Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os fundamentos neurofisiolóxicos e neuropsicolóxicos subxacentes ao control do movemento humano e o seu desenvolvemento. |
A22 A27
|
B2 B5 B10 B13
|
C1 C2 C6
|
Ser capaz de realizar a aplicación avanzada do control e aprendizaxe motora nos ámbitos de actuación da actividade física e do deporte, e , no seu caso, considerando as diferenzas por xénero |
A14 A27 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B20
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque temático 1. Introdución á aprendizaxe e control motor |
Tema 1.1 Conceptualización e historia da aprendizaxe e do control motor
Tema 1.2 Condutas motrices e a súa medición
Tema 1.3 Modelo de procesamento da información e toma de decisións
Tema 1.4 Condicionantes do procesamento da información |
Bloque temático 2. Bases neurofisiolóxicas do control motor |
Tema 2.1 Recollida de información sensorial para o control do movemento
Tema 2.2 Control espiñal do movemento
Tema 2.3 Control cortical do movemento
Tema 2.4 Control subcortical do movemento: Ganglios Basales
Tema 2.5 Control subcortical do movemento: Cerebelo
|
Bloque temático 3. Control do movemento humano |
Tema 3.1 Sistemas de control para a execución do movemento
Tema 3.2 Produción do movemento e programa motores
Tema 3.3 Principios do control motor e a precisión do movemento
Tema 3.4 Diferenzas individuais e habilidades motrices |
Bloque temático 4. Principios da aprendizaxe motora |
Tema 4.1 A aprendizaxe motora
Tema 4.2 Implementación da aprendizaxe motora
Tema 4.3 Estruturación da aprendizaxe
Tema 4.4 Feedback durante a aprendizaxe |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 C6 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
A22 A35 B4 B12 B20 C3 C6 C8 |
16 |
12 |
28 |
Sesión maxistral |
A22 A35 B7 C4 C5 C7 |
29 |
58 |
87 |
Prácticas a través de TIC |
A22 B7 B9 B13 C3 |
4 |
12 |
16 |
Proba mixta |
A14 A27 B1 B2 B9 B10 B11 B13 B16 C1 C2 |
2 |
0 |
2 |
Proba clínica |
B2 B3 B5 B7 B13 C8 |
0 |
8 |
8 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B3 B5 B7 C7 C8 |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O primeiro día de clase realizarase unha completa explicación dos aspectos tratados na guía docente co fin de que o alumnado coñeza as competencias que se pretende que adquira.
De igual forma previo á realización de calquera dos traballos e actividades propostos achegarase a información necesaria e procederase á organización do alumnado para o seu óptimo desenvolvemento. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas de laboratorio sobre os contidos teóricos impartidos na materia; nelas participarase como avaliador e como suxeito experimental. |
Sesión maxistral |
Impartiranse os contidos fundamentais mediante sesión maxistral aínda que demandando unha participación activa do alumnado presentándolle problemas e cuestións a resolver.
Durante o presente curso as sesións desenvolveranse en modo virtual e de forma sincrónica. |
Prácticas a través de TIC |
Empregarase unha aplicación como Kahoot ou similar, coa intención de estimular aos estudantes para estar ao corrente dos contidos expostos en sesións anteriores ou, mesmo, na propia sesión. Tamén servirá para determinar a participación do alumnado. Os estudantes con menor puntuación poderán ser encargado de elaborar cuestionarios a expor nunha próxima sesión onde se utilice Kahoot. |
Proba mixta |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Proba clínica |
Participación como suxeito experimental ou como axudante en estudos desenvoltos no "Grupo de aprendizaxe e control do movemento humano en actividade física e deporte ( ACoM)". |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Participación en eventos científicos e/ou divulgativos relacionados cos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Resolverase de maneira individual as consultas ou dúbidas expostas polo alumnado mediante titorías previamente acordadas.
O correo electrónico é a ferramenta básica de consultas, para solucionar dúbidas puntuais e para concertar reunións, presenciais ou virtuais.
Os horarios de titoría da materia programada polo centro permitirá completar, en grupos reducidos, as tarefas non desenvoltas nas sesións de laboratorio do horario oficial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B3 B5 B7 C7 C8 |
Establécese o criterio de equivalencia de 0.1 puntos da cualificación final por cada hora de actividade nesta metodoloxía ata un máximo de 0.75 puntos.
No caso de que non se participe nesta metodoloxía a porcentaxe correspondente incorporarase á porcentaxe da proba mixta; do mesmo xeito que se a puntuación final obtida neste apartado é inferior á cualificación da proba mixta. |
7.5 |
Proba mixta |
A14 A27 B1 B2 B9 B10 B11 B13 B16 C1 C2 |
Proba realizada ao finalizar a materia, na data prevista de exame. |
40 |
Prácticas a través de TIC |
A22 B7 B9 B13 C3 |
Durante o curso presentarase a través de TICs (Moodle, Kahoot, Symbaloo) unha serie de controis relacionados tanto coas prácticas como cos contidos teóricos, co fin de motivar a asistencia, o estudo continuo e a resolución de dúbidas.
Será obrigatorio a inclusión, na plataforma/aplicación dixital establecida, dos datos obtidos nas prácticas; iso permitirá realizar a análise dos mesmos, xerar novas formulacións e responder a preguntas relacionadas. |
45 |
Proba clínica |
B2 B3 B5 B7 B13 C8 |
Establécese o criterio de equivalencia de 0.1 puntos da cualificación final por cada hora de actividade nesta metodoloxía ata un máximo de 0.75 puntos.
No caso de que non se participe nesta metodoloxía a porcentaxe correspondente incorporarase á porcentaxe da proba mixta; do mesmo xeito que se a puntuación final obtida neste apartado é inferior á cualificación da proba mixta. |
7.5 |
|
Observacións avaliación |
- Respecto á realización da proba mixta:
- O resultado da proba mixta será igual ou superior a 5.00 para realizar a media ponderada cos restantes elementos da avaliación.
- Na folla de exame, a puntuación de cada pregunta farase explícita no caso de que as preguntas teñan un valor diferente.
- A media ponderada resultado dos distintos elementos de avaliación será igual ou superior a 5.00 para aprobar a materia.
- Tanto a proba mixta como a probas prácticas a través de TICs darase ao alumnado no idioma no que se imparte a materia (castelán).
- - Quen desexe a proba mixta noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor como mínimo cun mes de antelación.
- Respecto ás convocatorias de exame:
- cada convocatoria consta de dúas oportunidades (xuño e xullo); cando nunha mesma convocatoria téñase unha cualificación de "non presentado" nunha oportunidade e "suspenso" na outra, no seu expediente constará na convocatoria como "suspenso". - Pódese optar por realizar só a metodoloxía "proba clínica" ou só a metodoloxía "eventos científicos e/ou divulgativos" nese caso pódese chegar a obter ata 1.5 puntos en calquera dos apartados.
- Mantemento de notas na segunda oportunidade da convocatoria: manteranse as cualificacións obtidas en calquera dos apartados de avaliación logrados na primeira oportunidade de cada convocatoria se o alumnado así o desexa.
- Mantemento de notas en convocatorias posteriores:
- manteranse as cualificacións obtidas en calquera dos apartados de avaliación logrados en convocatorias anteriores, exceptuando o caso dun posible cambio do docente que imparta a materia;
- os criterios para as convocatorias extraordinarias serán os mesmos aos xa establecidos.
- Consideración no caso de matrícula parcial: a avaliación realizarase do mesmo xeito que para o resto do alumnado con matrícula completa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kandel, E.R., Schwartz, J.H. y Jessell, T.M. (2001). Principios de neurociencia (4ª ed.). Madrid: McGraw-Hill
Schmidt, R. A. y Lee, T. D. (2011). Motor control and learning: a behavioral emphasis (5ª ed). Champaign, IL: Human Kinetics
Schmidt, R. A. y Wrisberg, C. A. (2008). Motor learning and performance: A situation-based learning approach (4ª ed). Champaign, IL: Human Kinetics
Fernández del Olmo, M. Á. (2012). Neurofisiología aplicada a la actividad física. Madrid: Síntesis
Latash, Mark L. (1998). Neurophysiological basis of movement. Champaign, IL: Human Kinetics |
|
Bibliografía complementaria
|
Felten, D., Shetty, A. y Netter F. (2010). Atlas de Neurociencia. Barcelona: Masson
Rothwell, J. C. (1994). Control of human voluntary movement (2ª ed). London: Chapman & Hall
Oña Sicilia, Antonio (1999). Control y aprendizaje motor. Madrid: Síntesis
Martens, R. (2002). El entrenador de éxito. Barcelona: Paidotribo
Shumway-Cook, Anne y Woollacott, Marjorie H. (2007). Motor control: translating research into clinical practice. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins
Magill, R. y Anderson, D. (2017). Motor Learning and Control: Concepts and Applications. New York: McGraw-Hill Education
Cardinali, Daniel P. (2007). Neurociencia aplicada: sus fundamentos. Madrid: Médica Panamericana
Ponz Piedrafita, Francisco y Barber Cárcamo, A. María (1989). Neurofisiología. Madrid: Síntesis
Goldstein, E. Bruce (2006). Sensación y percepción. Madrid : Thomson-Paraninfo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Anatomía e cinesioloxía do movemento humano/620G01002 | Psicoloxía da actividade física e do deporte/620G01011 | Fisioloxía do exercicio I/620G01013 |
|
Materias que continúan o temario |
Metodoloxía de investigación en actividade física e deporte/620G01021 | Tecnoloxía en actividade física e deporte/620G01034 |
|
Observacións |
Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía
interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á
solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a
participar no proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada
realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que
avalían a docencia do profesorado en cada materia. |
|