, Mary (2012). A Biography of the English Language. Wadsworth, Cengage learning
Crowley, T. (1992). An Introduction to Historical Linguistics. Oxford: OUP (90-132).
Moskowich, Isabel (1999). An(other) introduction to old English for non-English speaking students. Santiago de Compostela: Tórculo
Tejada Caller, Paloma (1999). El cambio lingüístico. Claves para interpretar la lengua inglesa. Alianza. Madrid: Alianza
Freeborn, Dennis (1998). From Old english ro Standard Englisf. London: Macmillan Press.
Fernández, Francisco (1982). Historia de la lengua inglesa. Madrid: Gredos
Campbell, L (1998). Historical Linguistics. An Introduction. . Edinburgh: Edinburgh University Press
Sankoff, Gillian (2001). Linguistic Outcomes of Language Contact. In In Peter Trudgill, J. Chambers & N. Schilling-Estes, eds., Handbook of Sociolinguistics.. Oxford: Basil Blackwell (638-668)
Hogg, Richard.M. et al. (eds) (1992). The Cambridge History of the English Language. Cambridge: Cambridge UP.
Pyles,T.and Algeo, J. (1993). The Origins and development of the English Language. New York: Harcourt Brace Jovanovich Publishers
Morgan, Kenneth O. (ed.) (2001). The Oxford History of Britain. Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Baugh, A.; Cable, T. (2010). A History of the English Language. London: Routledge
Barber, Charles (1997). Early Modern English. Edinburgh University Press
Bourcier, George (1981). Introduction to the History of the English Language. Dufour Editions
Moskowich, Isabel (2012). Language contact and vocabulary enrichment : Scandinavian elements in Middle English/. Bern: Peter Lang
Whitelock, Dorothy (1976). The beginnings of English Society. Penguin Books
Barber, Charles (1997). The English Language: A Historical Introduction. Cambridge
Ramat, G. & Ramat, P. (eds). (1998). The Indo-European Languages. London: Routledge
Soul, Nigel (ed.) (1997). The Oxford illustrated history of medieval England. Oxford University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Inglesa 1/613G03003 | Lingua Inglesa 2/613G03008 | Lingua Inglesa 3/613G03015 | Lingua Inglesa 4/613G03019 | Fonética da Lingua Inglesa/613G03023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase unha boa competencia lingüística en inglés posto que se penalizarán
os erros gramaticais, orde de palabras non inglesa e falta de concordancia. |
|