Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Aprendizaxe e control motor Código 620517011
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 20
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios nos contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Traballos tutelados
- Análise de fontes documentais

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Actividades iniciais. Se levan a cabo mediante videoconferencia a través de Teams
- Sesión maxistral. Se levan a cabo mediante videoconferencia a través de Teams
- Prácticas de laboratorio. En etapa presecicail, esta metodoloxía cénntrase na práctica de procedementos experimentais. Na fase non presencial, en caso de confinamento, estará focalizada á xestión e tratamento de datos
- Seminario. Lévase a cabo mediante reunión virtuais mediante o uso de Teams
- Presentación oral. Terán lugar mediante a ferramenta Teams


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Indícase ferramenta e temporalización
Moodle. Semanalmente apórtanse materiais e tarefas a través desta plataforma. A comunicación de novas faise a través de foro e de quickmail
Teams. Titorías individuais e en grupo fanse por este medio con peridicidade semanal. Asemade, créase un equipo cos alumnos para compartir arquivos
Correo electrónico. As consultas dos alumnos recibidas por este medio, respóndense nun prazo de 24 horas.


4. Modificacións na avaliación

Observacións de avaliación:
Tódalas metodoloxías poden desenvolverse a distancia, sen embargo o documento marco da Universidade da Coruña de medidas para a finalización do curso 2019-2020 sinalaba que era pertinente “Asignar a porcentaxe dedicada na avaliación á asistencia (presencial ou por videoconferencia) a outras metodoloxías”. Por elo aquelas metodoloxías que requiren para a súa avaliación da asistencia (seminario e prácticas de laboratorio) deixan de formar parte da mesma. Os seus porcentaxes pasan a asignarse ó traballo tutelado. Os criterios aquí indicados son de aplicación para a primeira e segunda oportunidade

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Se mantén o recollido na guía orixinal

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e saber utilizar as técnicas de investigación no ámbito da aprendizaxe e control motor AI2
AI4
AI5
AI7
AI11
AI16
BI1
BI2
BI6
BI7
BI9
CI1
CI2
CI3
CI4
Saber realizar un deseño de investigación para a análise da aprendizaxe e control motor AI9
AI17
AI19
BI1
BI3
BI5
BI6
BI7
BI9
CI1
CI2
CI3
CI4
Saber analizar os resultados e interpretalos AI4
AI6
AI10
AI13
AI16
BI3
BI5
CI4

Contidos
Temas Subtemas
O método científico no estudo da aprendizaxe e do control motor
Deseños de investigación para a análise da aprendizaxe e do control motor
Implementación dun deseño para a análise da aprendizaxe e do control motor
Recollida e procesamento de datos correspondentes a un deseño para a análise da aprendizaxe e do control motor
Comunicación oral e escrita dun deseño para a análise da aprendizaxe e do control motor

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A19 B6 B7 C1 C4 60 50 110
Seminario A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 15 15 30
Actividades iniciais A6 A11 A19 B2 B3 B6 B9 C1 15 0 15
Traballos tutelados A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 0 200 200
Presentación oral A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A19 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 2 15 17
Análise de fontes documentais A2 A5 A6 B1 B3 B5 B6 B9 C1 C4 0 120 120
Sesión maxistral A4 A7 A11 B1 B3 B7 C2 C3 8 0 8
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Realización práctica de procedementos experimentais (recollida e xestión de datos) e formación no manexo de instrumentos de investigación
Seminario Reunións e actividades de grupo de investigación para abordar os diferentes proxectos e iniciativas en marcha: seguimentos de experimentos, análises de artigos, exposición de de traballos (comunicacións en congresos, artigos en preparación etc.).
Actividades iniciais Resolución de dúbidas e seguimento de traballos
Traballos tutelados Consistirá na elaboración dunha memoria das actividades presenciais e non presenciais levadas a cabo. Das primeiras o alumno elaborará un diario pormenorizado e reflexivo das tarefas realizadas: sesións maxistrais, prácticas de laboratorio, reunións de grupo de investigación e titorías en grupo reducido. Respecto das segundas, o alumno deberá realizar unha descrición detallada do traballo non presencial requirido: procura bibliográfica levada a cabo, tratamento e xestión de datos, elaboración da memoria etc. O alumnos poderá incorporar as evidencias de cada unha das actividades que considere oportunas (documentos, diapositivas etc). A memoria conterá polo menos os seguintes apartados:

- Descrición/Diario das actividades presenciais con xustificación das horas de traballo cumprimentadas
- Descrición das actividades non presenciais desenvolvidas
- Resultados dunha revisión bibliográfica. Devandito procedemento sería encamiñado á preparación do traballo fin de máster e á elaboración do deseño de investigación que se incluirá na presente memoria. O alumno neste apartado simplemente presentará os resultados da procura: bases de datos consultadas, palabras craves empregadas, número de referencias iniciais, criterios dee inclusión/exclusión e listaxe de referencias finalmente seleccionadas
- Deseño de investigación. Debereise elaborar un proxecto de investigación no campo de estudo da materia
Presentación oral Análise do traballo tutelado, con especial énfase na exposición de deseño de investigación
Análise de fontes documentais Consistirá na análise de artigos referidos ao estudo da condición física nos ámbitos de rendemento de portivo e exercicio físico para a mellora da saúde. Poñerase especial énfase no estudo de traballos en lingua inglesa de publicacións incluídas en JCR. Compromete un importante traballo do alumno, quen analizará a documentación achegada polo profesor ou localizada polo propio estudante, para posteriormente proceder á súa discusión nas titoría e reunións de grupo. Así mesmo inclúense as tarefas de revisión bibliográfica requirida para a elaboración do aparatado correspondente do traballo tutelado
Sesión maxistral Exposición dos contidos da materia, con soporte audiovisual. A pesar das características concretas desta metodoloxía, buscarase a implicación activa do alumno, así como a significación das aprendizaxes

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Descrición
Calquera das metodoloxías expostas requirirán no seu desenvolvemento de atención personalizada. Con todo, o traballo tutelado pola súa estrutura requirirá o desenvolvemento sistemática de titoría individuais co seguinte contido:

- Explicación da estrutura da memoria
- Selección da temática da procura bibliográfica e do deseño de investigación
- Estruturación da memoria nos seus apartados de actividades presenciais e non presenciais
- Supervisión dos resultados da procura bibliográfica
- Supervisión do deseño de investigación.

En canto á Presentación Oral, levarán a cabo unha primeira titoría para establecer a estrutura da presentación e unha segunda sesión de orientación para supervisar os aspectos formais da mesma

As actividades iniciais correspondes a titoría individuais ou en grupo reducido para aclarar e especificar aspectos ao comezo do desenvolvemento das diferentes tarefas da materia: incorporación ao grupo, tarefas nas prácticas de laboratorio, funcións nos seminario ou reunións de grupo e orientacións respecto ao traballo autónomo a desenvolver en cada caso

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 Valoraranse:

- Calidade da presentación formal
- Rigor e precisión no rexistro das actividades realizadas
- Procura bibligráfica sistematizada e axustada
- Calidade do deseño de investigación: orixinalidade, viabilidade e nivel de concreción
70
Presentación oral A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A19 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 Valoraranse:
- Calidade da comunicación verbal
- Calidade no emprego de Tics
20
Prácticas de laboratorio A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A19 B6 B7 C1 C4 O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado 5
Seminario A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado 5
 
Observacións avaliación
Para superar a materia será imprescindible lograr o apto e no traballo tutelado. Salvo que tivese lugar un cambio no sistema de avaliación, a cualificación obtida nos diferentes apartados conservarase en posteriores oportunidades. En cada oportunidade, o non concorrer a algún dos apartados da avaliación pendentes de superación, e que sexan requisito para poder obter o apto na materia (traballo tutelado) implicará a cualificación do alumno como non presentado.

Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía será recomendada individualmente a cada alumno en función do proxecto para desenvolver dentro do traballo tutelado

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

La bibliografía será recomendada individualmente a cada alumno en función del proyecto a desarrollar dentro del trabajo tutelado



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías