Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar, e comprender os requisitos psico e sociomotores das habilidades atléticas
|
A5 A25 A26
|
B1 B4 B10 B11 B16 B19
|
C1 C7 C8
|
Conocer os elementos técnico-tácticos que estructuran as habilidades atléticas e executalas básicamente. |
A25 A26
|
B1 B2 B4 B15 B16
|
C1 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- BLOQUE TEMATICO 1º: ASPECTOS XERAIS
- BLOQUE TEMATICO 2º: AS CARREIRAS
- BLOQUE TEMATICO 3º: OS SALTOS
- BLOQUE TEMATICO 4º: OS LANZAMENTOS
|
Introducción ao estudo do atletismo
Os marcos sociais da práctica atlética
Introducción á didáctica do atletismo
Introducción á iniciación atlética
Introducción aos desplazamentos atléticos
As carreiras de velocidade
As carreiras de relevos
As carreiras de vallas
As carreiras de resistencia e obstáculos
A Marcha atlética
Introducción aos saltos
O salto de lonxitude
O triple salto
O salto de altura
O salto con pértega
Introducción aos lanzamentos
O lanzamento de peso
O lanzamento de xabalina
O lanzamento de disco
O lanzamento de martelo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A25 A26 |
1 |
1 |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B1 |
1 |
2 |
3 |
Análise de fontes documentais |
B10 C8 |
1 |
10 |
11 |
Práctica de actividade física |
A25 B11 C4 |
32 |
32 |
64 |
Sesión maxistral |
A25 B2 B15 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B1 B4 |
1 |
12 |
13 |
Discusión dirixida |
B16 C1 C6 C7 |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
B19 |
1 |
14 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura, contextualización e nivel de importancia nos diferentes ámbitos profesionais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e participación e eventos académicos ou deportivos relacionados có atletismo |
Análise de fontes documentais |
Revisión da bibliografía específica relacioada cos contidos da asignatura |
Práctica de actividade física |
Práctica dirixida para o aprendizaxe das habilidades atléticas |
Sesión maxistral |
Explicación teórica con apoio audiovisual dos fundamentos atléticos básicos |
Traballos tutelados |
Elaboración dun traballo relacionado coas habilidades atléticas, portafolio, ... baixo a dirección e tútela do profesor |
Discusión dirixida |
Debate sobre calquera tema dos contidos, moderado polo profesor |
Proba mixta |
Proba de avaliación obxectiva sobre o temario, de resposta breve, longa, multiple ou de execución práctica fisico deportiva |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O profesor responderá as dúbidas que poida ter o/a alumno/a sobre as fontes documentais a consultar, facendo un seguimento do proceso
O profesor estará á disposión do alumnado para orientalo na elaboración do seu traballo, facendo un seguimento constante da evolución do mesmo, garantindo os obxectivos do mesmo
O/A alumno/a poderá consultar tódalas dúbidas e inquedanzas en relación cos contidos da materia, antes e despois da realización da proba, podendo facelo de xeito presencial ou a través do correo electrónico ou da plataforma MOODLE.
MATRICULA PARCIAL: Excepcionalmente se personalizaran caso a caso as Medidas de Atención.
Metodología específica personalizada o trabajo dinámico según casos de matrícula parcial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B19 |
A proba mixta consistirá por unha banda, nun exame final como método de valoración da adquisición de competencias de tipo conceptual (saber), obxectivo das metodoloxías: actividades inciciais, sesión maxistral e a comprensión dos obxectivos das sesións realizadas na práctica de actividade física (40%). Por outra banda valorarase o nivel de competencia motriz ("saber facer"), en todas as disciplinas atléticas, a través de evaluacións prácticas (30%). Sendo necesario obter o aprobado nas dúas partes.
|
50 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B1 B4 |
Valorarase tanto o proceso como o producto final do traballo realizado polo/a alumno/a, conforme aos requerimentos indicados polo profesor.
|
25 |
Práctica de actividade física |
A25 B11 C4 |
Valorarase a participación e implicación do/a alumno/a en cada unha das sesións, asi como a correcta realización das actividades formativas. Para superar esta metodoloxía é necesario que o/a alumno/a asista, como mínimo, ao 70 % das sesións. Esta participación valorarase do seguinte xeito: a participación activa do/a alumno/a en cada práctica conlevará 1 punto, o feito de non realizala baixará a puntuación ata 0,5 puntos, sempre que se encontre presente, sendo necesario obter o 70% da puntuación máxima, de cara á obtención do 70% de asistencia. No caso de que non acade este mínimo o/a alumno/a non poderá optar á evaluación final. Na segunda oportunidade o/a alumno/a deberá superar o examen teórico cunha una nota mínima de 7 puntos para aprobar a materia. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para superar materia, tanto 1ª e 2ª oportunidade garantindo a adquisición das competencias da mesma, o alumno deberá obter o aprobado en cada unha das metodoloxías propostas, agás para aqueles que non asistiran ao 70% das clases prácticas, en cuxo caso para aprobar o examen teórico será necesario alcanzar 7 puntos mínimo sobre 10. Non se manteñen calificacions dun curso a outro nin para 2ª oportunidade nin futuras convocatorias. A asistencia/participación e obligatoria a o 70% das clases presenciais que son necesarias para superar a asignatura na 1ª oportunidade de cada convocatoria. Non sendo necesario para a 2ª oportunidade de cada convocatoria. O criterio establecido po lo profesor para a obligatoriedade das prácticas, alumnos lesionados, alto rendimiento, ... dependera do momento do curso e tipo de lesión. O profesor podrá establecer actividades alternativas según os diferentes supuestos. MATRICULA PARCIAL: Excepcionalmente se personalizaran caso a caso as Medidas de Atención ye a sua evaluación Metodoloxía específica personalizada o traballo dinámico según os casos de matrícula parcial. Os examenes estarán no idioma de impartición da asignatura, os alumnos podrán responder no idioma da su elección. Si se desea en outro idioma se solicitará unha semana antes da fecha de realización.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piasenta, J. (2001). Aprender a observar. Barcelona. Inde
Hornillos, I. (2000). Atletismo. Barcelona. Inde
Bravo, J., Pascua, M., Gil,F., Ballesteros, J.M., Campra, E. (1992). Atletismo I. Carreras y marcha. Madrid. COE
Bravo,J., López, F.; Hans, R.; Seirul’lo, F. (1992) (1992). Atletismo II. Saltos. Madrid.COE
Bravo,J., Martínez, J.L.; Durán, J.; Campos J, (1993). Atletismo III. Lanzamientos. Madrid. COE
Kramer, K. (1993). Atletismo-Lanzamientos. Barcelona. Paidotribo
Hornillos, I. (2005). Bases y fundamentos del atletismo. A Coruña. INEFG
Hubiche, J.L. y Pradet, M. (1999). Comprender el atletismo. Su práctica y su enseñanza. Barcelona. Inde
Seners, P. (2001). Didáctica del atletismo. Barcelona. Inde
Hornillos, I.; Tuimil, J.L. (1995). Habilidades atléticas. Santiago. LEA
Hornillos, I.; Tuimil, J.L. (1995). Las fases de la formación atética I. Revista Galicia Atlética. A Coruña. Federación Gallega de atletismo
Hornillos, I.; Tuimil, J.L. (1995). Las fases de la formación atletica II. Revista galicia atlética, nº 2. A Coruña. Federación gallega de atletismo
Campos, J.; Gallach, J.E. (2004). Las técnicas de atletismo. Manual práctico de enseñanza.. Barcelona. Paidotrobo
Goriot, G. (1987). Tecnique e pedagogie de les sauts.. Paris. Vigot |
http://www.atletismogalego.org/ http://www.rfea.es/ http://www.iaaf.org/ |
Bibliografía complementaria
|
Le Boulch (1991). El deporte educativo. Barcelona. Paidós
Le Boulch (1991). La educación psicomotriz en la escuela primaria. Barcelona. Paidós
Mosston, M. (1982). La enseñanza de la educación física. Barcelona. Paidós
Durántez, C. (1977). Las olimpiadas griegas. Madrid. COE
Dison, G. (1980). Mecánica del atletismo. Buenos Aires-Staiúm
Pascual. J. (1995). Reglamento oficial comentado de atletismo. Barcelona. Flash Books |
VV. AA., Atletismo iniciación II. Cuaderno de atletismo nº 34, Madrid, R.F.E.A., 1994.
VV. AA., Atletismo iniciación III. Cuaderno de atletismo nº 39, Madrid, R.F.E.A., 1997. VV. AA., Atletismo iniciación IV. Cuaderno de atletismo nº 46, Madrid, R.F.E.A., 2000 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Iniciación en deportes I (Atletismo I) (optativa) /620G01310 | Iniciación en deportes V (Atletismo II) (optativa)/620G01413 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Pedagoxía da actividade física e do deporte/620G01001 | Anatomía e cinesioloxía do movemento humano/620G01002 | Teoría e historia da actividade física e do deporte/620G01003 | Bases da educación física e deportiva/620G01004 | Habilidades ximnásticas e a súa didáctica/620G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase levar o traballo ao día, non deixando ningún concepto, nin obxectivo básico de cada sesión sen compreder, contando coa atención personalizada do profesor. |
|