Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar funcións dunha variable real:
- Límites, continuidade, derivación, optimización e representación gráfica
- Integración definida e indefinida e a súa aplicación ao cálculo de superficies e volumes, así como á resolución de ecuacións diferenciais |
A1
|
B3
|
|
Saber empregar unha aplicación informática de cálculo simbólico e computacional para o desenrolo dos contidos da materia |
A1
|
B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Funcións reais dunha variable real |
- Conxuntos de números
- Funcións reais de variable real
- Funcións elementais
- Límite dunha función nun punto
- Continuidade
- Método de bisección
- Interpolación de Lagrange |
Cálculo diferencial de funcións reais dunha variable real |
- Derivabilidade
- Derivada de funcións elementais
- Método de Newton-Raphson
- Extremos relativos e absolutos
- Teoremas de cálculo diferencial
- Aplicacións inmediatas da derivación
- Derivadas sucesivas
- Teorema de Taylor
- Derivación implícita e logarítmica
|
Cálculo integral de funcións reais dunha variable real |
- A integral de Riemann
- Métodos elementais para o cálculo de primitivas
- Integrais impropias
- Aplicacións da integral
- Integración numérica
- Introducción ás ecuacións diferenciais
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B3 |
30 |
60 |
90 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B3 |
18 |
18 |
36 |
Seminario |
A1 B3 |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
A1 B3 |
0 |
3 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
- Coa axuda do canón de video realizaranse presentacións en formato .pdf (facilitadas con anterioridade aos alumnos) que conterán os apuntamentos básicos para seguir o desenvolvemento da materia.
- Explicarase a teoría apoyándose no encerado e aportando exemplos clarificadores
- Usaranse vídeos curtos para ilustrar algúns puntos craves no desenvolvemento da materia, tanto na parte teórica como práctica. |
Prácticas de laboratorio |
- Ensinarase o uso do paquete informático Octave, co que se empregarán ou implementarán ferramentas do cálculo simbólico e numérico.
- Resolveranse, coa axuda de Octave, problemas da materia.
|
Seminario |
- Nas Titorías en Gupos Reducidos (TGR) que esta guía denomina 'Seminarios', resolveranse dúbidas dos alumnos, así como traballos e exercicios que serán dos boletíns de problemas -dispoñibles con anterioridade- ou outros propostos polo profesor.
- Nalgúns seminarios ofertarase a posibilidade de levar a cabo, de xeito voluntario, un proxecto vinculado aos Obxetivos de Desenrolo Sostible (ODS). Nesta tarefa educativa, o estudante vinculará contidos da materia de Cálculo con algúns dos ODS. |
Proba obxectiva |
- Realizarase un exame escrito tipo test que consistirá nunha colección de cuestións teóricas e/ou prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
- A diversidade do alumnado e da súa formación fai recomendable unha orientación, que podería levarse a cabo no marco dunha acción titorial.
- Nas prácticas de laboratorio o profesor, presente na aula, axudará aos alumnos no desenvolvemento destas prácticas, instruíndoos no manexo dun paquete informático, e axudándolles a comprender algúns aspectos teóricos e prácticos da materia.
- Durante os seminarios (TGR) o profesor axudará aos alumnos na resolución de exercicios teóricos e de aplicación.
- Realizaranse titorías a través da plataforma Teams aos estudantes que así o soliciten
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 B3 |
Realizaranse ata 4 probas de avaliación durante as clases de laboratorio que supoñerán o 40% da nota final.
Só os alumnos matriculados a tempo parcial que non fosen avaliados da parte de prácticas de laboratorio poderán realizar unha proba específica para recuperar o 40% da nota correspondente a esta parte.
|
40 |
Seminario |
A1 B3 |
Ao longo do curso realizaranse dous probas tipo test cunha cualificación máxima, cada unha delas, do 10% da nota. Aqueles alumnos que non alcancen a cualificación máxima nestas probas escritas poderán recuperar a parte restante ao realizar a proba mixta.
Eventualmente e previo acordo co profesor, o alumno poderá obter este 20% da nota realizando un proxecto vinculado aos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS). |
20 |
Proba obxectiva |
A1 B3 |
O exame final, cun valor entre o 40 e o 60% (dependendo da cualificación obtida na parte dos Seminarios) consistirá en realizar unha proba escrita tipo test. |
40 |
Sesión maxistral |
A1 B3 |
Non se realizarán probas de avaliación durante as clases maxistrais. |
0 |
|
Observacións avaliación |
O alumno acabará o período de clases cun máximo dun 60% da cualificación, que obterá través de dous controis escritos (10% cada un) e das probas de avaliación das prácticas de laboratorio (40%).
Nas datas que estableza a Xunta de Facultade, o alumno realizará, por escrito, o exame final da materia. A nota obtida no exame final se reescalará de forma que o alumno teña a oportunidade de recuperar a parte perdida do 20% da cualificación correspondente aos controis escritos realizados durante os seminarios. Non se poderá recuperar a nota correspondente á avaliación das prácticas de laboratorio. Desta maneira, a nota máxima do exame final estará comprendida entre 4 e 6 puntos sobre 10.
A avaliación dos Seminarios e as prácticas de laboratorio dos alumnos con matrícula a tempo parcial poderase realizar atendendo, na medida do posible, ás súas circunstancias particulares. Polo que respecta á convocatoria extraordinaria de decembro, o proceso de avaliación incluirá:
a) unha proba obxectiva que puntuará un máximo de seis puntos,
b) un exame para avaliar os coñecementos adquiridos nas prácticas de laboratorio, que puntuará un máximo de catro puntos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: - R. Larson, B.H. Edwards, Cálculo 1, 10ª edición, McGraw-Hill, 2016.
- G. Strang, E. Herman. Calculus (Volume 1 and 2). Openstax: https://openstax.org/subjects/math
- R.T. Smith, R.B. Minton. Cálculo 1, 2ª edición. McGraw-Hill, 2003.
- María Teresa Iglesias Otero. MATLAB para Cálculo en una variable. Andavira, 2011.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria: |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Métodos Numéricos para a Informática/614G01064 |
|
Observacións |
Recoméndase o traballo diario para un axeitado aproveitamento dos Seminarios (TGR), así como das prácticas de laboratorio, sen esquencer o seguimento das clases maxistrais. |
|