Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o regulamento básico do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Coñecer e saber executar os fundamentos técnicos básicos do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Coñecer e saber aplicar os fundamentos tácticos básicos do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Saber plantexar artellar tarefas e progresióons de aprendizaxe para ensinar o deporte do voleibol nos nenos |
A5 A25 A26
|
|
|
Aprender a realizar traballo en equipo, establecendo relacións de cooperación para resolver problemas e situacións relacionadas coa ensinanza e aprendizaxe do voleibol |
|
B2 B4 B11
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción e Iniciación ao voleibol |
1.1. Características e ámbitos do voleibol
1.2. Proceso de ensinanza-aprendizaxe en voleibol
1.3. Xeralidades na iniciación |
2. Fundamentos Técnico Tácticos Básicos e Avanzados
|
2.1. Posicións Fundamentais e Desprazamentos
2.2. Pase de dedos
2.3. Pase de antebrazos
2.4. Saque de Seguridade
2.5. Pases de dedos especiais. Pase Colocación
2.6. Saque Tenis
2.7. Saque Flotante
2.8. Saque en Suspensión
2.8. Elementos de Ataque
2.9. Bloqueo Individual e Colectivo
2.10. Elementos de Defensa de Campo
|
3. Táctica e Técnica individual |
3.1. Táctica e Técnica ofensiva
3.2. Táctica e Técnica defensiva
|
4. Táctica Colectiva |
4.1. Introdución á Táctica Colectiva Básica
4.2. Dispositivos de Recepción
4.3. Dispositivos de Ataque
4.4. Dispositivos de Apoio
4.5. Dispositivos de Defensa |
5. Regras do Xogo e Arbitraxe |
5.1. Estudo del Regulamento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A25 C7 |
3 |
0 |
3 |
Práctica de actividade física |
A5 A25 A26 |
22 |
17 |
39 |
Portafolios do alumno |
A25 A26 |
0 |
25 |
25 |
Recensión bilbiográfica |
A25 A26 |
1 |
3 |
4 |
Proba mixta |
A25 A26 |
3 |
12 |
15 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B4 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A25 A26 |
10 |
10 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A25 A26 B2 B4 B11 |
12 |
17 |
29 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación polo profesor da guía docente da materia |
Práctica de actividade física |
Práctica por parte das/dos estudantes das tarefas motoras propostas polo profesor en relación cos contidos de aprendizaxe |
Portafolios do alumno |
O/a estudante deberá recompilar, ordenar, desenrolar e completar as descripcionesdescricións técnicas e tarefas de aprendizaxe dos xestos técnicos vistos na clase |
Recensión bilbiográfica |
O/a estudante poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase |
Proba mixta |
Proba composta por unha distinta proporción de:
-Preguntas tipo test
-Preguntas de resposta breve
-Deseño de sesión práctica
-Proba de dominio técnico-táctico básico: cada 4 sesións, as/os estudantes realizarán unha proba de dominio técnico-táctico en base a un partido 6x6 a 25 puntos. En dita proba, o profesor avaliará (como apto/non apto) o rendemento (saber facer) de cada estudante nos contidos impartidos ata dito momento. De tal modo, a nota da última das sesións avaliadas será a que determinará se a/o estudante é apto ou non apto na proba de dominio técnico-táctico, independentemente de se se fan todas as sesións do cuadrimestre, ou de se a docencia presencial é suspendida ao longo do mesmo.
|
Traballos tutelados |
Os/as estudantes elaborarán un traballo de desentrolodesenrolo dunha sesión orientada á sesións con alumnos de secundaria. |
Sesión maxistral |
Explicación dos aspectos técnico-tácticos e regulamentarios. As sesións organizaranse tanto de maneira presencial como a través da plataforma Teams, sendo decisión do profesor a opción utilizada. No caso de ser presencial, a súa organización respectará as recomendacións sanitarias e normativas legais vixentes no momento da realización da mesma. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os/as estudantes organizarán tuteladamenete, e en pequeno grupo, unha sesión orientada a alumnos/as de secundaria na que asumirán o rol de profesor/a de Educación Física impartindo unha Unidade Didáctica de voleibol. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Práctica de actividade física |
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
- Asistencia a titoría individuais
- A/o estudante deberá recopilarrecompilar, ordear, desenrolar e completar as descripcionesdescricións técnicas e tareastarefas de aprendizaxe dos xestos técnicos vistos na clase
- Os/as estudantes organizarán tuteladamenete, e en pequeno grupo, unha sesión orientada a alumnos/as de secundaria na que asumirán o rol de profeso de voleibol
- No caso de estudantes con matrícula parcial, estudarase o caso particular de cada estudante.
- As titorías para este fin (e tamén as titorías individuais) levaranse a cabo mediante Teams e, a criterio do profesor e sen vulnerar as normativas sanitarias de aplicación, tamén poderían ser presenciais.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A25 A26 |
O/a estudante deberá recompilar, ordearordenar, desenrolar e completar as descripciónsones técnicas e tarefas de aprendizaxe das habilidades técnico-tácticas os xestos técnicos vistaos na clase |
10 |
Recensión bilbiográfica |
A25 A26 |
O/a estudante poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase |
5 |
Proba mixta |
A25 A26 |
-Preguntas de resposta breve
- Deseño de sesión práctica
- Proba de dominio técnico-táctico básico (apto/non apto). O estudante terá que acadar o apto na proba de dominio técnico-táctico para superar a materia.
|
75 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B4 |
Os/as estudantes organizarán tuteladamente, e en pequeno grupo, unha sesión orientada a alumnos de secundaria na que asumirán o rol de profeso de voleibol |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia será necesario asistir como mínimo ao 70% das sesións interactivase obter o aprobado na proba mixta, tanto no exame teórico como na proba dedominio técnico/táctico. Gardaranse as partes aprobadas para próximasconvocatorias. No caso de estudantes lesionados ou en corentena e que contencon parte de baixa (diagnóstico médico) o profesor poderá considerar apto na proba de dominio técnico-táctico a partir do desempeño mostrado polo/a estudante ao longo do curso. Na segunda oportunidade os criterios de avaliación serán osmesmos que na primeira e gardaranse os aprobados da primeira oportunidade nasdiferentes metodoloxías. Os criterios de avaliación nas seguintes convocatoriasserán os mesmos, gardándose as partes aprobadas en convocatorias anteriores. Oexame teórico será realizado en castelán, no caso de que algún alumno desexe oenunciado en galego deberá solicitalo ao profesor cun mes de antelación á datado exame. Os/as estudantes con matrícula a tempo parcial terán que asistir comomínimo ao 50% das sesións para poder superar a materia. Os estudantes que nonalcancen a porcentaxe mínima de presencialidade nas prácticas, non poderánaprobar a materia. Non están contempladas outras alternativas de avaliaciónpara a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bachmann, M. (1987). 1000 Ejercicies: el jeux de volley-ball. Paris: Vigot
Ramón, A. (1997). Análisis de los gestos técnicos de la acción de juego en voleibol. Madrid: Editorial Gymnos
Drauchke, K. (1994). El entrenador de voleibol. Barcelona: Paidotribo
Lucas, J. (1991). El voleibol: Iniciación y perfeccionamiento. Barcelona: Paidotribo
Bechorini, A. (1987). Elementi di minivollei. Roma: Società Stampa Sportiva
Bonnefoy, G. (2000). Enseñar voleibol para jugar en equipo. Barcelona: Inde
Asociación Entrenadores Americanos (1996). Guïa de voleivol de la AEAV. Barcelona: Paidotribo
Duerrwaechter, G. (1983). Iniciación al voleibol: Aprender jugando, practicar jugando. Buenos Aires: Editorial Stadium
Moras, G. (2000). La preparación integral del Voleibol. (Vol. I, II, y III). Barcelona: Paidotribo
Cassignol, R. (1978). Las cinco etapas del voleibol. Buenos Aires: Editorial Kapelusz
Baacke, H. (1975). L’ABC della Pallavolo. Roma: Società Stampa Sportiva
Palao, J., M. (2007). Manual para la iniciación al voleibol. Murcia: Diego Marin Librero
Gotsch, W. (1983). Minivoleibo.. Buenos Aires: Editorial Stadium
Fronhner, B. (1996). Volei: Juego para el entrenamiento. Buenos Aires: Editorial Stadium
Monge, M., A. (1997). Voleibol. Santiago de Compostela: Editorial Lea
Santos, J. (1996). Voleibol. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia
COE (1992). Voleibol. Madrid: COE
Grupo Estudio Kinesis (2002). Voleibol básico. Colombia: Editorial Kinesis
Díaz, J. (1984). Voleibol en la escuela. Madrid: Editorial Gymnos
Vargas, R. (1991). Voleibol: 1001 ejercicios y juegos. Madrid: Augusto Pila Teleña
Pimenov, M., P. (1997). Voleibol: aprender y progresar. Barcelona: Paidotribo
Kenny, B. (2008). Voleibol: claves para dominar los fundamentos y las destrezas técnicas. Madrid: Tutor
Chêne, E. (1990). Voleibol: De la escuela a las asociaciones deportivas. Lérida: Deportiva Agonos
Marsenach, J. (1981). Voleibol: El niño y la actividad física. Madrid: Editorial Gymnos
Wise, M. (2003). Voleibol: entrenamiento de la técnica y la táctica. Barcelona: Hispano Europea
Zhelezniak, Y., D. (1993). Voleibol: teoría y método de la preparación. Barcelona: Paidotribo
Autores varios. (1994). Voley playa, aprendizaje, entrenamiento y competición. Madrid: Alianza Deporte |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Ao tratarse de estudantes de primeiro curso non se é deaplicación a recomendación de cursar previamente ningunha materia concreta. Cara mellorar o proceso docente, recomendase aos/ás estudantes levar a cabo as enquisas “AVALÍA” propostasdende os servizos centraís da UDC “Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia. |
|