Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A27 |
Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles. |
A30 |
Capacidade para deseñar solucións apropiadas nun ou máis dominios de aplicacións utilizando métodos da enxeñaría do sóftware que integren aspectos éticos, socias, legais e económicos. |
A54 |
Capacidade para empregar metodoloxías centradas no usuario e a organización para o desenvolvemento, a avaliación e a xestión de aplicacións e sistemas baseados nas tecnoloxías da información que aseguren a accesibilidade, ergonomía e a usabilidade dos sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B5 |
Habilidades de xestión da información |
B6 |
Toma de decisións |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. Competencias SE1,SE3 e SE6 na memora do Grado. |
A25 A26 A27 A30 A54
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE A. Metodoloxías e ciclos de vida |
Tema 1. Evolución das metodoloxías e os seus enfoques
Tema 2. Metodoloxías clásicas
Tema 3. Encadre das metodoloxías actuais |
PARTE B. Metodoloxías para Desenvolvemento Incremental |
Tema 4. Estructura e alcance do Proceso Unificado de Desenvolvemento Software
Tema 5. Proceso: dirixido por casos de uso; centrado en arquitecturas; iterativo e incremental
Tema 6. Fluxos de traballo: captura de requisitos, análisis, deseño, implementación, validación e proba |
PARTE C. Metodoloxías áxiles de desenvolvemento |
Tema 7. Introducción a metodoloxías áxiles
Tema 8. SCRUM: roles, equipos e auto-organización; planificación de reunións; sprints; xestión e implementación.
Tema 9. Programación extrema: principios de XP; conceptualización; planificación; desenvolvemento; entrega. |
PARTE D. Complementos |
Tema 10. Desenvolvemento colaborativo
Tema 11. Evolución e mantemento do software
Tema 12. O impacto legacy
Tema 13. Outros aspectos do desenvolvemento. Deontoloxía e encadre legal. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A27 A30 B1 B3 B5 C3 C6 C7 |
21 |
52.5 |
73.5 |
Prácticas de laboratorio |
A26 A54 B2 B4 B8 |
14 |
14 |
28 |
Solución de problemas |
B7 B9 |
7 |
14.5 |
21.5 |
Proba obxectiva |
B6 |
3 |
18 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases de teoría onde se imparten os contidos do temario |
Prácticas de laboratorio |
Elaboración de traballos prácticos tipo proxecto. |
Solución de problemas |
Resolución de traballos tutelados planteados e resoltos en horario de titorías de grupos reducidos
|
Proba obxectiva |
Examen escrito
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Atención personalizada. Resolución de dúbidas de teoría ou prácticas, exercicios, etc. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A26 A54 B2 B4 B8 |
Entrega de traballos prácticos tipo proxecto de modo programado e en prazos establecidos ao longo do curso. Computa un máximo de 5 puntos sobre o total de 10 da nota final. |
50 |
Solución de problemas |
B7 B9 |
Formulación de pequenos problemas relacionados co práctica/proxecto e resolución en grupos de tutorías reducidos. Computa un máximo de 3 puntos sobre o total de 10 da nota final.
|
30 |
Proba obxectiva |
B6 |
Realizarase unha proba de valoración dos conceptos teóricos discutidos e aplicados nas prácticas. A puntuación máxima desta proba será de 3 puntos. A presentación a esta proba é obrigatoria para aprobar a materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
David Astels, Geanville Miller and Miroslav Novak (). A Practical Guide to Extreme Programming. Prentice Hall
Craig Larman (). Agile & Iterative Development. Addison-Wesley
Robert C. Martin (). Agile Software Development. Prentice Hall
Ken Schwaber and Mike Beedle (). Agile Software Development with Scrum. Prenctice Hall
James Rumbaugh, Ivar Jacobson and Grady Booch (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison-Wesley
Ivar Jacobson, Grady Booch and James Rumbaugh (). El Proceso Unificado de Desarrollo Software. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Aseguramento da Calidade/614G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Marcos de Desenvolvemento/614G01052 | Validación y Verificación del Software/614G01053 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos de Desenvolvemento Software/614G01087 |
|
|