Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento xeral da historia da literatura de Irlanda.
Coñecemento dos principais movementos literarios.
Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa.
Coñecementos dos autores principales.
Coñecemento das obras máis importantes.
Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura irlandesa.
Análise de diferentes textos e autores.
Comentarios e estudos de obras e autores: un estudo de análise técnica.
Desenvolver ferramentas para a análise literaria.
Desenvolver e aprender a utilizar as técnicas de lectura e interpretación textual.
Analizar as conexións entre os textos, características e calidades, comparando os persoaxes e escenarios;
Analizar o impacto do estilo, linguaxe, estrutura e forma;
Relacionar textos aos seus contextos sociais e históricos.
|
A1 A6 A17
|
B1 B2 B3 B5 B7 B8 B10
|
C2 C3
|
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura.
- Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal.
- Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación.
- Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias.
- Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor.
|
A2 A9 A10 A11 A16
|
B4 B6
|
C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción: |
Panorama xeral da historia e da cultura de Irlanda.
Early Irish Medieval Poetry.
Irlanda, identidade e mito.
The Amergin Poems (Amergin Invocation)
Pángur Ban (The poet and the cat)
O mundo medieval e mítico reflectido nos poetas contemporáneos. |
1. O século XIX. A gran hambruna |
The Famine Poems.
(selección de poemas).
Documentos e textos sobre a Gran Hambruna.
Estudo e análise da novela de Joseph O'Connor 'Star of the Sea'. |
2. Comenzos do século XX. O Renacemento literario. A independencia Irlandesa. O 'Easter Rising'. A independencia de Irlanda. A Guerra Civil irlandesa.
|
2.1 The Irish Literary Revival. Texto: The Aran Islands and Connemara (Synge) (Pasaxes) / Kerry and Wicklow.
2.2. Yeats. Texto. Mythologies (pasaxes)
2.3 O teatro como fundamento da identidade irlandesa. El teatro nacional irlandés-
Lady Gregory and Yeats
The Abbey Theatre
John Millington Synge (Texto: The Playboy of the Western World) Pasaxes. / Riders to the Sea (Texto completo)
Sean O’Casey. (Pasaxes: 'Juno and the Paycock')
2.4. James Joyce. (Texto: A Portrait of the Artist as a Young man. Pasaxes). Ulysses. (pasaxes) 'The Dead, texto completo.
2.5. Poesía irlandesa da época.
|
3.-Introdución á novela e a narrativa breve irlandesa contemporánea. |
Estudo xeral da novela e a historia curta irlandesa nos últimos cincuenta anos con mención especial a alguns autores relevantes. |
4.- Teatro e poesía na segunda metade do século XX e século XXI |
3.1. Teatro: Brian Friel (Texto. 'Dancing at Lughnasa')
John B. Keane (pasaxes) Opcional
Martin MacDonough (pasaxes) Opcional
3.2 Poesía: unha selección de autores, entre os seguintes:
John Montague, Thomas Kinsella, Murphy, Paul Durcan
Eavan Boland, Bernard O’Donoghue, Paddy Bushe, Lorna Shaughnessy, Medbh McGuckian, Paul Muldoon, Martin Higgins, Pearse Hutchinson, Paula Meehan, Mary O’Donnell, Leanne O’Sullivan, Theo Dorgan, Michael Longley, Cathal O'Searcaigh, Eiléan Ní Chuilleanáin, Geraldine Mitchell, Thomas McCarthy. (poemas diversos)
3.3 A poesía e o significado de Seamus Heaney. (Selección de poemas do autor)
|
TRABALLO FINAL DO CURSO
AUTORES PROPOSTOS |
(1 autor a elixir, do que se fará un traballo orixinal de 6 páxinas, size 12 Times New Roman, dobre espazo. IMPORTANTE: No caso dos relatos, é necesario traballar sobre catro relatos o máis, ou un libro completo de relatos). Todos os traballos son individuais e o profesor podería solicitar dos alumnos que foran presentados oralmente (15. mins).
AUTORES PROPOSTOS PARA O TRABALLO FINAL (os alumnos proporán obras relevantes destes autores para os seus traballos. Só é necesario escoller un autor ou autora).
Frank O’Connor
Flann O’Brian
MacGahern
Roddy Doyle
Cólm Tóibín
John Banville
Joseph O'Connor
Sebastian Barry
Mike McCormack
Sally Rooney
William Trevor
Kate O'Brian
Eimear McBride.
Colum McCann.
Liz Nugent.
Claire Keegan.
Eilis Ni Dhuibhne.
Clare Boylan.
Anne Enright.
Kevin Barry
Paul Murray
Rob Doyle
Donal Ryan
Emma Donoghue
Lisa McInerney
Sara Baume
Belinda McKeon
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A6 A17 B1 |
12 |
18 |
30 |
Traballos tutelados |
A6 A16 B1 B2 B3 B8 B10 C2 C3 |
0 |
12 |
12 |
Lecturas |
A1 A6 B1 B3 B6 B7 B10 C2 |
0 |
40 |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A6 B3 C2 |
4 |
5.5 |
9.5 |
Seminario |
A1 A6 A9 A10 A11 A17 B1 B4 B5 B8 C2 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas sobre os textos e os autors do programa, coa participación de todos os alumnos. |
Traballos tutelados |
Dirección e coordinación de traballos dos alumnos para presentar na clase. |
Lecturas |
Tempo dedicado ás lecturas do curso. |
Proba obxectiva |
Os alumnos realizarán unha proba final na que deben demostrar o dominio de contidos e habilidades desenvolvidas nas clases, seminarios e grupos pequenos. A nota mínima de 4/10 se esixe de cada un deles para que se poida engadir á puntuación xeral coas outras actividades. Senon, quedará pendente. Os alumnos que non se presenten a proba obxectiva acadarán a cualificación de NON PRESENTADO. |
Seminario |
Conversa fonda e estudo sobre os temas. Pequenos grupos para permitir unha maior participación e experiencia de lectura dun xeito indivualizado. Debate grupal. Os seminarios incluirán, no seu caso, actividades orais e escritas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dirección dos traballos por parte dun profesor da asignatura, tanto en reunións como, sobre todo, en consultas online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A6 B3 C2 |
Pedirase aos estudantes que realicen unha proba (aínda que, segundo o calendario do ano concreto, podería haber, potencialmente, unha proba a metade de camiño, a outra na data oficial do exame final, sempre según as circunstancias) na que os estudantes deben demostrar o seu dominio dos contidos e habilidades relacionadas coas clases, seminarios e grupos pequenos. IMPORTANTE: Unha nota mínima de 4/10 é obrigatoria a partir de cada unha das probas para que a nota poida ser engadida á cualificación global xunto coas demais actividades. |
50 |
Seminario |
A1 A6 A9 A10 A11 A17 B1 B4 B5 B8 C2 |
Traballo desenvolvido nos seminarios ao longo do curso coa participación directa dos alumnos. Neste apartado avalíase a participación, a calidade da expresión oral e máis escrita en inglés, actividades e/ou exercicios desenvolvidos na aula ou a distancia, e o aproveitamento da asistencia. |
20 |
Traballos tutelados |
A6 A16 B1 B2 B3 B8 B10 C2 C3 |
Pediránse aos alumnos UN TRABALLO en inglés, que terá exactamente seis páxinas, sobre UNHA DAS lecturas realizadas polos alumnos NO APARTADO FINAL DO PROGRAMA (autores CONTEMPORÁNEOS). A xuizo do profesor, sempre dacordo cos estudantes, os traballos poderían ser sustituidos, no seu caso, por outras actividades. No seu caso, se o decide o profesor, os ensaios e traballos escribiranse na aula no tempo de clase, aínda que esta circunstancia podería variar. Se o profesor o decide, os traballos estarán sometidos a unha breve presentación oral, entre 15 e 20 minutos, de xeito individual, como os propios traballos, que tamén serán sempre individuais. É necesaria ademáis a achega do texto físico, antes da presentación oral, e dunha presentación PPT. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación de xullo os estudantes presentarán un ensaio sobre os estudos teóricos e/ou os textos (50%), segundo a decisión do profesor, e pasarán un exame (50%). Na avaliación de xuño, os estudantes que non asistan ao exame durante o curso terán a cualificación de "non Presentado".
IMPORTANTE: os estudantes a tempo parcial ou cun permiso especial deben contactar obrigatoriamente co profesor ao comezo do curso co fin de planificar cada situación individual e os cambios necesarios para compensar as porcentaxes resultantes do traballo do seminario e a participación, a lectura e os traballos supervisados.
Os ensaios, traballos ou actividades, incluíndo os que se realicen durante o curso en clase e fóra dela, nos que se comprobe e justifique a existencia de plaxio (copia), de fontes calquera, total ou parcial, serán cualificados invariablemente coa cualificación de 0.0 puntos, como sinala a normativa respecto diso. Quen teña concedida a dispensa académica,
e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será
avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. É sempre aconsellable utilizar materiais sostibles e papel procedente do reciclaxe. O estudantado a tempo parcial e completo será examinado segundo os criterios da convocatoria de xullo. Os alumnos que non se presenten ao exame escrito, en xullo ou xuño, recibirán a cualificación de NON PRESENTADO. Máis sobre os plaxios
Nesta asignatura podería empregarse a ferramenta Turnitin na avaliación dos traballos e as actividades. Atendendo ás recomendacións da Xunta de Facultade, engádese o seguinte texto que deberá ser tido en conta polos estudantes: Turnitin é unha aplicación de uso para o profesorado coa finalidade de revisar porcións de texto procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. Esta ferramenta pode recoñecer traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. Se esta circunstancia acontecese entenderase como contraria á honestidade académica e aplicarase a Normativa académica de evaluaciones, de calificaciones y de reclamaciones na avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
McGahern, John (2006). Amongst Women. London: Faber and Faber
Keane, John B. (1969). Big Maggie. L: The Mercier Press
Tóibín, Colm (2000). Blackwater lightship. London: Picador
Friel, Brian (1998). Brian Friel's Plays Dancing at Lughnasa. London: Faber and Faber
Hutchinson, Pearse (1985). Complete Poems. Dublin: The Gallery Press
Heaney, Seamus (2000). Death of Naturalist. London: Faber and Faber
O'Casey Sean (2016). Juno and the Paycock. London: Faber and Faber
Yeats, William Butler (1999). Mythologies. London: Penguin
Synge, John Millington (1999). Riders to the Sea. London
O'Donoghue, Bernard (2008). Selected Poems. London: Faber and Faber
McDonagh, Martin (1998). The Beauty Queen of Leenane and other plays. London: Vintage
Deane, Seamus (1991). The Field Day Anthology of Irish Writing. London: Faber and Faber
Kinsella, Thomas, ed (1992-2000). The New Oxford Book of Irish Verse. London: Oxford UP
Synge, John Millington (2009). The Playboy of the Western World. London: Thames and Hudson
Banville, John (2005). The Sea. London: Picador
Bushe, Paddy (2008). To Ring in Silence. Dublin: Dedalus Press
Joyce, James (2000). Ulises. Catedra: Letras Universales |
BASICA
Hand, Derek. A History of the Irish Novel. Cambridge: CUP, 2011. Ingman, Heather. A History of the Irish Short Story. Cambridge: CUP, 2009. Pelaschiar, Laura. Writing the North. The Contemporary Novel
in Northern Ireland. Trieste: Edizione Parnaso, 1998. Praga Terente, Inés, ed. La novela irlandesa del Siglo XX. Barcelona: PPU, 2005. Villacañas, Beatriz. Literatura irlandesa. Madrid: Síntesis,
2007. Watson, G. J. Irish Identity and the Literary Revival. Synge,
Yeats, Joyce and O’Casey. Washington D.C.: The Catholic University of America Press,
1994. ......... ADICIONAL Bartlett, Thomas, Chris Curtin, Riana O'Dwyer and Gearóid Ó Tuathaigh, eds . Irish Studies: A General Introduction. Dublin: Gill and Macmillan, 1988.
Dawe, Gerald and Jonathan Williams, eds . Krino 1986-1996: An Anthology of Irish Writing. Dublin: Gill & Macmillan, 1996.
Deane, Seamus, ed. The Field Day Anthology of Irish Writing. 5 vols Derry: Field Day Publications, 1991.
Deane, Seamus. A Short History of Irish Literature. London: Hutchinson, 1986.
Dunne, Seán, ed. An Introduction to Irish Poetry. Cork: Bookmark, Ossian Publications Ltd., 1991.
Gonzalez, Alexander, G., ed. Modern Irish Writers: A Bio-Critical Sourcebook. London: Aldwych Press, 1997.
Hogan, Robert, ed. Dictionary of Irish Literature. London: Aldwych Press, 1996.
Hurtley, J.A., B. Hughes, R.M. González Casademont, I. Praga y E. Aliaga . Diccionario cultural e histórico de Irlanda. Madrid: Ariel, 1996.
Hyde, Douglas. A Literary History of Ireland from Earliest Times to the Present Day. London, 1899.
Kennelly, Brendan, ed. The Penguin Book of Irish Verse. London: Penguin Books, 1981.
Kinsella, Thomas, ed. The New Oxford Book of Irish Verse. Oxford and New York: Oxford UP, 1992.
Pierce, David, ed. Irish Writing in the Twentieth Century: A Reader. Cork: Cork UP, 2000.
Kenneally, Michael, ed. Irish Literature and Culture. Gerrards Cross: Colin Smythe, 1992.
MacCarthy, Ann. A Search for Literary Identity in Irish Literature.Alicante: Departamento de Filología Inglesa, Universidad de Alicante, 1997. >McHugh, Roger, and Maurice Harmon. A Short History of Anglo-Irish Literature. Dublin: Wolfhound Press, 1982.
Welch, Robert, ed. The Oxford Companion to Irish Literature.Oxford: Clarendon Press, 1996. |
Bibliografía complementaria
|
McBride, Eimear (2016). A Girl is a Halformed thing. NY: Coffee House Press
McCormack, Mike (2016). Solar Bones . Tramp Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 |
|
Observacións |
<p> Orientacións ao estudo: Lectura de textos literarios e de crítica literaria, consulta de páxinas web, traballos. Desenvolver destrezas para a explicación oral e a fala en publico. Destrezas traductolóxicas. Interpretación de textos literarios. Os alunos disporán de titorías individualizadas, tanto para resolver calquera tipo de dúbida relacionada coa teoría explicada na aula ou coas prácticas realizadas en común, así como para orientar ó aluno na realización dos seus traballos de investigación individual. Os alumnos disporán, asemade, dunha plataforma Moodle para traballar de xeito virtual, propia da materia, que é a plataforma da Universidade. </p> |
|