Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
A20 |
Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos. |
A22 |
Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos. |
A25 |
Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones). |
A28 |
Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales. |
A29 |
Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones. |
A33 |
Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje. |
A34 |
Conocimientos y actitudes de ética profesional. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B10 |
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B14 |
Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar. |
B17 |
Motivación por la calidad. |
B19 |
Adaptación a nuevas situaciones. |
B22 |
Liderazgo. |
B23 |
Iniciativa y espíritu emprendedor. |
B24 |
Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Da mesma maneira estúdase como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano en empresa.
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A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
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B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
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C1 C3 C4 C5 C7 C8
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Coñecer a forma na que se organizan os departamentos de recursos humanos |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
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B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
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C1 C3 C4 C5 C7 C8
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Saber definir as funcións dos departamentos de recursos humanos |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
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B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
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C1 C3 C4 C5 C7 C8
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Saber identificar os tipos de comunicación na empresa |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
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B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
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C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
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Saber organizar os pasos básicos dun proceso de selección |
A2 A20 A22 A25 A28 A33 A34
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B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24
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C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
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Saber analizar a motivación no traballo |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
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B1 B2 B3 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
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C1 C3 C4 C5 C7 C8
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Saber como se realiza o seguimento dos empregados dende a súa incorporación, o seu plan de carreira até a súa saída da empresa. |
A2 A20 A22 A25 A29 A33 A34
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B1 B4 B5 B10 B27
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C3 C4 C7
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Valorar a necesidade de establecer métodos de control dos traballadores da empresa: o control do persoal |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
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B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
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C1 C3 C4 C5 C7 C8
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. A FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. |
Historia e antecedentes.
Caracterización da función de recursos humanos.
Principais contidos da función de recursos humanos na empresa. |
TEMA 2. ANÁLISIS DA EMPRESA COMO SISTEMA SOCIAL. |
Organización formal (funcional e xerárquica) e organización informal.
A burocracia industrial.
Sistema de roles. |
TEMA 3. A SATISFACCIÓN E A MOTIVACIÓN NO TRABALLO. |
A humanización do traballo.
Definición de motivación e satisfacción.
Teorías sobre a motivación.
Incentivos para a incrementar a motivación na empresa.
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TEMA 4. DIRECCIÓN ESTRATÉXICA DOS RECURSOS HUMANOS. |
Modelos de xestión dos recursos humanos.
O modelo de xestión por competencias.
A planificación de políticas estratéxicas de recursos humanos.
Esixencias da planificación estratéxica dos recursos humanos. |
TEMA 5. PLANIFICACIÓN, DESEÑO E ANÁLISIS DOS POSTOS DE TRABALLO. |
Enfoques no deseño dos postos de traballo.
Deseño e análise de postos de traballo.
Metodología para o deseño e elaboración dun profesiograma.
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TEMA 6. CARACTERÍSTICAS DO CONTRATO DE TRABALLO E LIQUIDACIÓN DE NÓMINAS. |
Natureza do contrato de traballo: supostos e requisitos.
Tipoloxía de contratos, seguros sociais e protección do traballador.
Ferramentas para a xestión de RRHH e cálculo de nóminas. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A34 A2 B1 B5 C1 C2 C5 C8 |
25 |
0 |
25 |
Oral presentation |
B1 B10 B12 C1 |
8 |
4 |
12 |
Workshop |
A20 A22 A25 A28 A29 A33 B27 B24 B23 B22 B19 B17 B14 B12 B10 B4 B3 B2 C3 C4 C7 |
37 |
37 |
74 |
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Personalized attention |
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1.5 |
0 |
1.5 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións de clases maxistrais nas que se explican os contidos teóricos da materia potenciando a comprensión e a participación do alumnado. |
Oral presentation |
Exposición oral dalgúns dos traballos realizados polos estudantes de maneira individual ou grupal. |
Workshop |
Sesións eminentemente prácticas onde os estudantes a través da realización de actividades e traballos de forma individual ou en grupo, pon en práctica os coñecementos adquiridos na materia. |
Personalized attention |
Methodologies
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Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
Oral presentation |
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Description |
Ó comezo do curso se lles facilitará ós estudantes a programación detallada da materia recollida no documento Plan de Traballo da Asignatura (PTA) no que se especifica, entre outros aspectos, a estructura e organización das clases, a planificación de contidos e as datas concretas de entrega da totalidade dos traballos e prácticas a realizar ó longo do cuadrimestre.
Realizarase un seguimento continuo dos estudantes a través de tutorías e atención personalizada como complemento das actividades a realizar na aula. Recoméndase ao alumnado facer uso das mesmas para a consulta e seguimento das actividades e traballos que deben realizar de cara a alcanzar o maior aproveitamento e aprendizaxe na materia. |
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Workshop |
A20 A22 A25 A28 A29 A33 B27 B24 B23 B22 B19 B17 B14 B12 B10 B4 B3 B2 C3 C4 C7 |
Consistirá na realización das actividades prácticas e traballos relacionados cos distintos contidos abordados na materia. |
85 |
Oral presentation |
B1 B10 B12 C1 |
Exposición oral dalgúns dos traballos realizados polos estudantes de maneira individual ou grupal. |
15 |
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Assessment comments |
O sistema de avaliación da materia basearase nun 100% na avaliación continua. De tal xeito que os estudantes serán calificados en base ós seguintes criterios de avaliación: 1) entrega de actividades prácticas e traballos realizados nos talleres sobre os contidos abordados na materia (85% da calificación); b) exposición oral dalgunhas das actividades realizadas (15% da calificación). Sistema antiplaxio: A profesora reservase o dereito de non evaluar traballos que presenten algún porcentaje de plaxio no seu contido (todos os traballos entregados no marco da materia someteranse ó programa antiplaxio Turnitin). Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación, de modo que os estudantes terán a posibilidade de aprobar e de acceder ó 100% da calificación na materia en todas as oportunidades de avaliación. Calificación de non presentado: Corresponde ó estudante cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a calificación final, con independencia da calificación alcanzada. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O estudante deberá comunicar esta circunstancia ó profesor ó comezo do curso e, excepto para as datas aprobadas en Xunta de Facultade para a proba obxetiva final, para as restantes probas acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
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Sources of information |
Basic
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Chiavenato, I. (2011). Administración de los recursos humanos. México: McGraw-Hill
Valero Matas, J. (2010). Casos prácticos de recursos humanos y relaciones laborales. Madrid: Pirámide
Puchol, L. (2000). Casos y supuestos en dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Díaz de Santos
Pérez Corostegui, E. y Rodrigo Moya, B. (1998). Desarrollo y evaluación de recursos humanos. Madrid: Pirámide
Mínguez Vela, A. (2006). Dirección práctica de recursos humanos. Madrid: ESIC
Moreno, L. P. (2012). Dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Ediciones Díaz de Santos
Gómez-Mejía, L. R.; Balkin, D. B. y Cardy, R. L. (2001). Dirección y gestión de Recursos Humanos. Madrid: Prentice Hall
AAVV (2006). Gestión de los recursos humanos del análisis teórico a la solución práctica. Madrid: Prentice Hall International
Lucas Marín, A. (1997). La comunicación en la empresa y en las organizaciones. Barcelona: Bosch
Elías, J. y Mascaray, J. (1998). Más allá de la comunicación interna. Barcelona: Gestión 2000
Rubio, J. A. P. (1997). Motivación y satisfacción laboral: retrospectiva sobre sus formas de análisis. REIS, 133-167
Del Valle Zaragoza, V. y Gómez de Agüero, J. L. (2008). Recursos Humanos. Madrid: McGraw-Hill
Lucas Marín, A. (1992). Sociología de la empresa . Madrid: Ibérico Europea de Ediciones
Lucas Marín, A. (2002). Sociología de las organizaciones. Madrid: McGraw-Hill
Blanch Rivas, J. M. (2003). Teoría de las relaciones laborales: fundamentos. Barcelona: UOC |
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Complementary
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Moldes Farelo, R. (2012). De la Gestión de Recursos Humanos a la Dirección de Personas. Tirant lo Blanch
Olaz Capitán, A. J. (2006). Definición de un modelo de clima laboral basado en la gestión por competencias. Papers, 91: 193-201
Valencia Rodríguez, M. (2005). El capital humano, otro activo de su empresa. Entramado, 2005, 1 (julio-diciembre)
Herrero Blasco, A. et al. (2015). Gestión de los Recursos Humanos. Tirant lo Blanch
Cequea M. M., Rodríguez, C. y Núñez M. A. (2011). La productividad desde una perspectiva humana: Dimensiones y factores. Intangible Capital, 7(2): 549-584.
Steckerl Guerrero, V. (2006). Modelo explicativo de una empresa familiar que relaciona valores del fundador, cultura organizacional y orientación al mercado. Pensamiento & gestión, 20. Universidad del Norte: 194-215. |
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Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
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Subjects that continue the syllabus |
Economic and organisational sociology/615G01207 |
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Other comments |
1. Aconséllase ao alumnado realizar as lecturas que a profesora facilite e recomende ao longo do cuadrimestre, de cara a obter un máximo aproveitamento da materia. 2. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático; b. realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
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