Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A43 |
Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes. |
A44 |
Capacidade para desenvolver e avaliar sistemas interactivos e de presentación de información complexa e a súa aplicación á resolución de problemas de deseño de interacción persoa-computadora. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os conceptos básicos do Procesado Dixital de imaxes orientado cara a Visión Artificial, as diferentes técnicas dispoñibles e o seu ámbito de aplicabilidade. |
A43 A44
|
B1 B9
|
|
Ser capaz de aplicar as distintas técnicas de aprendizaxe empregando unha metodoloxía axeitada. |
A43 A44
|
B1 B3
|
C6
|
Coñecer as técnicas dispoñibles para a avaliación dos sistemas baseados en Visión Artificial |
A44
|
B1 B3
|
|
Utilizar os coñecementos adquiridos en diversas aplicacións reais onde se utilizan procesos de tratamentos dixital de imaxes. |
A43 A44
|
B1 B9
|
C6 C8
|
Aprender a redactar documentos científicos |
A43 A44
|
B3
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
A Imaxe dixital e as súas propiedades
Dixitalización da imaxe
Propiedades, métricas e topoloxía
Propiedades estadísticas, histograma
|
Preprocesado |
Transformacións por nivel de gris
Transformacións xeométricas
Interpolacións
|
Filtros na Imaxe Dixital |
Filtros espaciais: Convolución
Filtros en frecuencia: Fourier
Aplicacións: Ruido, Realce, Suavizado
Operadores Morfolóxicos
Operadores de Borde |
Detección de formas na imaxe |
Transformada de Hough
Modelos deformables |
Segmentación |
Umbralización
Algoritmos de clustering
Segmentación basada en rexións |
Recoñecemento de obxectos |
Extracción de características
Contornos
Representacións
Cor e textura
Algoritmos de clasificación |
Detección de puntos de interese |
Esquinas
SURF
SIFT
Emparellamento de patrones
Rexistro |
Movemento |
Detección e caracterización do movimiento
Fluxo óptico
Seguemento |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A43 A44 B1 B3 C6 C8 |
26 |
49.4 |
75.4 |
Laboratory practice |
A43 A44 B1 C6 C8 |
7 |
14 |
21 |
Workbook |
A43 A44 B3 C4 C6 C8 |
0 |
21 |
21 |
Research (Research project) |
A43 A44 B1 B3 B9 C4 C6 C8 |
7 |
21 |
28 |
Mixed objective/subjective test |
A43 A44 B1 B3 B9 |
1 |
0.6 |
1.6 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con el objetivo de transmitir conocimiento así como de estimular el razomaniento crítico del estudiante. |
Laboratory practice |
Actividade que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, ou simulacións. |
Workbook |
Conxunto de textos e documentación escrita, principalmente en lingua estranxeira (inglés), que se recolleu e editou como fonte de información e afondamento nos contidos traballados nas clases maxistrais. |
Research (Research project) |
Actividade que permite aos estudantes o estudo e aprendizaxe da aplicación e combinación das diferentes técnicas estudadas para a resolución de problemas baseados en ámbitos reais de aplicación. |
Mixed objective/subjective test |
Actividade para a avaliación da comprensión e capacidade analítica das técnicas que o alumno utilizou para a resolución de determinados problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Research (Research project) |
|
Description |
Dada a amplitude do traballo de investigación será necesario tanto o seguimento periódico do traballo co fin de guiar o seu desenvolvemento e asegurar a súa calidade, así como permitir aos alumnos aclarar co profesor dúbidas particulares do proxecto. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A43 A44 B1 C6 C8 |
Asistencia e realización das prácticas. Compresión e análise crítica de cada unha delas. |
30 |
Research (Research project) |
A43 A44 B1 B3 B9 C4 C6 C8 |
Realización do traballo de estudo, implementación e combinación de técnicas de visión artificial. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A43 A44 B1 B3 B9 |
Proba objetiva con diferentes supostos e cuestións que avaliarán a capacidade de compresión, razoamento e coñecementos do alumno na materia |
50 |
|
Assessment comments |
En cada unha das tres partes será obrigatorio alcanzar unha nota mínima para poder aprobar a materia: - Proba mixta (escrita): 30% da nota máxima neste apartado
- Prácticas de laboratorio (defensa oral): 30% da nota máxima neste apartado
- Traballo de investigación (defensa oral): 30% da nota máxima neste apartado
Se un alumno se presenta a calquera das partes avaliables propostas, considerarase PRESENTADO e, polo tanto, se non se presentase a algunha das outras partes a cualificación final sería de SUSPENSO. Poderase-lle dar facilidades aos estudantes matriculados a tempo parcial, previa comunicación co profesor responsable.
|
Sources of information |
Basic
|
Anil Jain (1989). Fundamentals of Digital Image Processing . Prentice Hall
Andrew Blake (1998). Active Contours . Springer
Milan Sonka (1999). Image Processing, Analysis and Machine Vision . PWS Publishing
Rafael González (1996). Tratamiento Digital de Imágenes . Addison-Wesley |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|