Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o marco teórico do proceso de E/A e os seus modelos nos diferentes ámbitos de actuación |
A7 A9 A16
|
B7 B10 B12 B15 B16
|
C1 C2 C4 C6 C7
|
Coñecer, deseñar e desenvolver os aspectos metodolóxicos específicos aplicables á actividade física e o deporte, principalmente en elo concernente aos estilos de Ensino-Aprendizaxe |
A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13
|
B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B16 B18 B19
|
C1 C2 C4 C6
|
Programar, desenvolver e levar ás práctica sesións de Educación Física e Deportes, contemplando todos os elementos do proceso de Ensino-Aprendizaxe, e avaliando as diferentes fases e tarefas que a compoñen. |
A6 A8 A9 A11
|
B1 B2 B7 B10 B12 B18
|
C1 C2 C4 C6 C7
|
Coñecer, deseñar e desenvolver os elementos do proceso de E/A e os seus ámbitos de aplicación, priorizando a teoría de Obxectivo e a súa avaliación. |
A7 A9 A16
|
B7 B10 B12 B15 B18
|
C1 C2 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Proceso de ensino-aprendizaxe |
1 As condicións de aprendizaxe.
2 A comunicación no proceso de ensino-aprendizaxe.
3 A interación no proceso de ensino-aprendizaxe.
4 As interaciones na educación física. A estrutura dun estilo. |
Aplicación práctica do proceso de ensino-aprendizaxe |
1 Deseñar obxectivos de ensañanza - aprendizaxe da educación física e do deporte.
2 Elaborar sesións de educación física e deportes.
3 Avaliar sesións de educación física e deportes. |
Elementos do proceso de ensino-aprendizaxe |
1 Obxectivos da actividade física e o deporte.
2 Contidos da actividade física e o deporte.
3 Tarefas da actividade física e o deporte.
4 A sesión de educación fisica e deportes. |
Marco teórico do proceso de ensino-aprendizaxe |
1.O proceso de ensino aprendizaxe da educación física e do deporte
2. Modelos didácticos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A9 A11 A12 A13 A16 B1 B2 B7 B10 B12 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 |
32 |
64 |
96 |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 B19 B18 B16 B12 B11 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C4 C6 C7 |
4 |
12 |
16 |
Traballos tutelados |
A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 B19 B18 B16 B12 B11 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C4 C6 C7 |
4 |
8 |
12 |
Presentación oral |
A6 A7 A9 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B15 B16 B18 B19 C1 C2 C4 C6 C7 |
4 |
10 |
14 |
Discusión dirixida |
A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B15 B16 B18 B19 C1 C2 C4 C6 C7 |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B11 B12 B15 B16 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Documentos desenvolvidos para introducir o tema e presentación de contidos teóricos prácticos. O alumno deberá buscar información relativa aos contidos expostos na sesión maxistral. Deberá ler comprensivamente a información atopada, asentando as ideas fundamentais.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Exporanse traballos de reforzo aos contidos teóricos da materia. Exporanse sesións utilizando os elementos didácticos expostos na materia.
|
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As tutorías e os demais medios de comunicación profesor alumno, realizaranse por correo electrónico, moodle o temas
Os traballos tutelados, requirirán a tutorización personalizada para adecuar a elección do modelo de práctica e o caso obxecto de estudo, para adecuar a elección de obxectivos, o contido e guiar a totalidade do proceso. Para iso disporanse de clases prácticas, tutorías e a atención contínua.
Realizaranse presentacións orais dos traballos e materias desenvolvidos polo alumno na materia.
Os alumnos con matrícula parcial organizará selles-adaptase individualmente a materia ás súas características para que poidan cumprir os mesmos requisitos que o resto do alumnado
Las tutorías y los demás medios de comunicación profesor/alumno se realizarán por correo electrónico, teams o moodle
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B11 B12 B15 B16 C1 |
Realización dun exame final , composto dunha parte conceptual e doutra parte de desenvolvemento aplicativo-práctico da materia, sendo necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a materia. |
60 |
Traballos tutelados |
A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 B19 B18 B16 B12 B11 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C4 C6 C7 |
Analizaranse os traballos presentados polos alumnos nos que se valorará a interpretación do alumno dos métodos utilizados en relación ao temario elixido.
Constará de traballos obrigatorios en grupos reducidos a determinar polo profesor en relación ao contido do programa. Será necesario aprobar este apartado para aprobar a materia.
Traballos (individuais ou grupales) sobre temas de interese relacionados coa materia elixidos polo alumno e aceptados para o seu desenvolvemento e avaliación polo profesor.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
En segunda oportunidade manteranse as partes aprobadas. En cursos sucesivos deberanse presentar á totalidade das partes obrigatorias contempladas na guía docente correspondente. Os documentos de avaliación deberán realizarse no idioma de impartición da materia, no caso de que o alumno queira optar á realización noutro idioma deberá solicitalo con dúas semanas de antelación.Para aprobar a materia será necesario asistir como mínimo ao 70% das sesions interactivas e obter o aprobado na proba mixta e os traballos obrigatorios . Na segunda oportunidade os criterios de evaluación serán os mesmos que na primeira e gardaranse os aprobados da primeira oportunidade. Os alumnos con matrícula a tempo parcial terán que asistir como mínimo ao 50% das sesions para poder superar a asignatura/materia. Non están contempladas outras alternativas de avaliación para a segunda oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Riera, J. (1989). Aprendizaje motor. Madrid. Alhambra
Famose, J. P. (1992). Aprendizaje motor y dificultad en la tarea. Barcelona. Paidotribo
Ruiz Pérez, L. M. (1995). Competencia motriz. Elementos para comprender el aprendizaje motor en la educación física escolar. Madrid. Gymnos
Gimeno Sacristán, J. y Pérez Gómez, A. I. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata
Contreras, O. R. (1998). Didáctica de la educación física. Un enfoque constructivista. Barcelona. INDE
Pierón, M. (1988). Didáctica de las actividades físicas y deportivas. Madrid. Gymnos
Torre, S. (1993). Didáctica y currículum: bases y componentes del proceso educativo.. Madrid. Dykinson
Hernández Hernández, P. (1989). Diseñar y enseñar. La Laguna. ICE
Zabalza, M. A. (1987). Diseño y desarrollo curricular. Madrid. Narcea
Arnod, P. J. (1991). Educación física, movimiento y curriculum. Madrid. Morata
Díaz, J. (1994). El curriculum de la educación física en la reforma educativa. Barcelona. INDE
Lorenzo, M. (1994). El diseño curricular base. Alcoy. Marfil
Romero, S. (1998). Fundamentación de los contenidos en la educación física escolar. Sevilla. Wanceulen
Benedito, V (1987). Introducción a la didáctica. Fundamentación teórica y diseño curricular. Barcelona. Barcanova
Stenhouse, L. (1984). Investigación y desarrollo del currículum. Madrid. Morata
Sánchez Bañuelos, F. (1996). La actividad física orientada hacia la salud. Madrid. Biblioteca Nueva
Pérez Gómez, A. (1998). La cultura escolar en la sociedad neoliberal. Madrid. Morata
Imbernon, F. (1997). La formación del profesorado. Barcelona. Paidós
Imbernon, F. (1994). La formación y el desarrollo profesional del profesorado. Hacia una nueva cultura profesional. Barcelona. GRAO
Escudero, J. M. (1981). Modelos didácticos. Planificación sistemática y autogestión educativa. Barcelona. Oikos-Tau
Cratty. B. J. (1979). Motricidad y psiquismo en la educación y el deporte. Valladolid. Miñón
Benedito, V (1982). Sistematización del proceso didáctico. Barcelona. SE
Ferrández, A. Sarramona, J y Tarin L. (1981). Tecnología didáctica. Teoría y práctica de la programación escolar. Barcelona. CEAC
Gimeno Sacristán, J. (1981). Teoría de la enseñanza y desarrollo del curriculum. Madrid. Anaya
Bertalanffy, LV (1980). Teoría general de sistemas. Madrid. Fondo de cultura económica |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Cara
mellorar o proceso docente,
recomendase aos estudantes levar a cabo as enquisas “AVALÍA” propostas dende os
servizos centraís da UDC. |
|