Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||
Asignatura (*) | Software profesional en acústica | Código | 614855216 | |||||||||
Titulación | ||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 6 | ||||||||
Idioma |
|
|||||||||||
Modalidade docente | Presencial | |||||||||||
Prerrequisitos | ||||||||||||
Departamento | Departamento profesorado máster Matemáticas |
|||||||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico | ||||||||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
|||||||||
Web | http://Microsoft Teams e plataforma Moodle (moodle.udc.es) | |||||||||||
Descrición xeral | Preténdese que o estudante se familiarice cos distintos paquetes de software para a simulación e resolución numérica de problemas acústicos, intentando que se manteña un paralelismo entre este curso e a modelización acústica. | |||||||||||
Plan de continxencia |
1. Modificacións dos contidos. O contido non se modifica. 2. Metodoloxías * Metodoloxías de ensino que se manteñen Todas as sesións manteranse no seu horario regular de xeito síncrono usando o sistema de videoconferencia do grupo Microsoft Teams. * Cambio de metodoloxías de ensino As titorías presenciais e a atención personalizada presencial modificaranse e realizaranse de xeito asíncrono usando o "chat" da plataforma Microsoft Teams. Finalmente, tamén se realizarán titorías de pequenos grupos co sistema de videoconferencia de Microsoft Teams. 3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes. * Videoconferencia en Microsoft Teams: de forma síncrona mediante titorías individuais / de grupo * Chat persoal por Microsoft Teams: titorías individuais ou de grupo de forma asíncrona 4. Modificacións na avaliación. A avaliación non cambia. * Comentarios de avaliación: Tanto a primeira como a segunda oportunidade terán a mesma forma de avaliación. 5. Modificacións da bibliografía ou webografía. Non se modifican a bibliografía e os materiais de uso que estarán dispoñibles en Microsoft Teams |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Resolución numérica de problemas de acústica con distintos paquetes de software | AM4 AM5 AM8 AM9 |
BM1 BM3 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
Tema 1: Métodos numéricos en acústica aplicados a problemas unidimensionales. | 1.1. Introdución ás librarías Numpy e Scipy en Python 1.2. Aproximación da ecuación de Helmholtz: diferenzas finitas, elementos finitos e métodos de colocación espectrales 1.3. Comportamento do erro en problemas de propagación de ondas: desfasamento, elongación, erro de dispersión e polución numérica 1.4. Propagación de ondas planas nun medio multicapa: método da matriz de transferencia |
Tema 2: Método de elementos finitos (FEM) en acústica | 2.1. Introdución á libraría FEniCS en Python 2.2. Vibracións en estruturas: problema acoplado fluído compresible – sólido elástico 2.3. Disipación de ruído: problema acoplado fluído compresible - material poroso 2.4. Transmisión de vibracións: fluídos compresibles en presenza de impedancias de parede, veos porosos e placas delgadas 2.5. Aproximación mediante elementos finitos dun problema non acoutado: condicións absorbentes e capas perfectamente axustadas (PML) |
Tema 3: Aplicación do Método de Elementos de Contorno en acústica | 3.1. Teoría básica. Ecuación integral de Helmholtz 3.2. BEM en problemas 2D e 3D 3.3. Formulación para problemas axisimétricos 3.4. A implementación numérica do BEM 3.5. Descrición do paquete OPENBEM de MATLAB 3.6. Problemas 2D: Difracción sobre barreiras acústicas 3.7. Problemas axisimétricos: difracción sobre unha esfera e radiación dunha esfera Pulsante. 3.8. Problemas 3D: Radiación dun pistón sobre unha esfera. Radiación de altofalantes en caixas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Traballos tutelados | A4 A5 A9 A8 B4 | 0 | 57 | 57 |
Sesión maxistral | A8 B2 | 15 | 30 | 45 |
Traballos tutelados | A4 A5 A9 | 24 | 24 | 48 |
Atención personalizada | 0 | 0 | ||
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Traballos tutelados | Resolución guiada de casos prácticos sinxelos |
Sesión maxistral | Breves clases maxistrais ao comezo de cada sesión, comentando os aspectos fundamentais dos métodos e do software a aplicar en cada caso. |
Traballos tutelados | Resolución por parte do alumno, de traballos de aplicación FEM e BEM en problemas de acústica. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Traballos tutelados | A4 A5 A9 A8 B4 | A avaliación realizarase prioritariamente mediante a resolución de problemas prácticos. | 100 |
Observacións avaliación | |||
Fontes de información |
Bibliografía básica | |
|
|
Bibliografía complementaria | |
D.T. Blackstock., Fundamentals of Physical Acoustics |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente | |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |