Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Explicar as principais teorías e conceptos para a análise da desviación social |
A21 A35
|
B3 B13
|
C6
|
Recoñecer a dimensión social da definición e do control da delincuencia e da desviación |
A19 A21 A35
|
B3 B9 B13
|
C4 C6
|
Aplicar as distintas perspectivas teóricas sociolóxicas ás distintas manifestacións da desviación |
A19 A21 A32 A35
|
B3 B9 B13
|
C6
|
Describir os feitos básicos das principais manifestacións de desviación no seu contexto social. |
A19 A21
|
B3 B9 B13
|
C4 C6
|
Identificar os procesos de estigmatización social, así como deducir os intereses, normas e valores sociais que están en xogo. |
A19 A21 A35
|
B3 B9 B13
|
C4 C6
|
Evaluar críticamente as principais fontes de información e datos para o estudo da desviación social. |
A19 A21 A35
|
B3 B13
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á socioloxía da desviación e do control social |
- Presentación do programa
- Definiendo a desviación social: desde o esencialismo ao construtivismo
- Bibliografía e fontes de información sobre a desviación social
|
As principais perspectivas académicas sobre a desviación social |
- A criminoloxía clásica
- O positivismo
- Sociología jurídica
|
As principais perspectivas sociolóxicas sobre desviación e control social: o positivismo sociolóxico |
- Teorías estruturais-funcionalistas: evolución do concepto de anomia
- A Escola de Chicago e os enfoques subculturais
- Teorías del control social y sus límites
|
As principais perspectivas sociolóxicas sobre desviación e control social: teorías construtivistas |
- Teorías da reacción social
- Perspectiva marxista
- Perspectiva de xénero
|
Novas teorías e debates na socioloxía da desviación |
- |
A xestión institucional do control do delito e da desviación |
- Evolución da xustiza penal moderna e do Estado penal-welfare
- A nova cultura do control del delito
|
Temas monográficos sobre desviación social: sexualidade, violencia, enfermidade mental, delincuencia, etc. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C6 |
24 |
24 |
48 |
Proba mixta |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C6 |
2 |
20 |
22 |
Discusión dirixida |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C4 C6 |
22 |
55 |
77 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Durante as clases maxistrais expoñeranse os principais contidos ou temas do curso. En xeral, dedicaráselles unha clase por semana. |
Proba mixta |
O exame final consistirá nunha parte de preguntas test e outra parte de preguntas de ensaio sobre as lecturas e os materiais asignados. |
Discusión dirixida |
As clases de discusión dirixidas supoñerán o esforzo de aplicar a teoría e conceptos presentados previamente a casos máis prácticos, ou á interpretación de novos textos e casuística. Desenvolveranse a través dunha serie de preguntas suscitadas pola profesora respecto de os materiais que se traballarán en cada sesión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Proba mixta |
|
Descrición |
Poden ser de gran axuda as sesións de seguimento do traballo realizado durante o curso, individualizadas ou en pequenos grupos. Ademais, admítese e promove a atención de dúbidas e o intercambio de materiais vía correo electrónico e por foros de Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C4 C6 |
As clases de discusión dirixidas supoñerán o esforzo de aplicar a teoría e conceptos presentados previamente a casos máis prácticos, ou á interpretación de novos textos e casuística. Desenvolveranse a través dunha serie de preguntas suscitadas pola profesora respecto de os materiais que se traballarán en cada sesión.
Pola demostración da realización do traballo esixido en cada caso, e da adecuada comprensión dos materiais, outorgaranse puntos que sumarán ata un máximo de 6, equivalente a un 60% da nota final. A realización da discusión e obtención dos puntos sempre esixirá presencialidad ou docencia sincrónica. |
60 |
Proba mixta |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C6 |
O exame final representa o 40% da cualificación final. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Prevese contemplar traballos sustitutivos non-presenciais optativos para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Para a segunda e posteriores convocatorias, a avaliación será mediante proba mixta sobre os contidos das lecturas asignadas.
Seguindo as recomendacións do Comité Ambiental de Green Campus do Centro, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Goffman, Erving (2008). Estigma. Buenos Aires, Amorrortu
Garland, D. (2005). La cultura del control. Barcelona, Gedisa
Larrauri, E. (2000). La herencia de la criminología crítica. Madrid, Siglo XXI
Taylor, I., P. Walton y J. Young (1977). La nueva criminología: Contribuciones a una teoría social de la conducta desviada. Buenos Aires, Amorrortu
Sutherland, Edwin (1988). Ladrones profesionales. Madrid, La Piqueta
Milgram, Stanley (1980). Obediencia a la autoridad. Bilbao, Desclée de Brouwer
Becker, Howard (2009). Outsiders. Buenos Aires, Siglo XXI |
Separadamente da bibliografía básica, traballarase sobre unha serie de artigos, dispoñibles na plataforma moodle, sobre a que se realizarán as proba final e os exercicios presenciais. |
Bibliografía complementaria
|
Baratta, A. (1993). Criminología crítica y crítica del derecho penal. Madrid, Siglo XXI
Bergalli, Roberto (Coord) (2006). Flujos migratorios y su (des)control. Barcelona, Anthropos
Wacquant, L. (2001). Las cárceles de la miseria. Madrid, Alianza |
Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|