Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar os coñecimentos literarios co contexto sociohistórico. |
A2 A15
|
B5 B8 B9
|
C5
|
Saber facer presentacións orais ou escritas de traballos académicos en inglés.
|
A1 A2 A3 A6 A11 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10
|
C2 C3 C4
|
Saber organizar e sintetizar coñecimento e traballo interpretativo persoal. |
A2 A15
|
B5 B7 B8 B9
|
C5
|
Mellorar os coñocimentos de teoría literaria |
A1 A2 A3 A11 A14 A15 A19
|
B1 B3 B4
|
C2 C3 C4
|
Saber analizar de xeito crítico textos (literarios) de distinta época e procedencia. |
A1 A2 A3 A6 A11 A14 A16 A19
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A política da escritura: o tema do xénero na literatura en inglés.
2. Mitos de feminidade (e masculinidade).
3. Xénero e o canon literario.
4. Introducción as primeiras escritoras. Recepción e censura. Profesionais e amaters.
5. O século 20: a estética femenina. Gay Studies. |
1. Persoaxes e escritores/as. A perspectiva masculina.
2. Heroes e heroinas na cultura occidental. Unha visión panorámica enfocada dende o Renacimento ata agora.(Sin esquecer a cultura griega e a cristiana).
3. O papel do feminismo angloamericano e dos Gay Studies
4. Escritoras: Aphra Behn, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, Hannah Moore, Jane Austen and the eighteenth-century novel by women.
5. Feminismo(s)
Lecturas obrigatorias:
John Vanbrugh, The Relapse
Jane Austen. Sense and Sensibility e Pride and Prejudice
Charlotte Perkins Gilman, "The Yellow Wallpaper"
Kazuo Ishiguro. "Crooner" e "Nocturne" en Nocturnes: Five Stories
Optativa: Hotel du Lac, de Anita Brookner
|
TEMARIO PRÁCTICAS (TGR)
I. Xénero e sexualidade.
II. Xénero, clase, etnicidade.
III. O patriarcado e os seus estigmas.
|
Pasaxes de Vanbrugh, Austen, Brookner e Ishiguru.
Pasaxes de outros textos: de Astell, Wollstonecraft, Meredith, Woolf, Cisneros, Gilbert & Gubar, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A15 A1 A2 A3 A6 A11 A14 A15 A16 A19 B5 B7 B8 B9 B1 B2 B4 B6 B7 B10 C5 C2 C3 C4 |
0 |
25 |
25 |
Análise de fontes documentais |
A2 A15 A1 A2 A3 B5 B7 B9 B2 B3 B4 B6 B8 B10 C5 C2 |
10 |
10 |
20 |
Discusión dirixida |
A2 A6 B8 C2 |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A6 C2 C7 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
A1 A2 A6 A15 |
1 |
1.5 |
2.5 |
Sesión maxistral |
A1 A15 B5 C5 |
14 |
7 |
21 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A15 B5 B7 C2 C5 |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura das obras obrigatorias e dos extractos facilitados |
Análise de fontes documentais |
DOCENCIA EXPOSITIVA (D.E.): aspectos xerais e analise textual.
PRÁCTICAS (TGR): Análise e comentario de fontes primarias. |
Discusión dirixida |
PRÁCTICAS: análise dos textos literarios e debate sobre temas de xénero (vid. temario de PRÁCTICAS). |
Traballos tutelados |
Ensaio de 7-8 páxinas sobre un aspecto concreto dos textos de Vanbrugh, Austen, Perkins ou Ishiguro. Mínimo de 6 páxinas en A4 a dobre espazo. |
Presentación oral |
PRÁCTICAS: Exposición oral do PROJECT ou traballo tutelado. |
Sesión maxistral |
DOCENCIA EXPOSITIVA: Exposición dos contidos da materia |
Proba mixta |
Exame sumativo final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Elaboración dun traballo individual ou PROJECT, con titorías de seguimento para orientar os estudantes.
Exposición oral doutro PROJECT, con titorías de seguimento para orientar os estudantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A6 C2 C7 |
Un traballo tutelado individual sobre temas de xénero na literatura en lingua inglesa (vid. temarios). 7-8 páx.
|
15 |
Presentación oral |
A1 A2 A6 A15 |
Exposición oral dun PROJECT en powerpoint realizada nas clases prácticas (TGR). 1.5 |
15 |
Discusión dirixida |
A2 A6 B8 C2 |
Nesta actividade, partindo dos textos e das explicacións docentes, se animará ao alumnado a participaren por medio de preguntas ou temas de debate. Esta discusión dirixida pode complementar as sesións de DOCENCIA EXPOSITIVA ou DE, nas clases de grupo grande, ou ben a análise de fontes documentais nas PRÁCTICAS ou TGR.
|
5 |
Análise de fontes documentais |
A2 A15 A1 A2 A3 B5 B7 B9 B2 B3 B4 B6 B8 B10 C5 C2 |
Nas PRÁCTICAS/TGR, este tipo de metodoloxía corresponde ao comentario ou análise dos textos que se están a estudar en cada tema. A análise de fontes documentais será a metodoloxía máis utilizada nas aulas dos grupos pequenos (TGR), xunto coa discusión dirixida. Algúns destes exercicios, elaborados na clase, serán recollidos e computarán a efectos de avaliación. PRÁCTICAS: 2.5 puntos sobre 10 (25% do total).
Tamén se levarán a cabo análises textuais nas clases de DOCENCIA EXPOSITIVA e nas probas finais, nas datas oficiais de exames (xaneiro e xullo, vid. PROBA MIXTA). Os comentarios de texto feitos durante as sesións expositivas serán ocasionais. |
25 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A15 B5 B7 C2 C5 |
Proba sumativa teórico-práctica.
Ensaio e comentario de texto. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para facer media é necesario un mínimo de 1.6 puntos no exame e 2.4 no resto. Na devandita media se debe acadar alomenos 5 puntos para superar a materia.
Os traballos escritos deberán ser entregados no prazo estipulado polo profesor, e sempre antes do remate da docencia da materia. Plaxio prohibido: poderase usar turnitin. O ensayo antes do 15 de dicembro/15 de Xunio (2ª oportunidade).
Na oportunidade de xullo o alumnado que non fixo nada terá que levar a cabo exercizos escritos (tipo "análise de fontes documentais") sobre os textos de estudo e presentar o traballo tutelado (60% da nota en total), ademáis do exame (40% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que realizar ningun traballo ou exercizo adicional.
Os alunos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. Segundo as directrices do Vicerreitorado de Organización Académica e Titulacións, os alunos/as que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota de "suspenso".
O alumnado oficialmente matriculado a tempo parcial e con dispensa académica concedida terá que levar a cabo exercizos escritos ou orais (tipo "análise de fontes documentais") sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Ditos/as estudantes deberán comunicar a súa situación aos docentes ao inicio do curso. Avaliaranse en calquiera das oportunidades segundo as normas da oportunidade de xullo. Os alumnos que se presentan á convocatoria
adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a
oportunidade de xullo. Os traballos escritos
poden ser revisados a través da aplicación Turnitinque detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Turnitin recoñece traballos
previamente realizados por outras persoas (ou polo/a propio/a estudante) nesta
universidade ou noutras,
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
FONTES PRIMARIAS:
Textos de lectura obrigatoria: John Vanbrugh, The Relapse Jane Austen. Sense and Sensibility; Pride and Prejudice Charlotte Perkins Gilman, "The Yellow Wallpaper" Kazuo Ishiguro. "Crooner" e "Nocturne" en Nocturnes: Five Stories
PRÁCTICAS Se proporcionarán pdfs, fotocopias o links con documentos. |
Bibliografía complementaria
|
|
FONTES SECUNDARIAS: Susan Heinzelman (). Women Gender and Literature e-Journal. Univ. of Texas Lizbeth Goodman (1996). Literature and Gender. Routledge. LondonEagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. Longman. LondonGómez Lara, Manuel J., and Juan A. Prieto Pablos. The Ways of
the Word: An Advanced Course on Reading and the Analysis of Literary Texts.
Huelva: U de Huelva, 1994. Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel.Routledge.LondonOxford Handbook of Feminist Theory. Eds. Lisa Disch and Mary Hawkesworth. Oxford: OUP, 2016. - Brizee, Allen. Gender Studies and Queer Theory. Purdue Univ. Indiana. 2010.
- Gilbert, Sandra, & Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. Yale Univ. Press, 2000.
- Gilbert, S. Feminist Literary Theory and Criticism. Norton, 2007.
- Glen A. Love. Practical Ecocriticism. Univ. of Virginia Press, 2003.
- Ledger, Sally. Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester University Press, 1997.
- Ledger, Sally and Luckhurst, Roger.The Fin de Siécle. A Reader in Cultural History, 1880-1900. Oxford: OUP, 2009.
- Morris, Pam.Literature and Feminism.London: Blackwell, 1993.
- Pykett, Lynn. Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold, 1995.
- Queertheory.com.
- Ruthven, K.K. Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge:CUP, 1984.
- Showalter, Elaine. A literature of their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Routledge, 1989.
- Stone, Lawrence. The Family, Sex and Marriage in England, 1500-1800. Abreviada. Penguin, 1990.
- Todd, Janet. The Sign of Angellica: Women, Writing and Fiction, 1600-1800. Columbia UP, 1992.
- Todd, Janet.Feminist Literary History. London: Polity Press, 1988.
WEBBLIOGRAPHY: The Purdue OWL Family of Sites. The Writing Lab and OWL at
Purdue and Purdue U, 2008. Web |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa 2/613G03017 | Literatura Inglesa (XVI-XVII)/613G03021 | Cultura e Civilización dos Países de Fala Inglesa/613G03022 | Literatura Norteamericana 1/613G03024 | Literatura Poscolonial/613G03026 | Técnicas de Redacción e Argumentación/613G03027 | A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|