Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Adquirir coñecementos básicos de programación e manexar variables e sentenzas de control, así como obter a capacidade de desenvolver algoritmos |
A3 |
CE3 - Aprender a deseñar bases de datos e a realizar un modelado conceptual da información |
A4 |
CE4 - Adquirir coñecementos básicos en arquiteturas cliente-servidor e arquiteturas de aplicacións web |
A6 |
CE6 - Coñecer os conceptos básicos de procesamiento espacial, funcións vectoriais, funcións ráster, análise de terreo, interpolación, predición espacial, funcións sobre redes, xeoprocesos en bases de datos e xeoprocesos en diferentes software comerciais |
B1 |
CB1 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuir as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B7 |
CG2 - Adquirir coñecemento en xeomática e enxeñería cartográfica |
B8 |
CG3 - Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas |
C2 |
CT2 - Ser capaces de predecir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C3 |
CT3 - Saber transmitir dun modo claro e sen ambigüidades a un público especializado ou non, resultados procedentes da investigación científica e tecnolóxica ou do ámbito da innovación máis avanzada, así coma os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan |
C4 |
CT4 - Concebir a Xeoinformática como unha ferramienta de traballo transversal de aplicabilidade a multitud de sectores |
C5 |
CT5 - Adquirir a capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C6 |
CT6 - Ter a capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega |
C7 |
CT7 - Desenvolver sensibilidade á sustentabilidade e compromiso ambiental, así coma o uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os medios e tecnoloxías actuais de visualización, consulta e análise de información espacial en Web |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Saber crear interfaces de usuario Web de consulta e visualización de información xeográfica |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Saber programar aplicacións Web sinxelas que consulten, visualicen e procesen información espacial |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Saber construir extensións para ferramentas SIG existentes |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Saber instalar e configurar servicios de publicación de información xeográfica |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos básicos de Sistemas de Información Xeográfica |
Representación de información espacial (modelos conceptual, lóxico e físico)
Interoperabilidade de infraestructuras de datos espaciais (servidores de datos espaciais e servicios de publicación de información xeográfica)
|
Introdución á programación Web |
Creación de interfaces de usuario Web básicas (HTML, CSS)
Creación de páxinas Web dinámicas (JavaScript)
|
Web Mapping |
Creación de visores Web (Leaflet, Google Maps)
Análisis espacial na Web (Turf)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A6 B1 B7 B8 C2 C4 |
0 |
20 |
20 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A6 B1 B5 B7 B8 C2 C4 |
0 |
20 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A4 A6 B1 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
0 |
40 |
40 |
Proba práctica |
A2 A3 A4 A6 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
0 |
70 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos da materia complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Estudo de casos |
Presentación de casos de exemplo que serán resoltos utilizando os contidos expostos na materia. |
Prácticas a través de TIC |
Realización de actividades prácticas de carácter individual para o desenvolvemento e aplicación dos coñecementos adquiridos en clase durante as sesións maxistrais. |
Proba práctica |
Realización e defensa de traballos prácticos periódicos de maior entidade, baixo supervisión dos docentes da materia, que promovan a aprendizaxe autónoma e a actitude reflexiva dos estudantes en relación ós contidos impartidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Estímase que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese unha atención personalizada para as actividades e probas prácticas que se desenvolvan. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A2 A3 A4 A6 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Avaliarase a autoaprendizaxe do estudante e a calidade e adecuación ás pautas marcadas dos traballos realizados. |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A4 A6 B1 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Avaliarase a aplicación dos coñecementos adquiridos, e a calidade e adecuación ás pautas marcadas das solucións presentadas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
<p><b>PRIMEIRA OPORTUNIDADE</b></p><p>Para aprobar a asignatura é obligatorio acadar un 50% da nota en cada un dos bloques avaliados. De non ser así, a nota máxima global non será superior a 4,9 (sobre 10).</p><p>Será precisa unha nota mínima global de 5 (sobre 10) para superar a materia.</p><p>Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice ningunha das probas prácticas propostas.</p><p><b>SEGUNDA OPORTUNIDADE</b></p><p>Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada un dos bloques se fará tendo en conta as mesmas condicións de realización, e avaliación que na primeira oportunidade. Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.</p><p>Será precisa unha nota mínima global de 5 (sobre 10) para superar a materia.</p><p>Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningún dos dous bloques.</p><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p>Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brian Youngblood, Stefano Iacovella (2013). Geoserver Beginner's Guide. Packt Publishing
Google (2016). Google Maps JavaScript API. https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/tutorial
Alper Dincer, Balkan Uraz (2013). Google Maps JavaScript API Cookbook. Packt Publishing
Jon Duckett (2011). HTML and CSS: Design and build Websites. John Wiley &amp; Sons
Matthew MacDonald (2014). HTML5: The missing manual. O'Reilly Media
Astor de Caso Parra (2015). JavaScript. Anaya Multimedia
Vladimir Agafonkin (2015). Leaflet website. http://leafletjs.com
Paul Crickard III (2014). Leaflet.js Essentials. Packt Publishing
Morgan Herlocker (2016). Turf website. http://turfjs.org
Tyler Mitchell (2005). Web Mapping Illustrated. O'Reilly Media |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Representación da Información Espacial/614520102 | Procesamento da Información Espacial/614520104 | Proxectos SIX/614520105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|