Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O/a estudante identificará os potenciais usos da metodoloxía de enquisa |
A5 A15 A17 A26
|
B3 B5 B13 B25 B27
|
C4 C6 C8
|
O/a estudante poñerá en relación a metodoloxía de enquisa con outras materias do grao, o TFG e diferentes ámbitos profesionais |
A5 A13 A15
|
B3 B5 B13 B25 B27
|
C4 C6 C8
|
O/a estudante identificará as fases no deseño e aplicación dunha enquisa |
A7 A14 A15 A16 A20 A21 A27 A34
|
B3 B13 B17 B21
|
C3 C4
|
O/a estudante recordará os aspectos fundamentais a considerar na elaboración dunha enquisa de calidade |
A7 A13 A14 A15 A16 A20 A34
|
B17 B21
|
C6
|
O/a estudante coñecerá e usará os programas informáticos de aplicación para o desenvolvemento e análise dunha enquisa |
A5 A7 A14 A16
|
B3 B7
|
C3
|
O/a estudante desenvolverá un proxecto de investigación utilizando a metodoloxía de enquisa
|
A7 A15 A16 A20
|
B1 B2 B3 B4 B10 B12 B13 B18 B23
|
C1 C4 C8
|
O/a estudante defenderá, mediante una presentación oral, o proxecto de investigación |
A24
|
B6 B10 B12 B25 B27
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introducción á metodoloxía de enquisas |
Breve historia da enquisa
Usos da metodoloxía de enquisas no ámbito académico e noutros ámbitos profesionais |
TEMA 2: Ética e protección de datos |
A ética na realización dunha enquisa
Protección e tratamento dos datos de enquisa
|
TEMA 3: Fases no deseño e aplicación dunha enquisa |
As fases no deseño e aplicación dunha enquisa: medida e representación
Validez interna e validez externa
A relación entre as fases no deseño e aplicación dunha enquisa e outras materias do grao e o TFG |
TEMA 4: Do concepto ao desenvolvemento do cuestionario |
Identificación dos obxectivos e os conceptos
Operativización dos conceptos
Tipos de preguntas e implicacións
O desenvolvemento do cuestionario
A calidade das medidas
A calidade co cuestionario |
TEMA 5: Deseño da mostra e traballo de campo |
Universo, poboación e mostra: deseño da mostra
Deseño e documentación do traballo de campo
O papel do/a entrevistado e do/a entrevistador/a
Control e calidade do traballo de campo |
TEMA 6: Rexistro e análise de datos |
A codificación e rexistro dos datos
Programas informáticos de aplicación para rexistro de datos
Análise e interpretación dos datos
|
TEMA 7: Informe e presentación de resultados |
A elaboración dun informe
A presentación dos resultados a diferentes públicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A7 A13 A16 A20 A21 A26 A27 A34 C4 C6 C8 |
20 |
30 |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A14 A16 A17 B1 B2 B4 B5 B7 B12 B23 B25 C3 |
20 |
20 |
40 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A15 A16 B1 B2 B3 B4 B7 B10 B12 B13 B17 B18 B27 C4 |
16 |
16 |
32 |
Presentación oral |
A15 A24 B6 B12 B13 C1 |
5 |
5 |
10 |
Proba obxectiva |
A7 A14 B3 B5 B21 |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audivisuais e a introducción de temas para debate por parte do estudantado. Propiciarase a participación na clase tanto de alumnas como de alumnos. Na medida en que o desenvolvemento da materia o permita, invitaránse profesionais de distintas disciplinas a participar nas sesións maxistrais. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de actividades de carácter práctico, relacionadas coa materia impartida nas sesións maxistrais. A maioría das actividades de prácticas desenvolveráse en grupos. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Realización dun proxecto de investigación con metodoloxía de enquisa. O proxecto de investigación realizarase en grupos. |
Presentación oral |
Presentación oral do proxecto de investigación desenvolvido durante o curso ao resto dos estudantes. |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba obxectiva para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia. Estará composta por preguntas curtas e/ou de resposta múltiple.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Prácticas de laboratorio |
Presentación oral |
|
Descrición |
As titorías desenvolveranse preferentemente de forma online, a través de Teams ou calquera outra plataforma que se estime oportuna.
O horario das titorías comunicarase no inicio do cuatrimestre. O alumnado pode pedir cita por adiantado via email, para concertar a titoría online.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa situación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A15 A16 B1 B2 B3 B4 B7 B10 B12 B13 B17 B18 B27 C4 |
O proxecto de investigación en grupo contribuirá ao 40% da nota final.
Fixarase unha data límite para a entrega do proxecto de investigación. Non se admitirá o proxecto de investigación para avaliación fóra de prazo.
O proxecto de investigación solicitaráse en formato dixital.
|
40 |
Prácticas de laboratorio |
A14 A16 A17 B1 B2 B4 B5 B7 B12 B23 B25 C3 |
Valorarase a asistencia ás prácticas de laboratorio e a participación activa do estudantado nas prácticas que se propoñan.
Os/as estudantes deberán entregar un mínimo de dúas das prácticas realizadas no laboratorio para a súa avaliación.
A asistencia e participación do estudantado e a entrega das prácticas contribuirá ao 10% da nota final.
Fixarase unha data límite para a entrega de cada unha das prácticas. Non se admitirán as prácticas para avaliación fóra de prazo.
As prácticas solicitaranse en formato dixital. |
10 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A13 A16 A20 A21 A26 A27 A34 C4 C6 C8 |
Valorarase a asistencia ás sesións maxistrais e a participación nos debates que se propoñan na aula.
A asistencia e participación nas clases maxistrais do estudantado contribuirá ao 10% da nota final. |
10 |
Presentación oral |
A15 A24 B6 B12 B13 C1 |
A presentación oral do traballo de investigación contribuirá ao 10% da nota final. |
10 |
Proba obxectiva |
A7 A14 B3 B5 B21 |
Realizarase unha proba obxectiva que contribuirá ao 30% da nota final. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación que se prantexa é de avaliación continua, no que cada unha das partes ten un peso específico para o cómputo da nota final da materia. Se un/ha alumno/a non presentase a calquera dos seguintes elementos de avaliación tería como nota na avaliación continua un "non presentado": - prácticas de laboratorio - proxecto de investigación - presentación oral - ou proba obxectiva
No caso de que a nota na avaliación continua sexa un "non presentado" ou que non se obteñan os mínimos esixidos para superar a materia polo sistema de avaliación continua (é dicir que non se supere o 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación), os estudantes poderán presentarse a unha proba obxectiva única que comprenderá toda a materia. Esa proba obxectiva constará de preguntas curtas e/ou de resposta múltiple e de exercicios prácticos.
A proba obxectiva única farase nas datas que estableza o centro nos calendarios oficiais de exames.
O alumnado que se acolla ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia terá que avaliarse, preferentemente, mediante a realización da proba obxectiva única.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Díaz de Rada, V. (2009). Análisis de datos de encuesta: Desarrollo de una investigación completa utilizando SPSS. Barcelona: UOC
Azofra, M.J. (1999). Cuestionarios. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Saris, W. (2014). Design, evaluation, and analysis of questionnaires for survey research. Hoboken: Wiley
Alvira Martín, F. (2011). La encuesta: Una perspectiva general metodológica. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Font, J. e Pasadas, S. (2016). Las encuestas de opinión. Madrid: Catarata; CSIC
Cea D´Ancona, M.A (2004). Métodos de encuesta: Teoría y práctica, errores y mejora. Madrid: Síntesis
Díaz de Rada, V. (2001). Organización y gestión de los trabajos de campo con encuestas personales y telefónicas. Barcelona: Ariel
Wolf, C., Joye, D., Smith, T.W., and Y. (2016). The SAGE Handbook of Survey Methodology. Los Angeles: Sage
Díaz de Rada, V. (2002). Tipos de encuestas y diseños de investigación. Pamplona: Universidad Pública de Navarra |
|
Bibliografía complementaria
|
|
https://www.europeansocialsurvey.org/data/ |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística aplicada ás ciencias sociais 1/615G01101 | Métodos e técnicas de Investigación social/615G01105 | Estatística aplicada ás ciencias sociais 2/615G01201 | Análise multivariante de datos sociais/615G01206 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|