Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Reconocimiento y distinción de los principales instrumentos y fuentes de datos para la medición del mercado laboral así como el análisis e interpretación de los datos que proporcionan. |
A5 A6 A14 A17 A18 A26 A27 A32 A35
|
B1 B3 B4 B5 B7 B13
|
C1 C4 C7 C8
|
2. Conocimiento y comprensión de los principales conceptos, marcos teóricos y contenidos prácticos de carácter sociológico sobre el trabajo, el empleo y las relaciones laborales. |
A1 A3 A8 A11 A15 A24 A32 A35 A36
|
B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B21 B25 B26 B27
|
C1 C4 C6
|
3. Identificación de las transformaciones que experimenta el trabajo al largo de la historia -especialmente a partir del trabajo asalariado- y las transformaciones y problemáticas del mercado laboral y el empleo en las sociedades actuales. |
A8 A9 A11 A14 A15 A24 A25 A28 A29 A34 A35 A36
|
B1 B3 B4 B5 B6 B9 B12 B13 B16 B18 B19 B21 B25 B26 B27
|
C1 C4 C7 C8
|
4. - Conocer e interpretar los principales factores que estructuran las desigualdades en el mundo del trabajo. |
A1 A3 A8 A9 A14 A15 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 A25 A32 A35 A36
|
B4 B5 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B20 B24 B25 B26 B27
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. O LUGAR DE TRABALLO NA SOCIEDADE E A SOCIOLOXÍA
|
1.1. A pluralidade de significados do traballo
1.1.1. Do traballo ao emprego: percorrido histórico polas representacións do traballo
1.1.2. Que é o traballo hoxe?
1.1.3. ¿Crise do traballo ?: tendencias, cambios recentes e debates sobre o lugar de traballo hoxe
1.2. O traballo como obxecto e campo de estudo sociolóxico: a centralidade do traballo na teoría sociolóxica
1.3. Investigación sociolóxica sobre o traballo: aproximación ás principais estatísticas, conceptos e indicadores laborais |
TEMA 2. A DIVISIÓN TÉCNICA DO TRABALLO E A CONSTRUCIÓN SOCIO-HISTÓRICA DO MERCADO LABORAL CONTEMPORÁNEO: VELLAS E NOVAS FORMAS |
2.1. Traballo, tecnoloxía e sociedade
2.1.1. Industrialización e modelo de traballo asalariado: a fábrica como institución clave do sistema industrial e marco para a análise do capitalismo
2.1.2. Revolucións tecnolóxicas: a transición do capitalismo industrial ao capitalismo cognitivo
2.2. Fases principais na construción histórica da organización social da produción
2.2.1. 1945-1973: a expansión do modelo socio-produtivo fordista
2.2.2. 1973-2008: desde a crise do fordismo ás novas formas de organización do traballo no contexto do capitalismo global
2.2.3. Os efectos da crise de 2008 no mundo do traballo |
TEMA 3. A DIVISIÓN SEXUAL DO TRABALLO |
3.1. Mulleres, traballo e relacións de xénero: conceptos fundamentais, enfoques teóricos e avaliación crítica en perspectiva histórica
3.2. Evolución e tendencias actuais no mercado de traballo desde a perspectiva de xénero
3.2.1. A cara oculta do traballo das mulleres: da esfera da reprodución á esfera de produción
3.2.2. Desigualdades no emprego das mulleres: traballo non remunerado, uso do tempo e as súas implicacións para as relacións de xénero |
TEMA 4. VOLUCIÓN RECENTE, CARACTERÍSTICAS E TENDENCIAS NO MERCADO LABORAL DE ESPAÑA |
4.1. O mercado de traballo como construción social
4.2. Segmentación dos mercados de traballo
4.3. Cambios nos sectores da actividade económica e cambios na estrutura e composición da forza de traballo
4.4. O mercado de traballo en España antes e despois da crise
4.4.1. Evolución e perspectivas de emprego e empregabilidade
4.4.2. Flexibilidade laboral, temporalidade e precariedade: significados e consecuencias
4.4.3. A nova cuestión social: o desemprego e a crise da sociedade salarial |
TEMA 5. ESTRUCTURA SOCIAL E DESIGUALDADE NO MERCADO DE TRABALLO |
5.1. Estrutura laboral e desigualdade social en España: análise e evolución
5.2. Traballo e formas de emprego precarias: vulnerabilidade e exclusión social
5.3. Pobreza laboral, degradación laboral e desigualdade
5.4. Crise do emprego e polarización das traxectorias laborais
5.5. A dinámica laboral dos inmigrantes en España
5.6. Mocidade, educación, traballo e emprego: problemas e perspectivas de inserción laboral |
TEMA 6. REGULACIÓN PÚBLICA DAS RELACIÓNS LABORAIS: ACTORES SOCIAIS, IMPACTO E DEBATE |
6.1. Delimitación dos interlocutores sociais e as súas competencias: organizacións sindicais e asociacións empresariais
6.2. O Estado e as relacións laborais: retos das políticas de emprego e o papel dos servizos públicos de emprego
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A6 A8 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A20 A19 A32 B9 |
25 |
0 |
25 |
Actividades iniciais |
A3 A5 A6 B3 B4 B13 |
2 |
2 |
4 |
Lecturas |
A1 A3 A5 A8 A14 A18 A32 A35 A36 B3 B13 C7 C8 |
0 |
12 |
12 |
Discusión dirixida |
A1 A5 A8 A14 A17 A18 A21 A23 A24 A25 A32 A35 A36 B3 B4 B12 B13 C6 C8 |
10 |
4 |
14 |
Portafolios do alumno |
A3 A5 A6 A8 A14 A17 A18 A26 A27 A28 A29 A32 A35 A36 B3 B4 B11 B13 C1 C6 C8 |
12 |
32 |
44 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A14 A18 A32 A34 A35 A36 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B18 B19 B20 B21 B24 B25 B26 B27 C3 C4 C7 |
12 |
32 |
44 |
Presentación oral |
A14 A18 A32 A35 B3 B4 B12 C4 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas complementadas con material auodiovisual que serán abertas e participativas e están deseñadas para explicar, desenvolver e comentar os contidos teóricos que presentan maior dificultade para comprender, incidir nos aspectos básicos e máis relevantes, actualizar convenientemente os contidos, aclarar dúbidas e complementar a información que os estudantes obteñen directamente das lecturas recomendadas. |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Lecturas |
Lectura e análise por parte do alumnado do conxunto de textos e documentación fundamental que se sinalan como bibliografía básica e fonte para afondar nos contidos traballados. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos a través da cal se levarán a cabo debates na aula nos que se discutirán e analizarán de forma libre, informal e espontánea determinados temas motivando o diálogo e a retroalimentación co alumnado así como a capacidade de comunicación oral e a reflexión crítica. |
Portafolios do alumno |
É un cartafol físico ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno no marco da asignatura, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolio inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Exposición oral a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías baseadas na atención personalizada que fomentan a reflexión sobre temas específicos e facilitan o seguimento e a supervisión do estudante. Para a súa correcta realización, contémplanse sesións de titoría presencial e / ou virtual co profesor, que implican unha participación individual e / ou grupal obrigatoria dirixida a facilitar o encauzamento e a estrutura xeral que deben presentar os traballos.
Deste xeito, o alumno recibirá periodicamente información e retroalimentación sobre os resultados das actividades que compoñen o conxunto de avaliación continua. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A3 A5 A6 A8 A14 A17 A18 A26 A27 A28 A29 A32 A35 A36 B3 B4 B11 B13 C1 C6 C8 |
O alumnado ten no Moodle da asignatura todas as instrucións. |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A14 A18 A32 A34 A35 A36 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B18 B19 B20 B21 B24 B25 B26 B27 C3 C4 C7 |
O alumnado ten no Moodle da asignatura todas as instrucións. |
50 |
Presentación oral |
A14 A18 A32 A35 B3 B4 B12 C4 |
O alumnado ten no Moodle da asignatura todas as instrucións. |
10 |
|
Observacións avaliación |
DIRECTRICES XERAIS DO SISTEMA DE AVALIACIÓN
O sistema de avaliación proposto permite aos estudantes elixir entre a) avaliación continua ou b) avaliación final.
MODALIDADE A: AVALIACIÓN CONTINUA
A avaliación continua implica, obrigatoriamente e sen excepción, o cumprimento dos seguintes requisitos:
1. Asistencia "activa e participativa" e aproveitamento de polo menos o 80% de clases tanto teóricas como interactivas. Neste sentido, a ausencia de máis do 20% ás sesións suporá que o alumno non sexa cualificado na parte de avaliación continua da materia.
2. A preparación (entrega por escrito e / ou presentación en clase) das tarefas individuais e de equipo correspondentes ás 3 probas obrigatorias, segundo a metodoloxía indicada polo profesor e nas datas previamente establecidas.
A falta de asistencia ao número mínimo de sesións indicado e a non realización das prácticas correspondentes implica a renuncia do alumno á nota correspondente á avaliación continua.
A lista completa das actividades prácticas pódese consultar no Moodle da materia.
En resumo, o alumno debe demostrar que acadou os resultados esperados de aprendizaxe a través das seguintes actividades de avaliación continua:
PROBA Nº 1-PORTAFOLIO DA ASIGNATURA (peso do 40% da nota global): Individual e eliminatoria -quen non obteña polo menos un 4 sobre 10 non poderá continuar coa avaliación continua durante o curso-.
PROBA Nº 2-COMENTARIO CRÍTICO DE TEMA DE ACTUALIDADE (peso do 20% da nota global): Individual e recuperable se o alumno non chega como mínimo a un 4 sobre 10.
PROBA Nº 3-PREPARACIÓN E EXPOSICIÓN ORAL DE POSTER (ponderación do 30% da nota global): Realizarase en equipo e non é recuperable. É necesario obter ao menos un 4 sobre 10.
As 4 probas da avaliación continua clasificaranse previamente como APROBADO / NON APROBADO e posteriormente asignaráselles un BLOQUE DE NOTA (calificación numérica de 0 a 10). Para aprobar o curso, deberase obter unha nota igual ou superior a 5 como media ponderada nas 3 probas de avaliación continua.
A ASISTENCIA E O APROVEITAMENTO DAS CLASES (capacidade de traballo, esforzo, integración, participación activa, etc.) valerá ata un 10% da nota global.
A clasificación global da avaliación continua para estudantes que superaron a avaliación continua (nota mínima de 5 sobre 10 como media) pode incrementarse ata un máximo do 15% realizando unha actividade de CARÁCTER VOLUNTARIO que consistirá na realización dunha revisión dun libro (a escoller entre a lista de lecturas que o profesor proporá ao comezo do curso).
MODALIDADE B: AVALIACIÓN FINAL (EXAMEN A LIBRO ABERTO)
O alumno, ben por optar por non realizar as actividades prácticas propostas na modalidade de avaliación continua da materia ou por non superalas cunha nota igual ou superior a 5 puntos, presentarase directamente á avaliación final. Neste caso, obterá a nota final segundo a calificación que obteña exclusivamente na devandita proba.
Os estudantes que o desexen tamén poderán renunciar á nota obtida durante o curso e facer o exame final para substituír a nota de avaliación continua.
A avaliación final como proba única consiste na realización dunha proba escrita, que se realizará na data previamente establecida pola facultade para as dúas convocatorias de avaliación (xaneiro e xullo) cun valor de entre 0-10 puntos, que se baseará na realización dun exame a "libro aberto" (durante a proba, os estudantes poderán usar os materiais de consulta que consideren oportunos) sobre os temas desenvolvidos na clase durante el cuatrimestre (80%) e unha pregunta obrigatoria para elixir entre un dos libros de lectura recomendados polo profesor ao comezo do curso (20%).
Na citada proba preténdese que os estudantes poñan un maior énfase na reflexión, no razoamento crítico e argumentado, así como na interpretación de respostas en escenarios e casos específicos, e non na memoria e copia de datos e / ou información localizadas no bibliografía.
- No caso de estudantes con dispensa académica, recoméndase acudir ás titorías individuais (compatibles coa súa dedicación) programadas persoalmente co profesor dende o comezo do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O ALUMNADO TERÁ Á SUA DISPOSICIÓN NO MOODLE TODO O MATERIAL OBRIGATORIO DA ASIGNATURA BENEYTO, P.J; RAMÓN ALÒS, C; SERGI VIDAL, P.J. (2016). “La afiliación
sindical en la crisis. Estructura, evolución y trayectorias”. Sociología del Trabajo, nº 87, pp. 25-44 CEBRIÁN I. Y MORENO,
G. (2018). “Desigualdades de género en el mercado laboral”. Panorama social, nº
27, pp. 47-63 ECHAVES GARCÍA, A;
ECHAVES, C. (2017). “Jóvenes aún más
precarios crisis económica y desigualdad laboral en España”. Cuadernos de
Investigación en Juventud, nº 2, pp.
33-52. GARRIDO MEDINA,
L. (2010), “El impacto de la crisis sobre la desigualdad en el trabajo”. Papeles
de Economía Española, nº 124, pp. 46-68. GODIO. J. (2005).
“El paradigma de la sociedad de trabajo”.
Nueva sociedad, nº 199, págs.
24-34. GRANDE R; PANIAGUA
T; DEL REY, A. (2016). “Inmigración y mercado de trabajo en España: del boom a
la Gran Recesión”. Panorama social, nº
23, 2016, pp. 125-139 HERNANZ, V Y
JIMENO, J.F. (2013). “Segmentación laboral y contratación dual: Conversaciones
póstumas con Luis Toharia”. Revista de Economía Laboral nº 10, pp. 135-149 135-149. KÖHLER, H. y
ARTILES, A.M. (2007). “Paradigmas de la organización social del trabajo” en
KÖHLLER y ARTILES, Manual de Sociología del Trabajo y de las Relaciones
laborales, Delta Publicaciones, cap 12, pp. 371- 386. LORENTE CAMPOS,
R., & GUAMÁN HERNÁNDEZ, A. (2018). “Expansión de la temporalidad y erosión
de la relación de empleo estándar en España: ¿La irrupción de un nuevo
paradigma de relación de empleo?”. Cuadernos De Relaciones Laborales, nº 36, pp.
35-63. MARUANI, M. (2000). “De la sociología del
trabajo a la sociología del empleo”. Política y Sociedad, nº 34, pp. 9-17. MINGORANCE-ARNÁIZ,
A. C. Y PAMPILLÓN OLMEDO, R. (2015). “Mitos y realidades del mercado de trabajo
español”. Estudios de Economía Aplicada, vol. 33, nº 1, pp. 223-257. PRIETO, C. (2000).
“Trabajo y orden social: de la nada a la sociedad de empleo (y su crisis)”. Política
y Sociedad, nº 34, pp. 19-32. ROCHA, F. (2017):
“Precariedad del empleo y riesgo de pobreza”. Gaceta Sindical. Reflexión y
Debate, nº 28, pp. 193-212 ROCHE CÁRCEL,
J.A. (2013). “El incierto sentido del trabajo en la sociedad de riesgo global”.
Barataria: revista castellano-manchega de ciencias sociales, nº 15, pp. 207-226. SANTAMARÍA LÓPEZ,
E. (2018). “Jóvenes, crisis y precariedad laboral: una relación demasiado larga
y estrecha”. Encrucijadas, nº 15, pp. 1-24. TORNS, T. Y RECIO
CÁCERES, C. (2012). “Las desigualdades de género en el mercado de trabajo:
entre la continuidad y la transformación”. Revista de Economía Crítica. Nº 4, pp.
178-202. VILAR RODRÍGUEZ,
M. (2012). “De aquellas arenas estos lodos: el mercado de trabajo en España desde
una perspectiva histórica”. Revista Galega de Economía 21, 1 pp. 115-146. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALONSO, L. E.
(2007). La crisis de la ciudadanía
laboral. Anthropos, Barcelona. BROWN, R.K.
(2010). “¿Sucesión o acumulación? Sobre los cambios en los enfoques teóricos y
en las preocupaciones sustantivas de la sociología del trabajo y del
empleo”. Sociología del trabajo, nº 69, pp. 5-19. CARRASQUER OTO,
P. Y RECIO CÁCERES, C. (2013). “Los colectivos más débiles del mercado laboral:
¿la excepción como norma?”. Anuario IET de Trabajo y Relaciones Laborales, 1, pp. 185-194. CASTELLI, N;
BOGONI, M. (2020). “Empleo, edad y género: el impacto de las reformas y el
nece-sario debate sobre el futuro de las relaciones laborales”. Cuadernos de
Relaciones Laborales, nº 38, pp. 11-38. CASTILLO J. J.
(2008). La soledad del Trabajador
globalizado, Catarata, Madrid. GARRIDO MEDINA,
L. (2012). “Estudios y trabajo de los españoles en la crisis de empleo”. Estudios
de Economía Aplicada, 30 (1), pp- 29-58. GARRIDO MEDINA,
L. Y CHULIÁ, E. (2005). “Las trayectorias de ocupación de un cuarto de siglo”
en Ocupación, formación y el futuro de la jubilación en España, Consejo
Económico y Social de España (CES), Colección Estudios, nº 173, Madrid, pp.
93-129. LÓPEZ CALLE, P.
(2018). “Subjetividad precaria como recurso productivo. Crisis, trabajo e
identidad en las periferias metropolitanas desindustrializadas”. Revista
Española de Sociología, nº 28 (2),
pp. 347-364. OIT (2020)
Perspectivas sociales y del empleo en el mundo – Tendencias 2020. https://www.
ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/---publ/documents/publication/
wcms_734455.pdf MARTÍN ARTILES,
A. ET AL. (2003). Teoría de las relaciones laborales. Fundamentos, Barcelona: Editorial UOC. MARTÍN ARTILES,
A; LOPE, A; BARRIENTOS SÁNCHEZ, D. Y MOLES KALT, B. (2018). «Aprendiendo a
trabajar: trayectorias y discursos». Revista Española de Investigaciones
Sociológicas, nº 164, pp. 115-134. MARTÍNEZ GARCÍA,
J.S.: Estructura y Desigualdad social en España. Ed. Los libros de la Catarata,
Madrid, 2013, pp. 59-79. MARTÍNEZ MORENO,
C. (2019). Brecha salarial de género y discriminación retributiva: causas y
vías para combatirlas. Albacete: Bomarzo MARTÍNEZ PASTOR,
J.I. (2010). “¿Solución familiar o desfamiliarización? Pros y contras de los
modos de compatibilizar trabajo y familia en los países de la OCDE”. Praxis Sociológica, nº 14, pp. 37-66. MARTÍNEZ PASTOR,
J. I. Y BERNARDI, F. (2011). “La flexibilidad laboral: significados y
consecuencias”. Política y Sociedad, nº 48, pp. 381-402. MÉDA, D. (2007).
“¿Qué sabemos sobre el trabajo?”. Revista de trabajo, 3(4), pp. 17-32. PÉREZ OROZCO, A.
(2015), “La sostenibilidad de la vida en el centro… ¿Y eso qué significa?”, en
Mora Cabello de Alba, L., Escribano Gutiérrez, J. (Eds.), La ecología del
trabajo. El trabajo que sostiene la vida, Bomarzo, Albacete PRIETO, C. (1999)
«Crisis del empleo ¿crisis del orden social?», en Miguélez, F.; Prieto, C., Las
relaciones de empleo en España, Siglo XXI, Madrid. PRIOR, J.C. Y R.
MARTÍNEZ (2013): Reflexiones sobre el trabajo en la sociedad actual: nuevos
retos & nuevas realidades, Cívitas, Pamplona. ROCHA SÁNCHEZ, F.
(2015). “Contrato único, segmentación y relaciones laborales. Otra vuelta de
tuerca en la estrategia del miedo”. Revista de Derecho Social, nº 70, pp.
239-253. ROMAGNOLI, U.
(2018). “De la ciudadanía industrial a la ciudadanía industriosa”. Revista de
Derecho Social, nº 81, pp. 21-38. SERRANO GARCÍA,
J. Y BORELLI, S. (2017). “El necesario reconocimiento de los derechos
sindicales a los trabajadores de la economía digital”. Revista de Derecho
Social, nº 80, pp. 233-261 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia continuada e regular á clase e o estudo diario
da materia. A lectura da Guía Docente da materia é fundamental para coñecer
as orientacións xerais e as actividades prácticas que se deben realizar.
Así mesmo, recoméndase o uso frecuente do Moodle da materia, onde os alumnos
serán informados das propostas do profesor (avisos, prácticas, exercicios,
novas, etc.) e atoparán os materiais obrigatorios para a materia. Ademais, como regra xeral, hai que ter en conta as seguintes cuestións: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia serán en papel cumprindo cos seguintes puntos: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|