Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar e explicar as principais diferencias entre a economía e a socioloxía |
A9 A24 A34 A35 A36
|
B3 B9 B11 B13 B25
|
C4 C6
|
Identificar os principais enfoques sociolóxicos e económicos sobre a análise dos mercados |
A9 A24 A35
|
B3 B9 B11 B13 B25
|
C4
|
Reconocer e explicar os principais conceptos sociolóxicos utilizados para a análise dos mercados e da acción económica |
A9 A24
|
B3 B13 B25
|
C4 C6
|
Conocer as principáis bases de datos e estadísticas oficiais para a análise do comportamiento económico das familias, empresas no financieiras, empresas financieiras e o Estado |
A14 A17 A20 A35
|
B1 B3 B13 B17 B25
|
C4 C6
|
Aplicar unha análise univariante, bivariante ou multivariante para o estudo do comportamento económico e das organizacións |
A14 A17 A20 A26 A35
|
B1 B2 B3 B12 B13 B17 B25 B26 B27
|
C5
|
Diseñar, planificar, realizar e exponer oralmente un proxecto de investigación sobre as principais temáticas da socioloxía económica |
A9 A15 A17 A24
|
B1 B2 B3 B6 B9 B11 B12 B13 B17 B25
|
C4 C6
|
Identificar as distintas teorías sobre as organizacions e coñecer a súa vertiente aplicada á realidade social. |
A9 A24 A25 A29
|
B2 B3 B17 B18 B25
|
C6
|
Diagnosticar problemas organizativos, analiza-los e propoñer solucións.
|
A17 A25 A29 A35
|
B2 B3 B13 B22
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O enfoque sociolóxico da actividade económica |
A socioloxía económica e das organizacions no contexto da socioloxía xeral.
-Socioloxía e economía: encuentros e diverxencias
-A nova Socioloxía Económica
As premisas de la SE
Tres conceptos clave: poder, redes sociais, moral e cultura
|
Tema 2. As principais institucións do capitalismo: os mercados como estructuras sociais |
-Socioloxía e mercado:
O mercado como institución social.
O novo institucionalismo
-Mercados e sistemas de mercado.
-As principais funcións do mercado
-As ambivalencias e os límites da sociedade de mercado.
-Da economía de mercado á sociedad de mercado
|
Tema 3. A dimensión social das institucións económicas: O diñeiro como institución social. |
¿Qué é o diñeiro?
Tipos e funcións do diñeiro
Diñeiro e democracia
Diñeiro e as políticas do valor
|
Tema 4. O Estado no capitalismo |
A articulación do Estado e a economía no capitalismo
-Liberalismo e neoliberalismo
-Democracia e postdemocracia
|
Tema 5. Os principais enfoques da socioloxía das organizacións |
-Qué é unha organización.
-As organizacións económicas
-Principais enfoques clásicos da socioloxía das organizacións
-Principais enfoques contemporáneos da socioloxía das organizacións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 A20 A24 A25 A29 A35 B3 B13 B17 B22 B25 B26 B27 C4 C6 |
20 |
20 |
40 |
Discusión dirixida |
A9 A14 A24 B12 B22 B25 |
10 |
15 |
25 |
Proba práctica |
A9 A14 A15 A17 A20 A24 A26 A36 B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13 B17 B25 B26 C4 C5 C6 |
10 |
30 |
40 |
Traballos tutelados |
A9 A14 A15 A17 A20 A24 A26 A29 A34 A35 A36 B2 B6 B12 B13 B17 B22 B25 B26 B27 C4 C5 C6 |
9 |
20 |
29 |
Actividades iniciais |
A14 A24 A25 B3 B12 B18 B22 B25 B26 B27 C6 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Estarán centradas na exposición teórica por parte do profesor da materia correspondente a cada Tema, utilizando para iso abundante material visual (presentacións en Power-Point). Estas exposicións darán conta dos aspectos máis relevantes que comprende o tema correspondente, pero non esgotarán o seu contido senón que deixarán para o alumno/á iniciativa de buscar, ordenar e sintetizar toda a información fornecida. Deste xeito o alumno/a pasará a ter un rol máis activo. Durante a exposición animarase ao alumnado a realizar preguntas e suscitar dúbidas sobre calquera cuestión que non se comprenda adecuadamente.
|
Discusión dirixida |
Nas clases de grupos reducidos (interactivos) se debatirán os textos obligatorios de cada tema. As preguntas que orientan o debate serán adelantadas polo profesor para o seu estudo individual ou en grupo. |
Proba práctica |
Realización dun traballo de investigación en equipo que os alumnos deben facer ao longo do curso sobre as temáticas propostas na aula |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en contextos variados (académicos e profesionais). Preocúpase principalmente de aprender "como facer as cousas". É unha opción baseada na asunción por parte dos estudantes de responsabilidade sobre a súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor. |
Actividades iniciais |
Consulta sobre o coñecemento que os alumnos teñen sobre cada tema. Ditas actividades se realizarán ó comenzo de cada tema. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
Proba práctica |
|
Descrición |
As sesións magistrales e as discusións en grupo proporcionarán ao alumno material suficiente para resolver con éxito as probas prácticas. Ao longo do curso facilitaranse datos e fontes de datos para axudar á comprensión dos temas.
Recoméndase tamén o uso das tutorías individuais para resolver dúbidas acerca dos contidos, los exercicios prácticos etc. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A9 A14 A24 B12 B22 B25 |
A participación activa nos grupos interactivos será valorada en función da asistencia e a realización de breves exercicios prácticos de seguimiento. |
10 |
Traballos tutelados |
A9 A14 A15 A17 A20 A24 A26 A29 A34 A35 A36 B2 B6 B12 B13 B17 B22 B25 B26 B27 C4 C5 C6 |
Os alumnos terán que preparar un traballo de investigación sobre unha das temáticas propuestas en clase. Os detalles do traballo se proporcionará na clase |
60 |
Proba práctica |
A9 A14 A15 A17 A20 A24 A26 A36 B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13 B17 B25 B26 C4 C5 C6 |
Exercicios prácticos sobre as temáticas explicadas en clase.
Os mencionados exercicios planificaránse con antelación.
Para aprobar a materia é imprescindible aprobar as prácticas. A nota das mesmas será a media de tódolos exercicios realizados e entregados en tempo e forma.
A asistencia ás sesions prácticas é condición necesaria para entregar o exercicio. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a asignatura e imprescindible aprobar o examen final e as prácticas. As dúas partes apróbanse cun 5. A nota final será a suma ponderada das dúas partes máis a puntuación ponderada das discusións dirixidas. No caso de suspender na primeira convocatoria en Xuño, o alumno terá que facer en Xullo un examen de recuperación de todo o curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
BECKERT, j. (2002). Beyond the Market. The Social Foundations of Economic Efficiency. Princeton : Princeton University Press
Ingham G. (2010). Capitalismo . Cambridge: Polity Press.
Raworth, K. (2018). Economía rosquilla: 7 maneras de pensar la economía del siglo XXI. . Barcelona. Paidós
ENGUITA, MARIANO F. (1998). Economía y Sociología. CIS. Madrid
Lindblont, Ch. (2002). El sistema de mercado : qué es, cómo funciona y cómo entenderlo . Madrid: Alianza
SMELSER N. J. y SWEDBERG, R. eds. (2005). Handbook of Economic Sociology. Princeton
Polanyi, K (2003). La gran transformación. México: Fondo de cultura económica.
Portes, A (2013). Sociología económica. Una investigación sistemática. Madrid: CIS
Lee Mudge. (2008). What is neo-liberalism?. Socio Economic Review |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
AA.VV. (1997). Revista Española de Investigación Sociológica. Nº 77-78. Madrid. CIS
VEIRA VEIRA,J.L. (1983). Análisis sociológico del profesorado universitario: entre la participación y el retraimiento. Univ Santiago
SCHUMPETER, J.A. (1968). Capitalismo, socialismo y democracia. Aguilar, Madrid
BRUNET,I y PASTOR,I. (2003). Ciencia, sociedad y economía. Fundamentos, Madrid
HOFSTEDE, G. (1999). Culturas y organizaciones. MaAlianza Editorialdrid.
WEBER, M. (1977). Economía y sociedad. F.C.E. México
SOMBART,W. (1993). El burgués. Alianza, Madrid
CROZIER, M. (1963). El fenómeno burocrático. Amorrortu Buenos Aires
PFEFFER,J. (1981). El poder en las organizaciones. McGraw Hill, Madrid
SIMMEL, G. (1977). Filosofía del dinero. IEP Madrid
PARETO, W. (1980). Forma y equilibrio sociales. Alianza, Madrid
MISES, L. V. (1955). La acción humana: tratado de economía. Ed. Unión. Madrid
ETZIONI, AMITAI (2007). La dimensión moral: hacia una nueva economía. Palabra, Madrid
DURKHEIM, E. (1987). La división del trabajo social. Akal, Madrid
BELTRÄN, M. (1977). La élite burocrática española. Ariel, Barcelona
CASTELLS, M. (1999). La era de la información:Economía, sociedad y cultura. Alianza, Madrid
MINTZBERG, H. (1984). La estructuración de las organizaciones. Ariel, Barcelona
POLANYI, k. (2006). La gran transformación. F.C.E. México
GUTIERREZ, R. (2001). La nueva sociología económica: desarrollo y programa. CIS, Madrid
BOURDIEU, P. (2001). Las estructuras sociales de la economía. Ed. Manantial, Buenos Aires
WILLIAMSON, O.E. (1989). Las instituciones económicas del capitalismo. f.c.e. México
HIRSCHMANN, A.O. (1978). Las pasiones y los intereses. F.C.E. México
MINGIONE, E. (1994). Las sociedades fragmentadas. Una sociología de la vida económica más allá del paradigma del mercado. MTSS, Madrid
AA.VV (1993). Lecturas de Teoría de la Organización. Madrid. M.A.P.
BELTRÄN, M. (1985). Los funcionarios ante la reforma de la administración. CIS Madrid
MICHELS, R. (1979). Los partidos políticos. Amorrortu Buenos Aires
MARX, KARL (1977). Manuscritos: Economía y Filosofía. Alianza, Madrid
WILLIAMSON, O.E. (1991). Mercados y jerarquías. F.C.E. México
INGLEHART, R. y WELZEL CH. (2006). Modernización, cambio cultural y democracia: la secuencia del desarrollo humano. CIS Madrid
SUÁREZ, A. (2001). Nueva economía y nueva sociedad. Los grandes desafíos del siglo XXI. Pearson, Madrid
HALL, R. (1972). Organizaciones: estructura y proceso. Prentice Hall, Madrid
HIRSCHMANN,,A.O. (1977). Salida, voz y lealtad. F.C.E. Mexico
MAYNTZ,R. (1963). Sociología de la organización. Alianza, Madrid
SMELSER, N. (1965). Sociología de la vida económica. Ed. UTEHA. México
PERROW,C. (1971). Sociología de las organizaciones. McGraw Hill, Madrid
LUCAS MARIN, A. (2002). Sociología de las organizaciones. Madrid. McGraw Hill
VEBLEN, T. (1973). Teoría de la clase ociosa. Un estudio económico de la evolución de las instituciones. F.C.E. México
POWELL,W. y DIMAGGIO, P. (1991). The new Institutionalism in organizational analysis. Chicago UCP
BECKER, GARY (1987). Tratado sobre la familia. Alianza, Madrid
GARMENDIA, J.A( (1994). Tres culturas. Organización y recursos humanos. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á socioloxía/615G01103 | Economía política/615G01104 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría Sociolóxica I/615011202 | Teoría Sociolóxica II/615011302 | Crecemento e desenvolvemento económico/615G01404 | A función dos recursos humanos na empresa/615G01414 |
|
|