Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Estratexias de comunicación multimedia Código 616G01035
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Costa Sanchez, Carmen
Correo electrónico
carmen.costa@udc.es
Profesorado
Costa Sanchez, Carmen
Correo electrónico
carmen.costa@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Estratexias de Comunicación Multimedia resulta de interese para a formación dos futur@s titulad@s en comunicación audiovisual debido á relevancia que adquiren as novas formas de comunicación integradas a través de diversos medios no ámbito da cultura da converxencia.
Esta materia pretende dotar o alumnado das ferramentas adecuadas para coñecer as características das mensaxes nas diferentes plataformas e pantallas, en especial no que se refire ao proceso de planificación, produción e avaliación dun proxecto transmedia.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contidos fundamentais mantéñense.
2. Metodoloxías
A docencia interactiva pasará a ser online no caso de ter que aplicar un modelo de non presencialidade. mantense o obradoiro como metodoloxía de desenvolvemento da materia.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Titorías en Teams e correo electrónico.
4. Modificacións na avaliación
A proba realizarase de maneira online de non poder facerse presencialmente.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comunicar mensaxes audiovisuais. A1
B9
C1
C2
Crear produtos audiovisuais A2
B9
C1
C4
Coñecelas técnicas de creación e produción dunha campaña transmedia. A7
A8
A12
B9
Coñocer os principais códigos da mensaxe audiovisual. A6
A12
B9
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. Formatos e tendencias de comunicación multimedia. . Marco conceptual.
. Narrativa multiplataforma.
. Narrativa crossmedia.
. Narrativa transmedia.
2. Factores e estratexias de comunicación en Social Media. . O valor da conversación social.
. Obxectivos: por que e para que dos Social Media?
. Selección de Social Media en función do contido audiovisual.
. Estratexias para impulsar a interacción.
3. Creación e optimización de contidos en liña. . A mensaxe.
. A biblia de desenvolvemento.
. A selección das plataformas.

4. Estratexias de comunicación combinadas on-off line. . Coherencia contido-soporte.
. Estratexias combinadas.
5. Planificación e desenvolvemento de proxectos de comunicación multimedia. . Metas e obxectivos.
. Planificación.
. Execución.
. Avaliación de resultados e obtención de conclusións.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A7 A8 A12 B9 C3 20 58 78
Proba mixta A1 A2 A6 C2 1 0 1
Obradoiro A1 A2 A7 A8 A12 B9 C1 C2 C3 C4 20 50 70
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Leccións expositivas da parte teórica da materia que serán acompañadas por exemplos prácticos que axuden a ilustrar o contido e faciliten a súa comprensión.
Proba mixta Exame dos contidos da materia.
Obradoiro Desenvolvemento de diferentes traballos a través dunha metodoloxía de aprendizaxe baseada en proxectos

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
A profesora estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico e Teams para as necesarias orientacións e seguimento das súas actividades e traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A6 A7 A8 A12 B9 C3 Docencia participativa para o debate dos conceptos e marco contextual desenvolvido. 30
Obradoiro A1 A2 A7 A8 A12 B9 C1 C2 C3 C4 A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.

70
 
Observacións avaliación

Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos.


Fontes de información
Bibliografía básica Costa Sánchez, Carmen & Martínez Costa, Sandra (eds.) (2018). Comunicación Corporativa Audiovisual y Online. Innovación y tendencias.. Barcelona: Editorial UOC
Jenkins, Henry (2006). Convergence culture. New York : New York University Press
Jenkins, Henry; Ford, Sam & Green, Joshua (2015). Cultura transmedia. Barcelona: Gedisa
Gallego Aguilar, Andrés Felipe (2011). Diseño de Narrativas Transmediáticas. Colombia: Universidad de Caldas. Manizales
Rosales, Pere (2010). Estrategia digital : cómo usar las nuevas tecnologías mejor que la competencia. Bilbao: Ediciones Deusto
Costa Sánchez, Carmen & Piñeiro Otero, Teresa (2013). Estrategias de comunicación multimedia. Barcelona: Editorial UOC
Acuña, Fernando & Caloguerea, Alejandro (2013). Guía para la producción y distribución de contenidos transmedia para múltiples plataformas. Chile: Acción Audiovisual
Neira, Elena (2015). La otra pantalla. Redes sociales, móviles y nueva televisión. Barcelona: Editorial UOC
Scolari, Carlos Alberto. (2013). Narrativas transmedia : cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Centro libros PAPF

Bibliografía complementaria Cascajosa Virino, Concepción (ed.) (2015). Dentro de El Ministerio del Tiempo. Madrid: Leemelibros
Tubau, Daniel (2011). El guión del siglo 21: el futuro de la narrativa en el mundo digital. Barcelona : Alba
Miller, Michael (2010). Marketing con YouTube. Madrid : Anaya Multimedia, 2011


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Comunicación corporativa/616G01013
Ficción audiovisual/616G01014
Guión/616G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías